Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jennyj01 schreef:In weer en wind buiten of 23 uur op stal? Dat is wel een beetje van het ene naar het ander uiterste. Die van mij doet het niet hoor. Die heeft een hele royale schuilstal en komt er echt niet uit bij dit weer. Terwijl zijn weidemaatjes niet in de schuilstal gaan zolang er geen hele grote emmer eten staat. Voor hooi komen die weer niet. Het ligt dus ook aan het paard.
evaac schreef:Mijn paard stond op de vorige stal van 7 tot 21 buiten, en was dan wat blij als hij naar binnen mocht; eten! Maar de stallen waren klein en donker, na het eten wilde hij weer naar buiten en kon dan zelfs de hele nacht rondjes lopen.. (kerek op de 4kante cm...)
Hij stond daar in een paddock formaat v kleine bak, met een vriendje. Weinig tot geen stro in zn stal.
Nu staan we op stal vermeer in Bunschoten, dik pak stro in zn stal, vaker eten op n dag, merk dat hij helemaal heppie is in zn stalletje (die ook groter en lichter is en hij kan uit zn box hangem met zn hals tot op de grond).
met dit weer gaan ze bij ons ook niet naar buiten ivm blubber : we willen geen ongelukjes..
maar er zijn de hele dag mensen op stal en hij krijgt van iedereen die langakomt wel een aai. Hij vind het prima om op stal te staan. Lekker strobedje, genoeg eten.. komt er niet druk uit(wat altijd ff je hangen vol was omdat hij stond te springen van de energie)..... heerlijk vind hij het.
Wel moet hij van mij even in n 1paards paddock als ik zijn stal ga uitmesten, toch ff frisse neus halen. En longeren doe ik dan ook buiten.