hoefschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:33

Aramat schreef:
Ja maar is t dan niet zo dat de zool van smit en de old macs veel langer mee gaat? Ik heb van een paar mensen hier op bokt gehoord dat ze al meer dan een jaar met old macs doen, zonder dat de zool teveel afslijt.


Hoe vaak rijden ze er dan mee? Als ik Old Macs koop en ze een jaar in de kast laat liggen zonder ze te gebruiken, dan gaan zo ook langer dan een jaar mee...Lips are sealed
Tijd maakt helemaal niets uit, het zijn de kilometers die je met die dingen aflegt.

En voor de rest: your mileage may vary. Ieder paard loopt anders, en scheeft lopende paarden of paarden die lopen te biljarderen zullen de schoenen sneller laten slijten dan een paard dat correct op zijn benen staat en correct loopt.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:46

Ik rijd nu ongeveer 3 uur per week met de schoenen, 's zomers is dat beduidend meer.
Overigens zijn schoenen niet geschikt voor een paard wat te veel draait met de hoeven bij het neerzetten. Je krijgt dan teveel schuring in de schoenen.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:04

Vippie schreef:
ik heb smitjes en ben er 2000% tevreden over. Zaterdag een marquis demo gezien en ik zou er niet voor kiezen om er lange afstanden mee te rijden, zowizo die bizarre uitstekende kussens.... zie me daar echt nog niet mee over een zandverstuiving rijden, floep floep weg schoentjes....
Ze zien dr hartstikke mooi uit hoor, maar dat is dan ook het enige...


Nou ik heb dus wel van die met rare uitsteeksels en kussentjes schoenen en ik ben er super tevreden mee. Ook bij lange afstanden en zandverstuivingen. En die hebben we hier heel veel. Sinds ik de goede maat heb ben ik er nog nooit een verloren.
Ik heb marquis gekozen omdat ze veel mogelijkheden hebben, ik er niet voor naar Rijssen hoef, ze er top uitzien, omdat marquis een super service bied.
Wel duur ja, maar ik bespaar veel op de hoefsmit want dat doe ik nu helemaal zelf.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:42

Ik heb altijd met Smitjes gereden en ben nu overgestapt op Marquis. Over de Smitjes ben ik altijd zeer tevreden geweest, maar aangezien mijn paard iets scheef loopt slijten de Smitjes erg hard aan de achterhoeven. Dit snelle slijten is de reden geweest om over te stappen naar Marquis. Ben nog niet helemaal tevreden over de Marquis. 2e Kerstdag een behoorlijke rit gemaakt niets aan de hand, terwijl ik gisteren twee keer op zoek moest naar een schoen en daar wordt ik niet vrolijk van.
Het allerliefste zou ik Smitjes willen hebben met een vervangbare Marquis zool.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:04

Odi schreef:
Ben nog niet helemaal tevreden over de Marquis. 2e Kerstdag een behoorlijke rit gemaakt niets aan de hand, terwijl ik gisteren twee keer op zoek moest naar een schoen en daar wordt ik niet vrolijk van.


Maar hoe kwam het dat je ze verloren was? Was er een sluiting opengegaan of zo?

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:17

Ik ben me ook aan het orienteren en zit zelf te twijfelen tussen Marquisjes (die ik wel erg duur vind Bloos! ) en de Dallmer Clogs, deze laatste schoenen heb ik alleen nog maar in Duitsland gezien (zie www.hufshop.de)

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:27

Ik had Marquis schoenen heb ze terug gestuurd omdat mijn paard haar hoefballen kapot bleef lopen als ze langer als een half uu die schoenen aanhad werd ze vervelend. Daarbij moest ze voor een correctie weer op ijzers. Had ze niet opnieuw op ijzers gemoeten dan had ik ze waarschijnlijk ook terug gestuurd. Ik moet wel zeggen dat ze bij Horsebalance een goede service geven daar valt niks over te zeggen.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:33

Ik ben nog nooit een Old Mac verloren Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:12

Siggy schreef:
Ik ben me ook aan het orienteren en zit zelf te twijfelen tussen Marquisjes (die ik wel erg duur vind Bloos! ) en de Dallmer Clogs, deze laatste schoenen heb ik alleen nog maar in Duitsland gezien (zie www.hufshop.de)


Ik vind die Dallmer Clogs er eerlijk gezegd niet uitzien. Scheve mond

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:21

Is het belangrijk hoe ze eruit zien dan?
Ben wel blij met die site trouwens, staat wel interessante info op!
Ik blijf bij de easy-boots, die zien er ook niet zo mooi uit. Maar heb er wel veel positieve dingen over gehoord.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:11

Symbeami schreef:
Is het belangrijk hoe ze eruit zien dan?
Ben wel blij met die site trouwens, staat wel interessante info op!


Nee, dat is natuurlijk niet echt belangrijk, maar ze zijn zo viesbruin. Scheve mond
Verder zien ze er wel goed uit eigenlijk, ik vind alleen die klipjes er wat kwetsbaar uitzien. Zijn de zolen ook verwisselbaar?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:28

Als je even verder de info leest, dan staat er dat de dallmer clogs eigenlijk alleen een aanrader zijn als je paard al goede hoeven heeft Verward
en daar staat een afbeelding in het zwart.
De marquis staan er in geel afgebeeld, nou dat is een lekker kleurtje Knipoog
maar bij infos staat van alle merken wat er nog bij te leveren is en zo.
Mijn Duits is nu ook niet direct mijn sterkste punt.... maar ik begrijp het wel en van de Davis stond er een link naar een amerikaanse site, engelstalig dus, vond ik wat makkelijker.
Old Macs staan er alleen niet bij, maar verder leuk om te vergelijken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:41

Symbeami schreef:
Als je even verder de info leest, dan staat er dat de dallmer clogs eigenlijk alleen een aanrader zijn als je paard al goede hoeven heeft Verward
en daar staat een afbeelding in het zwart.
De marquis staan er in geel afgebeeld, nou dat is een lekker kleurtje Knipoog


Ik zet dus op een andere pagina te kijken: http://www.huf-shop.de/english/

Dat geel van Marquis geeft trouwens 2 uur lang licht in het donker.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:26

Odi schreef:
Ben nog niet helemaal tevreden over de Marquis. 2e Kerstdag een behoorlijke rit gemaakt niets aan de hand, terwijl ik gisteren twee keer op zoek moest naar een schoen en daar wordt ik niet vrolijk van.
Het allerliefste zou ik Smitjes willen hebben met een vervangbare Marquis zool.


Bel eens met de meiden van Marquis, misschien is een inleg zooltje de oplossing, of heb je de verkeerde maat. Had ik in eerste instantie ook en dat is probleemloos omgeruild.

Nog even een nadeel van Marquis. Ze zijn zo verrekte zwaar. Dat geeft wel snel een klosklosklosklos effect.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:23

Tessebes schreef:
[Maar hoe kwam het dat je ze verloren was? Was er een sluiting opengegaan of zo?
[/quote]


De eerste keer heeft mijn paard denk ik met haar achterhoef de voorschoen uit gestrapt, weet het niet zeker. Na een kilometer of 10 ging dezelfde schoen nog een keer uit, misschien dat er zat tussen de sluiting was gekomen.

Een zooltje erin leggen is misschien een optie, zal kijken of ik er zelf 1 kan maken van muizenmatjes.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:53

Ik heb ook schoenen van Smit, daar ben ik erg tevreden over , maar als we een vliegende start maken gaat die muts van mij op haar schoenen staan (achterschoenen) Verward om ze vervolgens 1 voor 1 te verliezen.
Gaan we vanuit een hangalopje naar een rengalop, dan speelt dit probleem niet. Het is ook geen optie om de leren riempjes er aan te doen, want als ze dan uit gaan blijft ze net zolang naar de schoen trappen todat ze kapot zijn (is ook al een keer gebeurd, maar uiteraard nieuwe gekregen OK dan! ).

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:47

Bij Marquis hebben ze nu een nieuw luchtkussen. Van ander materiaal waardoor de kans op open lopen verkleint wordt. Hebben ze pas van de uitvinder opgestuurt gekregen dus nieuw in het assortiment zeg maar.
Ik heb ze nog niet gezien, maar mijn paard heeft 1 wit voetje (nou ja, voet!!) wat open gaat dus daar wil ik die andere lucht kussen wel voor hebben. Met de andere voeten heb ik geen problemen. Zijn ook niet wit en minder kwetsbaar wat betreft huid.

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:58

Hier nog een Old Mac gebruiker. Zitten prima, paard stapt erin en loopt weg, geen haakjes ed ... ze bevallen mij uitstekend!

Moet zeggen dat ik ze op het moment niet erg intensief gebruik. Heb ze gekocht toen mijn paard met haar zware zwangere lijf weigerde over grintjes te lopen. Nu loopt ze gewoon weer helemaal zonder schoenen (en zonder ijzers).

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:23

Welke schoenen je ook hebt.... lang leve GEEN ijzers!!!!!!! Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 08:23

Jorie schreef:
Welke schoenen je ook hebt.... lang leve GEEN ijzers!!!!!!! Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben!!


AMEN!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 09:04

Vippie"]
[quote="Jorie schreef:
Welke schoenen je ook hebt.... lang leve GEEN ijzers!!!!!!! Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben!!


AMEN!
[/quote]
En Haleluja

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 09:35

Ik heb van de week marquis hoefschoenen besteld. Ik ben erg benieuwd hoe ze ons gaan bevallen Lachen

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 10:20

Succes ermee!! Ben benieuwd wat je er van gaat vinden!! Wel goed opbouwen hoor!!! Maar je krijgt er een opbouw schema bij.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:02

Ja ik had ookal op de site gelezen dat je niet gelijk uren moest gaan rijden met de schoenen. Logisch ik loop ook niet de marathon op nieuwe schoenen.
Mijn paar dis al een tijdje van zn ijzers af maar hij lieo de laaste tijd toch wat gevoelig. Hoefschoenen zijn dan denk ik een ideale oplossing, je hoeft dan iig niet weer aan de ijzers. Ijzers wil ik eigenlijk nooit meer voor mn paarden.