Huurprijs (kale)weide, West-Brabant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_Goos

Huurprijs (kale)weide, West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 13:10

Hoi allemaal,

Zoals op de bokt-markt te zien is ben ik op zoek naar een weide in West-Brabant om te huren.
Via Marktplaats heb ik een aantal aanbiedingen gehad en schrok daarbij enorm van de prijzen die gevraagd worden per maand (variërend van 350 - 650 euro per maand, kale huur).

Wat vinden jullie een reële prijs voor een weiland (eventueel met schuilstal en opbergplek voor hooi en spullen)?
De gehele verzorging doe ik zelf, van weide-onderhoud (uitmesten, bemesten, omheining, enz.) tot voeren. De eigenaar van het land heeft dus verder geen omkijken meer naar de weide.

Ik heb gezien dat er een aantal topics met een soortgelijke vraag zijn, maar in al deze topics wordt gevraagd 'in welke regio is het?', omdat de prijs nogal veel kan verschillen per regio. Over deze regio heb ik geen topic gevonden, vandaar mijn vraag.

Sorry als het topic verkeerd staat.

Groetjes Jasmijn

JeRekers

Re: Huurprijs (kale)weide, West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:19

De kale huur is in West-Brabant zo hoog omdat het allemaal goede akkerbouwgrond is. Alle kleigrond wordt gebruikt voor aardappels en die huurprijzen liggen vaak rond de 1800 euro. Dus jouw aanbiedingen zijn al laag voor WB.
Als ik jou was zou ik zoeken naar zandgrond, die is vaak wat goedkoper maar de prijzen in deze regio liggen nou eenmaal heel hoog, succes met je zoektocht!

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 23:02

Bedankt voor je reactie!
De weides waar ik het over heb zijn op zandgrond, ik wil namelijk liever geen kleigrond.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:07

Kleigrond is echt drama! Daar kun je idd beter geen paarden op zetten of je moet de db op je dak willen hebben. Ik stuur je even een privebericht wat wij betalen in deze regio.

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 16:47

Bedankt voor je reactie Dusja1!

Zijn er nog meer mensen die mij een schappelijke prijs kunnen noemen? :)

wep81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:53

Hoi Jasmijn,

Wij zitten in OostBrabant en huren van de gemeente 3800m2 kale wei voor iets minder dan 375,- per jaar. Ik herken inderdaad de Marktplaats prijzen, deze zijn absurd hoog. Mijn ervaring was ook dat er vaak onderhuur via Marktplaats wordt aangeboden. Mensen die hier een wei van de oorspronkelijke verhuurder huren en daar zelf het 2 of 3 dubbele voor vragen. Het kan dan ook geen kwaad even te achterhalen wie eigenlijk de echte verhuurder is van de wei (kan een hoop geld schelen).

Groeten,

Pauline