san4nie schreef:Prikkeldraad weghalen, als ze daar in blijft hangen...
Stroom op je draad en meerdere lagen draad zou ik doen.
Misschien kun je er achter komen hoe ze ontsnapt? Onder de draad door? Of springt ze er overheen?
En misschien kun je bedenken waarom? Soortgenootjes verderop, is het gras aan de overkant lekkerder?
De pony waar dit over gaat is 6 jaar van mij geweest en is in die 6 jaar ook een keer of 10? ontsnapt.
De eerste keren was bij een hek wat ze open kon maken, hier stond geen stroom op.
Daarna nog 1 x op andere stal, heel stuk omheind met stroom, behalve 1 stukje en daar ging ze door. Daarna stroom erop en nooit meer geprobeerd.
Toen kwam ze aan huis en goede stroomklok. Daarna is ze alleen nog wel een ontsnapt bij onoplettendheid, ze glipte mee met ander paard eruit halen. En nog 1 keer liep ze over het erf doordat ik zelf hek niet goed had gesloten. [want dat hek kan ze nooooit zelf open hebben gemaakt]
Waarom ze dit doet? Echt geen idee. Ik had het graag geweten. Aan eten en soortgenoten was nooit een gebrek
Maar met stroom doet ze het niet, in ieder geval, bij mij waren alle gevallen zonder stroom. Daar heeft ze altijd goed respect voor gehad.