Moeilijk stalling te vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Moeilijk stalling te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 02:11

Ik verhuis in april naar brabant dus ben alvast op zoek naar een stalling voor mijn twee shetlanders maar dat valt me vies tegen. Nog voordat ik mijn hele verhaal aan de telefoon heb gedaan, krijg ik al een afwijzing. Ik ben gestopt te zeggen dat het shetlanders zijn want zelf dat kan een reden zijn om ze af te wijzen. Een box 24/7 huren dat kan wel maar weidegang is dan weer heel moeilijk. Of ze zeggen dat ik rond die tijd maar weer moet bellen. Hoe kom ik aan een plekje? Gewoon langrijden zonder afspraak?

Shirley

Re: Moeilijk stalling te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 02:22

Vrees dat je dan hetzelfde antwoord gaat krijgen...
Meeste pensionstallingen zijn niet ingericht op dat kleine spul en zullen ook weinig animo hebben om te investeren in extra omheiningen e.d.

Misschien is er de mogelijkheid zelf iets te huren?
Of misschien bij een particulier die zelf ook kleintjes heeft?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 02:25

Ik kan me wel voorstellen dat stallen niet nu al een plek gaan vrijhouden voor je pony's als je pas vanaf april gaat verhuizen, tenzij je betaald. Hier kan je wel 1-2 maanden vooraf een stal reserveren, maar dan betaal je maandelijks ongeveer 60% van de stalprijs.
Ook shetlander zijn hier op stal bijvoorbeeld een 'probleem', omdat de weilanden niet zulk laag schriklint hebben en daarbij shetlanders over het algemeen bekend staan om hun ontsnap-kunsten.

Persoonlijk zou ik eerst bellen en vragen of ze weidegang kunnen bieden aan shetlanders en zo ja, dan langs gaan om eens te kijken. Dat toont ook meer interesse dan aan de telefoon een reeks vragen af te vuren. Eenmaal ter plekke kan je vragen of je kan 'reserveren'.

edit: Of zelf investeren in goede lage omheining bij een kleinschalige stalling (wel duur). Daar is vaak wel wat meer mogelijk
Laatst bijgewerkt door Dispar_Vulgo op 27-01-15 02:26, in het totaal 1 keer bewerkt

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 02:26

Toen ik een mini erbij nam in pension hebben we op eigen kosten er een draad bij onder geplaatst.
Misschien is dit een optie?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:42

Ik heb altijd weilanden shetlanderproof zelf gemaakt. Mijn pony's zijn gelukkig geen ontsnappers. Pas had ik iemand aan de lijn en die gaf ook als reden aan ivm ontsnappen. Ik zei toen dat ik zelf wel draad wou bijspannen maar toen zei dan zijn omheining prima is. Maar toch liever geen shetten. Nu ben ik gestopt met noemen dat het shetten zijn maar ook dan geen effect.
Het is nog te vroeg denken jullie? Maand ervoor een ronde doen?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:44

Mag ik vragen waar in Brabant je aan t zoeken bent? =)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:54

Bij Oisterwijk. Aan de duinen of de Kampina. Liefst wei met faciliteiten erbij of full pension stalling. Ik kan namelijk niet dagelijks zelf heen.

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:44

Een stukje wei is vaak nog wel te vinden, maar dan moet je inderdaad alles zelf doen. Anders misschien eens een rondje door de buurt ? Misschien is er nog iemand die pony's/shetlanders aan huis heeft en ruimte, zin en tijd heeft er nog 2 in pension bij te nemen ? Verder wil marktplaats regelmatig in de gaten houden nog wel eens helpen. Je komt dan vaak wel op de kleinere privé-stalletjes uit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:50

Of zelf een oproepje plaatsen op de Bokt markt?
Wie weet houd je er gelijk een leuke vriendschap aan over!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:52

Ik heb zelf 2 shetten, nadat ik me haflingers verkocht heb.\Ik heb ze aan huis staan.
Maar is een beetje te ver van TS af.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:55

Stel dat je een plekje vind, wanneer ga je dan vermelden dat je met 2 shetlanders komt?
Ik bedoel je hebt er ook niets aan als je daar aankomt en je krijgt alsnog te horen nee sorry maar daar beginnen we niet aan, dan heb je een veel groter probleem.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 12:12

Als ik zeg twee pony's dan is daar niks aan gelogen toch. Vermeld je anders ook altijd het ras erbij?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:17

Niet elke stal in ingericht op shetlanders, ook niet iedere staleigenaar is er blij mee dat er nog aanpassingen gedaan moeten worden (hetzij door hunzelf of door jou zoals je aanbiedt). Er zijn genoeg stallen die bewust kiezen voor geen shetlanders, dat is een ieder zijn goed recht.
Ik snap dat je er in eerste instantie voor kiest om het niet te vermelden omdat je al zo vaak nee te horen krijgt, maar ik denk dat eerlijkheid het langste duurt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:20

Het komt toch uit ^)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:23

Ik zou gewoon zeggen 2 A-pony's. :j :=

En als je langs gaat zeggen dat het 2 pony's zijn die niet ontsnappen.

Je zegt toch ook niet ik zoek een stalling voor mijn New Forest pony oid?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:25

Napie schreef:
Als ik zeg twee pony's dan is daar niks aan gelogen toch. Vermeld je anders ook altijd het ras erbij?

Ik wel. Shirelief is ook nergens welkom namelijk.

Die van mij staan in Brabant alleen aan de LDD dus helaas verkeerde kant voor jou.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:29

Ik zou daar een rondje door de omgeving maken en bij geschikte plekjes greoon aanbellen en vragen of ze plek hebben. Ik neem aan dat de betreffende staleigenaar zelf ook vraagt wat voor pony's het zijn. Dat doen wij zelf ook altijd. Wij willen nl juist geen groters. Misschien kun je wel een plekje vinden bij een boertje waar je je eigen hekwerk kunt zetten. Langsgaan werkt altijd beter dan bellen. Dan zien ze met wie ze van doen hebben en afwijzen door de telefoon gaat veel makkelijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:32

Ik rijd veel in omgeving Kampina en kan me niet voorstellen dat alle plekjes die ik tegenkom ook bekend zijn als stalling of wat dan ook.
Dus een rondje rijden en gewoon eens rondvragen werkt mijn inziens het beste.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:34

Ik zou ook heel ouderwets gewoon rondrijden en als je bij een boer oid wat paarden ziet staan; gewoon even aanbellen (niet om zondag, er zijn mensen die dat iig niet waarderen) :)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:36

Hmmm ik heb op dit moment geen plaats maar als jij de wei zelf in orde zou maken door nog een extra draadje te spannen dan zou ik je zonder problemen als pensiongast willen ! Het probleem is een beetje dat je voor een shetlander niet echt de volle mep kunt vragen als pensionhouder denk ik, welke prijs ga je dan hanteren.
Heb je al iets gevonden? Ik denk dat als je er eenmaal woont en wat rond gekeken hebt er wel wat te vinden is hoor. Succes in ieder geval.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 12:40

Ik ga wel wat rondjes maken. Ik denk dat het misschien zelfs kan meespelen dat al ik vermeld dat het om pony's mensen misschien denken dat ik een jong persoon ben. Ik dacht dat het netter was om eerst te bellen voor dat ik op het erf kom maar misschien dan maar gewoon aankloppen.
Advertentie op Boktmarkt staat er al en marktplaats struin ik af maar er zijn adverteerders die aangeven geen plek te hebben als ik nog niks heb aangegeven waar het om gaat.
Hier in Friesland nooit geen problemen gehad met shetten. Ze zijn juist financieel erg aantrekkelijk voor pensioneigenaren en weinig gedoe. Ik betaal trouwens vaak voor 1 paard omdat ze altijd samen op box stonden.