schuurplekken deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aron95

schuurplekken deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 18:02

Mijn paard krijgt Door zijn deken schuurplekken bij de borst die steeds erger worden en het begint nu ook achter zijn kont.
Nou heeft hij al maar 215 in dekens dus een grotere deken wordt lastig tenzij iemand een goedkope site weet die een Nog grotere maat verkopen.
Een borstverbreder heb ik gekocht maar helpt niet.

HTM

Re: schuurplekken deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:23

Welke merk heb je nu?
En op wat voor een paard?
Het is namelijk wel duidelijk dat de deken die je hebt echt niet goed past, dus voor je paard zou het wel fijn zijn als je vlot een nieuwe aanschaft.
En dan nog een vraagje... Wat is goedkoop???

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:38

Echt gladde binnenvoering en een 200% passende deken. Hier idem ellende met dekens die toch net niet perfect bleken te passen. Nu weer terug naar WeatherBeeta en het is in elk geval eindelijk gestopt met beschadigingen. Deze deken blijft ook mooi liggen zonder trekken, pony kan er makkelijk onder bewegen, maar de deken schuift niet (blijft genoeg ruimte bij de borst bv).

Welk merk het beste op jouw paard ligt valt zo niet te zeggen, maar vaak ben je met duurdere merkdekens stukken beter af bij dit soort paarden.

Aron95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:40

Ik vind 80 Euro toch wel de max aangezien hij ook maar 1 winter mee gaat meestal (of nog niet eens)
Heb een gelders paard en nu een harry 's horse deken
Deze heeft fleece voering

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:42

Mijn ervaring is dat fleece gaat schuren, branden. Ik kies altijd voor de gladde HH dekens (van binnen glad dus)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:01

Ik heb goede ervaring met Horseware dekens.

Mijn ervaring is dat goedkope dekens inderdaad snel stuk gaan. Dat doe ik dus niet meer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:04

Horseware en Dominick zijn glad gevoerd en schuren vrijwel nooit of maar heel weinig is mijn ervaring

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:14

Ik zou ook kiezen voor een gladde deken en vooral kijken naar de ligging en pasvorm van een deken.
Mijn ervaring is dat ook wanneer ik een goede maat deken heb, dit nog kan schuren omdat de pasvorm niet fijn ligt op de bouw van het paard.
Ik heb verschillende merken maar kijk bij aanschaf niet direct naar de prijs.
Ik heb liever een wat duurder deken wat niet schuurt, dan een goedkopere deken welke schuurt waardoor ik daar weer werk (en kosten) van heb.
Succes met de zoektocht!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 03:16

Aron95 schreef:
Ik vind 80 Euro toch wel de max aangezien hij ook maar 1 winter mee gaat meestal (of nog niet eens)
Heb een gelders paard en nu een harry 's horse deken
Deze heeft fleece voering

Je zou kunnen kijken naar een deken van Horze deze vallen ruim aan de voorkant ook voor bredere paarden.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 05:29

Altijd zelfde probleem gehad, maar nu Halleluwja nergens meer plekjes met de Amigo hero, deze is super licht, glad van binnen en nergens ruwe plekje van binnen (van bv loop-splitten) de amigo bravo is van zwaardere denier maar ook goed ! Deken blijft mooi op z'n plek en trekt niet strak bij de borst.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 07:24

Ik heb hetzelfde probleem. Dekens vaak te krap, schuurplekken op de schouders. En mt. 215. Nu ben ik uitgekomen bij het merk horze. Dit ligt perfect op mijn paard. De dekens hebben ook een hoge loopsplit, daardoor veel schoudervrijheid. Als de deken goed past zal hij ook langer meegaan. Ik heb deze dekens nu al 3 winters. Terwijl ik de eerste winter toch wel dekens moest vervangen of repareren in de winter.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:39

We zouden dekens moeten ontwerpen met de loopsplit vanaf de schoft. Serieus, volgens mij is er markt voor.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:46

Mijn Rambo dekens hebben geen loopsplit,paarden lopen op de wei en geen enkel schuurplekje.
Mijn vorige dekens van diverse merken gaven,ondanks gladde binnenvoering,overal schuurplekken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:51

rien10 schreef:
We zouden dekens moeten ontwerpen met de loopsplit vanaf de schoft. Serieus, volgens mij is er markt voor.

die is er, de rambo optimo

ik heb gewone rambo's zonder loopsplit, maar ook nooit schuurplekken, en dominick is ook zonder loopsplit en nooit schuurplekken

friske54

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:52

rien10 schreef:

Ik doe mee!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:55

Wij hebben een erg ouderwetse brede Fries die 215 heeft en de harryshorse deken schuurt ook (aan 1 kant) de Amigo dekens (goedkope horseware deken) schuurt niet en heeft op brede paarden een goede pasvorm.

fantfeltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:09

Ik heb in voor en najaar pagony tiger regendeken 0 gram, geen schuurplekmte vinden gelukkig. Nu bucas smartex, ook goed!