Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karuna schreef:Ik mis de optie geen. Of de optie bandage.
Ik heb destijds alleen bescherming gebruikt bij buitenrijden en springen. Bij onze tinker alleen voor ivm aantikken in zijn jonge jaren. En onze oude merrie bandages voor ivm kogelproblemen. Maar ook dit alleen bij buiten rijden, later ook bij dressuur.
danoesje schreef:In de vrije natuur merken wij het niet als ze wel een blessure aan hun benen krijgen. Bovendien is die kans kleiner omdat we er niet op zitten en in mijn ogen omdat ze vaak minder gek doen omdat ze de hele dag al buiten lopen
Ik heb met rijden soms peesbeschermers om (hij tikt nog wat aan door jongigheid) en hij zou ivm ijzers eigenlijk springschoenen aan moeten, maar die hoef ik er niet om te doen als ie los staat, want die trekt hij zelf binnen een minuut af. Net als zijn peesjes trouwens
danoesje schreef:Blue_Flower, absoluut mee eens! Denk sowieso dat het gemiddelde Nederlandse paard teveel binnen staat met vaak explosiegevaar, sneller blessures etc. als gevolg. Mijne staat in de winter een halve dag buiten en gaat in de zomer overdag op het land. Het liefst zou ik hem de hele dag buiten hebben maar dat zit er nu niet in. In de zomer gaan er trouwens wel peesjes om het eerste uur, want dat wordt scheuren en bokken met de hele meute de eerste dag