Hufter proof omheining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BCR

Hufter proof omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 16:09

Hallo,
Graag zou ik wat ervaringen en meningen van jullie horen over omheiningen.
Mijn paard staat op een fijne stalling, maar graag zou ik toch in de toekomst alles in eigen beheer houden.
Ik kijk dus uit naar een stukje weide met schuilstal.

Echter gaat het om een uitbreker. Op zijn vorige stalling kon ik hem niet meer loszetten, omdat de omheining erg slecht was. Bestond uit plankjes en wat lint, zonder stroom en zonder de naam houten omheining te mogen dragen. Als er geen stroom op staat rent hij door het lint/draad. Op houten plankjes gaat hij hangen tot ze knappen. Ook een wei omringd door slootjes werkt niet, want daar gaat hij door heen.

Waar hij nu staat gaat het goed met een houten omheining en een flinke klap stroom.
Is het realistisch om te zoeken naar een eigen weide?
Bij huur investeer je ook geen 1000den euro's in een omheining...

_ENGEL_

Re: Hufter proof omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:16

Helaas heel herkenbaar dat uitbreken. Ik zou echter het risico niet durven te nemen, mits het aan huis is.
Heb je wel is aan bouwhekken gedacht? Die zijn vrij hoog en stevig. Geen idee wat ze kosten en of ze vaker gebruikt worden. Eventueel icm met een flinke klap stroom?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:59

Waarom wil je het in eigen beheer doen ??
En bij een 'probleem'paard betekent dat idd investeren.
Kiezen of delen dus :)

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:51

Wat je wil investeren in de omheining kan je afspreken met de eigenaar en een regeling uitwerken : vermindering van de huurprijs krijgen ofwel betaald hij het materiaal en doe jij het werk, enz.

Om je paard binnen de omheining te houden is het vooral belangrijk dat je stroomvoorziening in orde is : toestel, netstroom of accu, aarding en aansluiting van de omheining.

Bouwhekken zijn ook geen garantie, ik heb enkele jaren geleden een paard er los door zien gaan met de nodige kwetsuren als gevolg.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:16

Als er maar een flinke klap stroom op staat, dan is het meestal wel hufterproof én nog redelijk voordelig te realiseren. Niet combineren met houten planken als hier niet een stroomdraad voor zit. Wij hadden een mooie hardhouten omheining van twee planken. Erboven, eronder en ertussen zat een stroomdraad met flink stroom, maar ze konden nog ongestoord aan het hout knagen. Eeuwig jammer van de omheining. Ik vind hout mooier staan, maar wij gaan straks ook weer gewoon voor palen met lint of koord.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:23

Stroom is inderdaad de clou.
Hier een houten omheining waar ze netjes van af blijven maar wel een lint langs de bovenste plank. Als ze het ooit in hun hoofd halen om te gaan duwen of knagen staat er met 1 verbindingstukje stroom op.
Een goed stroom op netstroom is niet zo gek duur. Een goed stroom apparaat op accu is wat prijziger. Dan ben je er niet met 200 euro geloof ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:28

Ebay.de 2e hands...prima spul voor weinig :)