Jaha, Benfan is bezig met een eigen paard te kopen! Wie had dat ooit verwacht? Nu krijg ik er borstels bij.. maar het merendeel is roze. Nu wil ik gewone doodnormale houten borstels, al vind ik de "harry's horse paisley' ook leuk maar die lijken over al uitverkocht te zijn.. of gewoon niet te koop.
Maar waar zijn de gewone borstels gebleven? De doodsimpelle goeie borstels in volwassen mensen formaat? Het is net alsof er ergens een blik met kabouters is los getrokken! Met mijn grote handen (tja) heb ik niets aan die kleine dingen. EJ komt ik niet uit, en bijna alles is van plastic en soms zelfs belachelijk duur ( 12/13 euro voor 1 borstel) Op de meeste webshops word de maat niet aangegeven, dan heb ik geen in om daar een te bestellen met de 'angst' dat ik met een miniscule borsteltje zit op geschept.
Dus bokt, weten jullie waar ik aan een mooie set borstels kan kopen, die er normaal uitzien?
ben ik nou overigens zo raar dat ik geen fel gekleurde borstels wil? gewoon van hout? die eruit zien als een borstel en niet als een UFO?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 25-01-15 17:09
Welkoop of anders decathlon. Die hebben heerlijke houten borstels met langere haren ook. Anders Kraemer.de of Loesdau.de daar hebben ze ook nog fatsoenlijke borstels.
Scheelt dat ik kleine handen heb en ook in kindermaatjes pas. Handig die felle kleuren wete je zeker dan anderen je borstels niet gebruiken.
MarlindeRooz
Geplaatst: 25-01-15 17:10
Die heb ik ook altijd hoor, gewoon bij de welkoop in Ommen weg.
Oster is juist een van de merken waar ik ik mee bedoel dat het meer een UFO is dan een borstel. Ik wil gewoon ouderwets hout met echte haren, geen plastic. Ga er jaren mee doen, dan wil ik ook iets waar ik jaren lang tegen aan kan kijken zonder er kriebels van te krijgen. Ben misschien wat vreemd, maar dat is mijn bescheiden mening.
Ik begrijp je helemaal. Bij de ruitershop hier in de buurt (Fugers) hebben ze goddank nog wel mooie borstels. Pas nog mooie houten met echt haar gekocht, dat poetst heel fijn.
hahaha ik ken je frustratie van mega gekleurde borstels. Ik zocht ook altijd naar de normale borstels en ben toen bij de boerenbond/welkoop erg goed geslaagd! Tegenwoordig kan het niet gek genoeg met de kleurtjes of zelfs 3d plaatjes op borstels, gekkigheid.....
_Sapphire
Geplaatst: 25-01-15 21:02
Bij hypoweert heb je ook houten borstels. En van het merk Harry's horse heb je ook houten borstels.
Gelukkig ben ik niet de enige, bij EJ kun je nauwelijks een mooie set borstels opbouwen zonder dat er iets bij moet zitten met een print erop. Wil borstels die meegaan totdat het paard er niet meer is.. of ik, of beide. En dan ga je geen borstels aanschaffen met een bloemetjes print right? Daarbij wil ik gewoon kwaliteit, en dat is tegenwoordig ook ver te zoeken.
Cemlys
Geplaatst: 25-01-15 21:05
Divoza heeft houten borstels van stubben, die zijn erg fijn. En om eerlijk te zijn neem ik gauw die magic brushes, zien er niet uit, lekker plastic, maar ik ben geen poetser en deze gaan lekker snel.
Destination
Geplaatst: 25-01-15 21:06
Ze worden inderdaad steeds schaarser, wij hebben nog 2 zachtere borstels van hout. Jaren terug eens gekocht
Als je naar Heemskerk rijdt voor EJ kan je net zo goed door naar Stubenitsky. Die heeft ook een hoop normale spullen en anders voor de zekerheid even met ze bellen.
Tja, het is tegenwoordig een en al kabouter wat rondloopt in paardenland, zo lijkt het wel . Als je goed zoekt, is er nog wel wat in een redelijk neutrale kleur. Wat je ook kan doen is bij de supermarkt kijken, bij de werkborstels. Lekker simpel, van hout, en deze doen ook het werk. Of bij de Welkoop of Boerenbond kijken. Daar verkopen ze ook los borstels, zodat je de rosé en glim kan vermijden.