Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzan_bobar schreef:Als je paard klaar is voor pensioen en ze kunnen 24/7 met soortgenoten lopen. Wennen ze snel aan de gewoonte dat ze niet meer werken. Het zijn gewoontes die wij ze hebben aangeleerd. Ze moeten even een week leren weer paard te zijn. Zonder deken in de regen, snachts buiten, zelf bewegen en spelen.
Kijk een paard met pensioen zet je niet weg, die heeft wel zn aandacht nodig, keer borstelen of wandelen. Niet meer naar omkijken hebben ze in mijn ogen ook noet verdient. Dan kwijnen ze weg. Ik pak mn oudje iedere week even apart. Even oudje tijd. Aandacht, snoepje, klieren, knuffelen. En de rest kom ik hem dagelijks zijn voer en aai geven. Hij straalt en ziet er blij uit.
TurdusMerula schreef:Ik snap nooit waarom een paard dat niet meer werkt 24/7 buiten met vriendjes 'verdiend', dat kan hij zijn hele leven al. Ik snap ook niet waarom een ouder paard niet meer gereden zou kunnen worden. Je doet toch werk wat bij je paard past - zijn hele leven. Waarom dan niet als hij ouder zou zijn.
Ik heb bijzonder weinig begrip voor mensen die hun oude of kapotte paard verkopen of ergens zo goedkoop mogelijk willen 'parkeren'.