Nieuwe stalcamera, maar welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monnikenburg

Nieuwe stalcamera, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 12:23

Het veulenseizoen staat ook bij ons weer voor de deur, en aangezien we diverse drachtige merrie's hebben was ik dus de camera aan het controleren vanmorgen.
Hij werkt wel, maar daar is alles ook mee gezegd.
Er zit een kabelbreuk, wat wel te fixen is maar de monitor blijft een trillend beeld geven, en dat kijkt alles behalve fijn.
Dus ja toch maar kijken naar een nieuwe.
Maar wat voor eentje?

Wat is jullie ervaring.

Het liefst heb ik een losse monitor met minimaal 2 camera's om aan te sluiten, maar tegenwoordig is er veel draadloos, werkt dat fijn of juist toch eigenlijk niet.

Mijn stallen liggen achter het huis, denk alles bij elkaar 25 a 30 meter van de plaats naar de pc.

Ben benieuwd wat jullie gebruiken en hoe het bevalt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Nieuwe stalcamera, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:33

ED -> VSW

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:46

Wij hebben een 2012 een IR camera aangeschaft bij bascom.
Werkt draadloos, we hadden wel een antenne versterker vanaf de camera nodig. Omdat de stal in een loods met damwand is en er een geïsoleerde deur zit.
Afstand is minimaal 27 en maximaal 44 meter wat signaal moet overbruggen.

Helaas komt signaal nu niet meer door als zender en ontvanger meer dan ruim 24 meter uit elkaar zijn.

Ik zoek nu nog naar een oplossing, waarschijnlijk wordt het volgens Bascom een systeem met recorder erbij. Beelden zou je dan ook via de telefoon moeten kunnen volgen.
Ze zeggen dat er waarschijnlijk meer invloeden van buitenaf gekomen zijn die het signaal verstoren.
Een oplossing zou een vast kabel zijn, zie ik niet zitten, want die moet onder de straat door.
Op deze recorder kunnen min 4 camera's.

Ik gebruik de camera niet constant, ik weet dat ie een halfjaar geleden nog wel werkte, beeld haperde weleens, maar dat heb ik altijd aan de ontvangde tv geweten. Die komt uit het jaar nul. Nog een z/w draagbaar tv'tje.

Arabiben

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:57

Kennissen van mij hebben afgelopen week toevallig een camera gekocht bij de Aldi (of all places) voor ik dacht 45 euro. Vraag me niet om specificaties maar zij zijn er schijnbaar erg tevreden over. Wellicht het googlen waard ;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:09

Ik ben ook begonnen met een Elro, bij de Aldi gescoord, € 20,- Had bij ons wel veel ruis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:58

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:54

Eindelijk gelukt om draadloos beeld te krijgen én op de mobiel en via de pc.
Een wifi extender/repeater bleek in onze situatie niet voldoende te zijn.
Ik heb er nu een TP link power line wifi kit tussen. (€75,- bij de computerzaak)
Dan wordt je stroomkabel als het ware als ethernet kabel gebruikt.
Afstand tussen modem en waar de camera nu zit is ruim 45 mtr.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:50

Ik ben uitermate tevreden over de camera.
Ook in het donker heeft ie prima nachtzicht. Ideaal in onze situatie is dat hij op afstand te verdraaien is. Camera hangt aan de voorkant van de boxen ter hoogte van de scheidingswand.

Camera is middels een utp kabel met de adapter van de powerkit verbonden. Er zouden twee camera's op de adapter aangesloten kunnen worden.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:20

Heb je ook een Dazzle er tussen zitten (zet camerabeelden om naar digitaal)? En je zendt dus uit via internet?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:56

Zal wel niet, ik heb geen flauw idee namelijk wat je bedoelt :')

Ik kan wel tot maximaal 8 of 9 apparaten mee laten kijken met de camera.
Zojuist programma geïnstalleerd op tablet voor mijn ouders.

Camera is nu te volgen via 2 mobiele telefoons, pc en tablet. Camera is op alle apparaten te besturen.

Camera zit middels utp kabel aan adapter B, ( 4 lampjes)die in een rechtstreeks stopcontact in de schuur zit.
Adapter A, pass through model (3 lampjes en je kunt er een stekker in doen), zit met utp kabel rechtstreeks aan modem verbonden en ook op een rechtstreeks stopcontact.
http://www.elektronicadeal.nl/tp-link-a ... e-wifi-kit