Animo voor 24/7 buiten met schuilstal omgeving Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Animo voor 24/7 buiten met schuilstal omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:53

Voor een kennis zou ik graag even naar de animo voor een 24/7 buiten met schuilstal willen vragen. Ook zijn ze benieuwd naar wat een redelijke prijs zou zijn voor het volgende:

- 24/7 buiten met schuilstal of s'nachts in (groeps)stal
- Uitrij mogelijkheden op de dijk en bos op 5 km afstand
- Onbeperkt hooi eventueel uit slowfeeders en likstenen aanwezig
- Eigen instructie, hoefsmid, tandarts, fysio, osteo, masseur etc. en smid zijn welkom
- All weather buitenbak
- Roundpen
- Kantine
- In de zomer 24/7 weidegang of paddock met hooi naar keuze
- Eventueel krachtvoer moet zelf meegebracht en gegeven worden
- Zadelkast
- Geen zelfservice stal, er wordt gemest en schoongemaakt, alleen het bijvoeren moet je zelf regelen

Alvast bedankt!

karuna
Drukke kabouter

Re: Animo voor 24/7 buiten met schuilstal omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:58

In deze regio is dat altijd welkom, zeker als het ook betaalbaar is. Alleen aan welke kant van Arnhem is het, noord of zuid?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:00

Zuidelijk Arnhem zou dat zeker welkom zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:05

Wat zou je betaalbaar vinden Karuna?

Ze zijn nog bezig met het opstellen van het plan dus alles is nog een beetje 'in het midden' op dit moment en ze willen eerst even kijken of er überhaupt genoeg animo is en of het financieel te doen is allemaal. Vandaar de vraag :j

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:07

ik zet even een stipje haha

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:09

Ik denk dat op bijna elke plek zo'n stal heel erg welkom is. Misschien voor sommige klanten wel prettig als jullie het krachtvoer geven in plaats van dat zij het zelf moeten doen (dit betekent namelijk dat als de klant een dag niet kan komen de klant of vanalles moet regelen zodat het paard krachtvoer krijgt of het paard een dag geen krachtvoer krijgt). Verder lijkt het me een enorm goed idee! Qua prijs denk ik dat tussen de 150 en 200 een mooi bedrag is (ik weet niet zo goed wat in de regio arnhem gebruikelijk is).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:12

In ieder geval onder de 200 euro. Duurder zijn ze voldoende te vinden eigenlijk maar goedkoper niet.

En zouden er boxen zijn voor een paard igv ziekte oid?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:14

Zou er wel interesse in hebben als mijn pony straks met pensioen gaat, want dan heb ik in principe geen behoefte meer aan een pensionstal met een binnenbak etc. Of voor de de opfok van een jong paard die ik misschien wil kopen zal het ook handig zijn. Ik ken een locatie in Arnhem waar ze 24/7 buiten staan met binnen en buitenbak met goede bodems en een schuilstal en ruwvoer voor volgens mij 50 of 80 euro per maand. Dit vind ik ook een goede prijs, alleen helaas is de weide op kleibodem en is dat in het natte seizoen wel erg zwaar voor de paardenpezen. Op wat voor weide komen de paarden dan te staan? En zijn er dan echt helemaal geen stallen? (bv in geval van zware storm of ziekte van het paard?)

Ik vind het inderdaad ook onder de 200 euro, want voor 200 euro kan je ook op een pensionstal gaan staan met meer luxe.
100 euro zal ik er wel voor over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:15

Corien, is een goed punt. Ik zal het ze meegeven.

Karuna, durf ik niet te zeggen, maar ook dat zal ik ze meegeven.

Jameyskatje, thanks voor je input!

Edit: Er zijn idd enkele boxen vrij indien nodig ivm ziekte etc.
Edit 2: Als aanvullig:
- In de winter gedraineerde paddock met bestraat stuk en inloopstallen
- In de zomer 24/7 weidegang of paddock met hooi naar keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:21

24/7 buitenplekken zijn rondom arnhem,naar mijn weten moeilijk te vinden.
Ik heb er 2 jaar terug ook naar gezocht, maar óf het is ver van het bos..
Of gemengde kuddes(mijn ruin kan niet met merries)
Of er zit niets bij
Of het is dikke klei drab
Of onbetaalbaar

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:26

Als bos op 5 KM afstand zou zitten, zou ikzelf al afhaken :)
Het klink verder super zoiets rond Arnhem!
Maar ik ben echt een recreatie persoon en zou het bos dus graag dichter bij huis willen.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:28

Klinkt super, maar voor mij niet te overwegen omdat het niet in het bos ligt :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:28

Ik zou krachtvoer wel gaan voeren, ik neem aan dat er toch wel toezicht is, dan is krachtvoer geven niet te veel moeite toch. Mits de eigenaar zelf zorgt voor een duidelijk voerschema
Ik vind €200,- echt niet veel voor een stal met deze mogelijkheden.
Zou er dan ook niet onder gaan zitten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:54

50 tot 80 euro is niet reeel. Dat kost zomerweidegang zonder bijvoeren en amper faciliteiten al...
100 euro lijkt mij erg goedkoop regio Arnhem. 125 euro betaal je voor een pony voor 24/7 weidegang bij De Wolfskuil in de Steeg. En dan moet je mestruimen in rooster

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:29

Ik zou in deze regio een prijs van 150-180 reëel vinden. Zou er zelf geen interesse in hebben maar denk zeker dat er vraag naar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:33

joyce B schreef:
50 tot 80 euro is niet reeel. Dat kost zomerweidegang zonder bijvoeren en amper faciliteiten al...
100 euro lijkt mij erg goedkoop regio Arnhem. 125 euro betaal je voor een pony voor 24/7 weidegang bij De Wolfskuil in de Steeg. En dan moet je mestruimen in rooster

En geen schuilplekken op de weide.
En eigen voer mag ook niet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:14

ik vind er toch wel een verschil tussen zuid en noord arnhem, vanwege de mogelijkheid voor een buitenrit. zoals ik al zei, ik ken een stal in zuid waar ze voor 50 of 80 euro per maand dag en nacht op de wei staan en dan mag je dus gebruik maken van een goede binnen en buitenbak en er is hooi en een schuilstal in de wei. Voor ongeveer 100 euro zouden er ook mensen voor pensioen voor hun oudere paard interesse hebben of als opfok voor een jong paard, dus dan pak je een grotere doelgroep

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:17

In zuid zit je toch nergens 5 km van het bos af? Dus lijkt me dat dit in noord is...

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:23

Wubwub,
Hebben jullie al een plek in arnhem waar jullie dit willen verwezenlijken? Ik houd dit topic ook in de gaten, best wel interesse. Ben best voorstander van 24/7 buiten alleen is de grond op heel veel van deze plekken erg slecht, en 24/7 modder vind ik dan weer minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:29

Ik ben slechts een tussenpersoon, maar wil jullie wel op de hoogte houden hoor. Zal in elk geval niet binnen een maand gerealiseerd kunnen worden als ze hun plannen Door zetten :)

Corinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:35

jameyskatje schreef:
ik vind er toch wel een verschil tussen zuid en noord arnhem, vanwege de mogelijkheid voor een buitenrit. zoals ik al zei, ik ken een stal in zuid waar ze voor 50 of 80 euro per maand dag en nacht op de wei staan en dan mag je dus gebruik maken van een goede binnen en buitenbak en er is hooi en een schuilstal in de wei. Voor ongeveer 100 euro zouden er ook mensen voor pensioen voor hun oudere paard interesse hebben of als opfok voor een jong paard, dus dan pak je een grotere doelgroep

Mag ik vragen waar dit is?
Heb eventueel interesse.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:34

Ik heb eventueel ook interesse, maar inderdaad benieuwd naar de locatie

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:01

op te vragen per pb, maar ze zitten op het moment helemaal vol, dus zolang er niemand vertrekt kan er geen paard meer bij.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:03

ik dacht gelezen te hebben dat het in Zuid was, blijkbaar verkeerd gelezen, want hier is inderdaad geen bos op het zeegbos na dan, maar dat stelt niet veel voor

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:26

Er zal zeker vraag naar zijn, wij staan aan het bos van de Veluwezoom/Posbank en de plaatsen voor 24/7 buiten met schuilstal zitten vol en hebben wachtlijst van eigen stalgenoten die nu s nachts op stal staan.

5 km van bos is wel een minpuntje.

Ik sta doe-het-zelf 24/7 buiten met schuilstal incl hooi, gedraineerde buitenbak en 1 overdekt paddockje/binnenbakje, zadelkast in zadelkamer en ochtend voerbeurt wordt gedaan voor 105,-

Wanneer er niet uitgemest hoeft te worden door de klant, kan dat bedrag wel iets omhoog (ik kan laten uitmesten viir 1,50 per keer), maar veel meer zou ik ook weer niet kwijt willen, zeker niet omdat de afstand tot het bos eigenlijk net te ver is voor het mooie. Nu heb ik wel een oudere pony waarmee ik nog hoofdzakelijk buitenrijd en10-11 km is zo'n beetje ons standaard rondje. Hij kan nog prima 20 km aan, maar dat doen we niet dagelijks.