Dan de 2 weken wind en met een volle kruiwagen met stro wat om je oren suisde, laat staan hoe het erf eruit zag...
dit alles deed mij beslissen om op stropellets over te stappen. De stallen goed laten drogen en omdat mijn man echt persé vandaag erbij wilde zijn om het 'fenomeen stropellet' mee te maken, vanavond dus de 2 stallen gevuld met de pellets. Ik heb er toch even flink de tuinslag opgezet omdat ik bang was dat ze ervan zouden eten... de zakken voor de stallen waren ook al dupe van de paarden ( hebben altijd een eigen overvol slowfeednet met hooi >10 kg)..
En ja hoor, ze kwamen binnen vanavond, vielen op hun emmer luzerne aan en toen die op was begonnen ze flinke happen strokorrels te nemen. De tinker stopte wel na wat gescharrel en gehap erin en begon gewoon aan zijn hooi maar de warmbloed ging vrolijk door...nu heb ik ze wel flink nat gesproeid met water maar omdat het zo idioot veel kan absorberen maak ik mij toch wel erg zorgen.
Nu dus beetje in de penarie, kan het nu wel of geen kwaad? Ik heb er net al mengsel dettol/ azijn eropgesproeid bij de warmbloed.
De vorige eigenaren vertelden vorige week al doodleuk dat hij ook vlas at en daardoor 'koliekerig' was geweest.
Ik heb ook geen stro meer dus mengen of iets kan ik nu niet. Het was echt schoon op, mesthoop leeg ook, alleen wat ik net uit mijn stallen heb gehaald ligt in de mestput.
Advies?