regenvraag... dekenvraag...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 16:30

Ik zit dus nog steeds met het probleem van http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 2&forum=13 en ik kom er niet uit.

Mijn paard staat buiten en als ik ga rijden, is hij vaak nat omdat dat dan tussen 2 regenbuien in is. Ik zit er wat mee dat mijn paard nat is onder zijn zadel en meestal hangt hij in de winter onder de modder (rolt graag en vaak, dus dat hou je niet bij), wat het alleen maar een smeerboel maakt.

Ik heb helemaal geen probleem met winterharen of zo, die mogen er van mij zijn (lekker schattig), maar het probleem is dat ik het niet goed vind om met een nat paard te gaan rijden.
Is een deken geschikt voor mijn 'natte paard'-probleem en wat voor een deken zou geschikt kunnen zijn om mijn paard zo mee op de wei te laten? Ik denk dat een regendeken nogal gevaarlijk is omdat dat zo'n zweterig KW-effect heeft. Maar kan een waterdicht zomerdeken gewvaarlijk zijn, omdat het niet bedoeld is voor de winter? Verward
Ik heb (voorlopig) geen vaste stal waar ik mijn paard in kan zetten, hij staat gewoon altijd buiten (met schuilstal, waar hij soms eens gebruik van maakt).

Femke

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:35

Wat dacht je van een niet gevoerde canvas deken. Lekker sterk en geschikt voor in de wei. Waterdicht, maar toch zou de wintervacht wel wat minder worden, maar dat heb je altijd, wat voor dek je ook op doet.

Een waterdicht zomerdek kan ook, maar die zijn een stuk minder sterk...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 17:07

Ik denk dat je gewoon beter voor het rijden met een handdoek je paard droog en modder vrij moet maken. Als ie met een deken in de modder gaat rollen, dat lijkt me ook niet echt een fijn idee. Dat ie nat is, maakt echt niets uit, zolang de ligplaats van het zadel maar schoon is.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 18:14

Misschien heb je wel gelijk Manon. LA sik een deken neem, of ik zet hjem in een stal, ben ik ook al meteen weer verbonden aan een helehop bijkomstigheden. Frusty Ik akn ook niet de dag dat ik ga rijden een deken opleggen en een andere dag niet enzo voort. Ik kan hem ook nietv de ene dag op stal zetten en de andere niet. MIsshcien probeer ik me maar een reuze paardenhanddeok aan te schaffen. Wat denken julie? Verward Of misshcien meteen een kamerjas voor mijn paardje kopen Knipoog