Ik heb altijd western gereden, maar mijn beeldschone Quarter merrie heeft vanwege haar ernstig korte rug nu al een tijdje een dressuurzadel. Ik ben weer helemaal om. Toen ik dit zadel kocht heb ik mijn vriend plechtig beloofd dat ik niet meer dekjes zou kopen dan ik nodig had (maar ik had dat royal blue dekje nodig! Net als die ene met die mooie bies en die andere gewoon omdat die ook mooi is enzo). En ik ben helemaal om. Geen foto's meer van mijn paard met shank of zo'n mooi leren halster met zilver. Mijn paard moet geknot op de foto!

Er is één ding dat in de weg zit; ik kan niet knotten. Ik wil van die mooie knotten die volgens mij met draad zijn gemaakt! Van die leuke met een beetje een boogje bovenop de hals en dan mooi rond. Niet van die platgedrukte stiekjesknotten.
Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen? Mijn allermooiste paardje heeft lange manen. maar daar mag eventueel ook een stuk vanaf. Ik kan slordige, gewone vlechten maken, maar daar houdt het ook mee op. Hoe ga ik dit leren? Staat er ergens een goed recept voor mooie roosjesknotten (zo heet het toch?

Hopelijk kan iemand deze doorgeslagen noob helpen!