Worden paarden vaker aangereden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Worden paarden vaker aangereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 10:23

Ik word er langzaam aan een beetje gek van. Ik zie lijkt het wel steeds vaker berichten staan over paarden die zijn aangereden.. uitgebroken, hekken open of kapot etc..

Ben ik de enige die bang is dat er dus iemand rondloopt die weides open maakt? Net als met het snijwonden verhaal maar dan anders?

kohtje

Re: Worden paarden vaker aangereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:28

Ik denk dat er steeds meer mensen paarden 24/7 buiten hebben staan ook op plekken die niet goed afgesloten zijn . (goedkoop ?)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:41

Met het slechte weer is hier weleens een dikke tak op de omheining van lint gevallen. Die is dan ook kapot. Paarden waren niet ontsnapt, maar had wel gekund natuurlijk.

En op bepaalde plekken heb je ook gewoon veel vandalisme. Daar hebben wij met koeienweides in en rondom de stad nog weleens last van. (Vissers die er met hun spullen langs willen kunnen niet door het gewone poortje, dus dan knippen ze het draad nog weleens door :roll: )

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:20

kohtje schreef:
Ik denk dat er steeds meer mensen paarden 24/7 buiten hebben staan ook op plekken die niet goed afgesloten zijn . (goedkoop ?)

ja, en dan een huurwei waar ze geen geld in willen steken, ondanks dat hun paarden daar staan. Jaren geleden heb ik het ook met een huurwei moeten doen, weliswaar aan de overkant van waar ik toen woonde, heb toch een herashek van 2m aan de straatkant gezet + tennisdraad van 1.40cm langs de rest van de kant; veiligheid voor alles.

Waar ikn nu woon heb ik houden omheining voor indeling van de weides, maar rondom staat wederom een heras hek van 2m hoog, en aan de lange zijde een heg van 1.40cm hoog (beuk)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:34

als ik hier in de omgeving sommige omheining zie... denk ik ook wel eens hoofdschuddend dat maak je toch of zet er een beter omheining neer.. en dan bedoel ik van los hangend lint.. braamstruiken in het draad waardoor het echt laag hangt.. .. kapotte omheining langs de weg die al langer stuk is.. een enkel dun draadje.. prikkeldraad..en een hek wat je bijna geen hek meer kan noemen..

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:21

Bij ons zie je laatste tijd ook veel pony's/paarden die niet gewend zijn langs de weg te lopen wat de benodigde ongelukken met zich mee neemt...
Maar ik begrijp je zorgen! vooral na dat fiasco met die megool inderdaad...

maar ook wat derest zeg het lijkt alsof mensen in deze skere tijden lopen te bezuinigen op stallingsplaatsen waarvan ik ook vaak denk van... als een paard echt wil kan ie zo ze eigen gang gaan!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:22

Toen ik dit topic las werd ik een beetje verdrietig... Mijn pony is een maand geleden ontsnapt en aangereden en ik heb écht niet bezuinigd op de omheining, ondanks dat het 'maar' een huurwei is. Ik heb elke drie meter een paal staan, drie lagen stroomdraad en twee lagen beo-band (en dat is niet goedkoop). Vooraan afgesloten met een zwaar houten hek, voorzien van extra gaas, een goed slot en extra afgesloten met een ketting en hangslot.
Hoe mijn mannetje is ontsnapt is voor iedereen (incl. de politie) nog steeds een raadsel.. Het ligt dus niet altijd aan de omheining of aan de bezuinigingen van mensen. Want ja, ook ik moet bezuinigen, maar néé zeer zeker niet op de paarden..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:57

Jasia, spijtig dat jouw paard is getroffen door een aanrijding. Sterkte. Dit topic is van mij uit niet gesticht omdat ik mensen wilde kwetsen maar echt omdat ik me dus afvraag of er meer mensen opvalt dat er vaker paarden worden aangereden of iig los lopen. Ik ben oprecht bang dat er hier iemand in aan het stangen is...