Een vriendin van me wil haar bak zelf gaan frezen maar ik vraag me af of dat het zelfde effect heeft als dat je dat laat doen. Zij heeft nu weiland met wat klei eronder. Ik heb wei met zand eronder maar ik vind het nogal wat omdat zelf te doen. Zijn er meer mensen die zon ding gehuurd hebben en het zelf hebben gedaan?
Ik vraag me af of het iets toevoegt, omdat er geen zand onder zit maar alleen klei, dat blijft een natte glibberige bende met regen ben ik bang...
Tinky12
Geplaatst: 15-02-15 15:18
Wij hebben zelf een frees om de baan te onderhouden.We zitten hier wel op zandgrond...een frees is alleen voor de toplaag.
Wat wil ze exact bereiken?Wat is de onderlaag??Wellicht kan ze het beste wat info winnen bij een loonwerker,die hebben het meeste verstand van bodemstructuren en onderhoud.
Voorheen hebben wij ook op kleigrond gezeten en een bak gewoon afgezet,was prima in te rijden.Zorgen dat de bodem zo egaal mogelijk is en met nat weer niet in rijden. Wel je een goede rijbak hebben,zul je toch meer moeten doen alleen een toplaag frezen.