hoe stop je een dekentrekker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emz

hoe stop je een dekentrekker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 15:12

Mijn paard staat graag met zijn vriend in de paddock. Helaas trekt zijn maatje aan de staartflap. Hij tilt hem daarbij vrij hoog op, en mijn paard gaat dan naar voren. Telkens pakt hij de flap en helaas ook de staart die eronder zit. Dus telkens mis ik een pluk. Nu vinden ze elkaar heel lief en wil ik ze samen houden maar wel met behoud van staart! Speeltjes neerleggen werkt niet..

Nu dacht ik als ik er nou eens antibijt op smeer..
Maar ik heb Rambo dekens en ik wil daar geen kleef troep op. Ook moet ie waterdicht blijven. Dus ik zoek een kleurloze spay oid. (Heb een wit paard dus dat is wel zo fijn.)
Wie o wie heeft de gouden tip? :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:16

hier heb ik een enter die dat bij mijn 10 jarige doet.

Heb er vanalles opgesmeerd, azijn, stinkende zadelzeep, antibijt, teer en tot tobasco aan toe. Maar niets hielp. En daarin was 'mijn' grens bereikt, vooral omdat je je enter niet wil vergiftigen.

Dus heb ik het maar toegelaten.

Resultaat nu dus al 3 dekens zonder staartflap. En dat is waarschijnlijk ook haar einddoel, want daarna gaat ze niet verder met een ander stukje. Daar kan ik mee leven.

(en ja ze staan 24-7 buiten)
Laatst bijgewerkt door Anomien op 18-02-15 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:16

Sambal.... :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:17

Daantjuh88 schreef:

er zijn paarden die dat lekker vinden!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:17

Knert schreef:
Daantjuh88 schreef:

er zijn paarden die dat lekker vinden!

Ohh, echt?? Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar kreeg toen deze tip.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:18

heb wel eens overwogen er een stukje weidelint aan te plakken.
Omdat zij dondersgoed wist dat hier normaal stroom op staat.

Emz

Re: hoe stop je een dekentrekker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 15:23

Het is meer om z'n staart te redden.. Hij sloopt de deken niet.(gelukkig) zonder flap wil hij ook aan de staart plukken.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:28

Als je de antibijt alleen op de staartflap doet, denk je dat je er dan mee bent? Dan is een deken heus niet zomaar niet meer waterdicht denk ik..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:32

Anti bijt plakt/kleeft niet hoor. Ik heb het gebruikt omdat mijn hond haar tanden in m'n houten trap zette en ik heb erna geen vlek of plakkerige troep aan gezien. Ik denk dat je het dus ook wel op je deken kan gebruiken.

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:37

Oh nee. Zelfde probleem hier. Recent heb ik er ook een topic over geopend, maar verder dan anti-bijt (Cribox) en sambal tips kwam ik ook niet. (Hij vrat overigens gewoon door de Cribox heen, en dan nog de vreselijk smerige staart die mijn paard ervan kreeg...)

Ik begrijp dus dat het bij jou niet zo zeer om de deken gaat maar om de staart? (Zo ja, de titel is dan een beetje verwarrend).

Mijn paard heeft nu een zelfgemaakte staartzak om. Dat voorkomt dat er aan de onderkant gehapt kan worden. De bovenkant is ingevlochten, dus die losse haren zijn ook al minder makkelijk te pakken. Het vriendje van mijn paard knabbelt overigens echt o-ver-al aan. Zelfs aan de benen van mijn paard, stroomdraad (als de spanning er even niet op staat heeft hij dat binnen 1 seconde door)..

Mocht je het toch willen proberen: Er is ook vloeibare Cribox.. (http://www.agradi.nl/imperial-riding-cr ... -250ml.htm)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:41

Anders kun je ook nog hertshoorn of hertshoornolie proberen. Ruikt vreselijk smerig en dat is het ook. Wellicht dat dat beter werkt.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:50

Kaitlyn schreef:
Anders kun je ook nog hertshoorn of hertshoornolie proberen. Ruikt vreselijk smerig en dat is het ook. Wellicht dat dat beter werkt.

Ben je me net voor.
Dit gebruiken ze ook bij varkens en veren piikers.
Het stinkt echt als de hel.
Ik heb het laatst nog gebruikt voor mijn konijn omdat die steeds de rubber uit mijn keukendeur trok.
1 x gespoten en hij heeft het niet meer gedaan.

http://wp.kroonshop.nl/product/p-b-h-spray-250-ml/

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:14

er bestaat ook antibijtspray, volgens mij is die aardig kleurloos

fantfeltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:45

Hm... Hertshoornolie... Stinkt wel enorm!! En vies spul, maar werkt wel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:00

Hier ook goede ervaring met de hertshoornolie, alleen bij een witte is het misschien weer minder ideaal :P

Emz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 15:18

Sasje_ schreef:
Oh nee. Zelfde probleem hier. Recent heb ik er ook een topic over geopend, maar verder dan anti-bijt (Cribox) en sambal tips kwam ik ook niet. (Hij vrat overigens gewoon door de Cribox heen, en dan nog de vreselijk smerige staart die mijn paard ervan kreeg...)

Ik begrijp dus dat het bij jou niet zo zeer om de deken gaat maar om de staart? (Zo ja, de titel is dan een beetje verwarrend).

Mijn paard heeft nu een zelfgemaakte staartzak om. Dat voorkomt dat er aan de onderkant gehapt kan worden. De bovenkant is ingevlochten, dus die losse haren zijn ook al minder makkelijk te pakken. Het vriendje van mijn paard knabbelt overigens echt o-ver-al aan. Zelfs aan de benen van mijn paard, stroomdraad (als de spanning er even niet op staat heeft hij dat binnen 1 seconde door)..

Mocht je het toch willen proberen: Er is ook vloeibare Cribox.. (http://www.agradi.nl/imperial-riding-cr ... -250ml.htm)

Hij vreet zowel staart als deken op. Zonder deken neem hij hapjes uit de staart. Mijn paard draagt ook een staartzak deze is nu gesloopt. Hij jut hem op om te spelen door hem in z'n kont te bijten. Spray is misschien wel een goed idee. Hertshoornolie wil ik echt niet op mijn dure dekens. Olie is ook niet goed voor de waterdichtheid. Heb weleens cribboxpasta op mijn stal gehad en dat heeft echt maanden in zijn lange manen gezegen. Dus het word de spray..

Emz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 15:19

fjordjes schreef:
Anti bijt plakt/kleeft niet hoor. Ik heb het gebruikt omdat mijn hond haar tanden in m'n houten trap zette en ik heb erna geen vlek of plakkerige troep aan gezien. Ik denk dat je het dus ook wel op je deken kan gebruiken.

Weet je welk merk dat was?

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:12

deken af doen }>