belachelijke regels op stal of juist niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandrabmg

belachelijke regels op stal of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:25

Vorig jaar ben ik op deze pensionstal komen staan en toen leek het wel heaven on earth MAAR nu 1 jaar later:

* geen andere dingen in de bak dan dressuur ( obstakel bouwen om grondwerk te doen waarbij je rekening houd met andere mag niet)
* geen instructie van buitenaf ( behalve klant y want die heeft dat bedongen)en dus ook niet iemand die mij kan helpen met mijn paard op grondwerk gebied/ freestyle ( Annemarie vd Toorn mag niet komen)
* ik betaal 30 euro per maand extra in de winter zodat ie ' s ochtends in de paddock wordt gezet voor max een uur. Kom ik erachter dat ie soms gewoon niet wordt buiten gezet.
* in de volledig afgesloten en overdekte longeer cirkel moet er aan de longeerlijn gewerkt worden ( behalve klant x want die mag weer wel zonder lijn werken)

Ik vraag me gewoon af of ik gek ben dat ik dit volslagen maf vind of dat het toch terecht is dat ik hier zo boos over ben?

Wesco

Re: belachelijke regels op stal of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:26

Ik zou verhuizen als mijn paard maar 1 uur buiten kwam.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:26

Wist je dit allemaal van tevoren? Je kunt natuurlijk een andere stal gaan zoeken wanneer het je niet bevalt.
Wat ik wel vreemd vind is dat één klant wel instructie van buitenaf mag. Als die persoon dat zo bedwongen heeft, vind ik dat ze dat voor jou ook moeten toestaan.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:29

Op zich snap ik de regels wel, maar niet dat er uitzonderingen worden gemaakt, voor iedereen zou hetzelfde moeten gelden. Ook dat je paard niet wordt buiten gezet terwijl je daar wel voor betaald is natuurlijk niet acceptabel.
Deze regels (geen instructie en maar 1 uur buiten) zouden erbij voor mij zorgen dat ik een andere stal zou zoeken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:29

Gelijke monniken gelijke kappen. Dus of alles rechttrekken of vrijstellen en als je pension baas dat niet wilt misschien een pension vergadering inlassen.

Het betalen voor buiten zetten wat niet gebeurt dat kan echt niet en zou voor mij reden zijn om te verhuizen.

de andere regels zijn misschien wat streng, maar zeker op grotere stallen heb je vaak zulke regels.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:30

Dat zou voor mij ook al doorslaggevend zijn, Wesco!
Een uur...

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:30

Hier zou ik niet willen blijven staan dan hoor ...
Waren deze regels er idd al toen je daar ging staan?

Ik ken nog stallen waar ze regels hebben waar je van achterover valt :')

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:30

Nee dit wist ik niet vantevoren. Tijdens ons gesprek was alles mogelijk maar gaandeweg blijkt niks meer mogelijk. Overal is wel wat maar dit slaat echt nergens op is mijn bescheiden mening.

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:32

Op hun website stond zelfs dat er ook weidegang was in de winter.... daarom ben ik al mijn enthousiasme van stal veranderd.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:34

Ik wordt hier ook moe van hoor.
Zeker als deze regels niet op zwart op wit staan of lopende het jaar of erna worden opgesteld en je dan geen kant meer op kan

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:35

Is er er nu een bepaalde oorzaak dat de pensionhouder nu in feite op zijn eigen afspraken terug komt of in ieder geval het beloofde niet na komt? Ik snap ook dat er regels zijn maar geen eigen instructrice of je paard maar 1 uurtje per dag buiten als je geluk hebt.. Ik zou mijn boeltje inpakken en wegwezen..

yentlnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:39

heel vreemd dat je geen instructeur van buitenaf mag voor grondwerk, het is jouw paard, dat bepaal je dus zelf.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:41

regels van de stal zijn regels van de stal daar heb je je aan te houden. Persoonlijk zou ik afspraken maken welke in het belang zijn van je paard en kan dat niet dan zou ik op zoek gaan naar een andere stalling.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:45

Zou voor mij reden zijn om te verhuizen. Mijn paard, dus ik bepaal van wie ik les krijg. Ik freestyl heel veel, dus longeren verplicht aan de lijn zou ik ook niet blij van worden, plus dat ik dat gewoon zware onzin vind. Maar het feit dat je betaald voor buitenzetten en dat gebeurt niet eens, daar zou ik echt des duivels over zijn. Enig idee hoe vaak dat gebeurt is? Zou mijn geld terug gaan vragen.
Balen zeg dat je zo voorgelogen bent!

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:46

De redenen voor dit soort bizarre eenzijdige afspraken zijn wisselend. Laatst zei ze: ik voel me gepasseerd als iemand anders komt voor grondwerk/freestyle, dat kan ik namelijk ook. Terwijl dit heel andere tak van sport is natuurlijk.

Als ze ergens boos over is of beledigd is dan komen er weer bizarre regels.

Op zaterdag waren ze voorheen tot 22u open en ineens wordt dat 20u om maar voorbeeld te noemen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:50

Regels zijn regels maar Ze mogen niet zomaar aangepast worden.
Of aangepast zodat ze beter in het straatje van de houdster passen.

Heb je een contract getekend?

Alleen dit is niet de eerste en zeker niet de laatste stal waar dit aangepast word.

Als je je niet prettig voelt kan je eraan denken een andere stal te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Daks op 08-01-15 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:50

Of ineens de regel als er iemand les heeft mag je er niet bij rijden in een bak van 20x60 waar tijdens die les alleen op een volte wordt gereden. terwijl dit met 8 paarden op stal nooit een probleem was.

Of je mag wel longeren maar alleen bijgezet of met dubbele lijnen vanuit het niets op het whiteboard.
's zomers niet in de bak longeren maar in de paddock van 12x15

Ja helaas bepalen stal eigenaren de regels en je ontkomt niet aan regels dat is ook normaal maar de ineens spontaan verzonnen regels baal ik altijd van, geen uitleg waarom ofzo.

Haha heel herkenbaar als ze boos zijn oid of er is iets gebeurd waar je geen weet van hebt.

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:52

Alleen bijgezet longeren? Que passa? Dat kan een ander toch niet voor je bepalen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:53

Als ze het er al over heeft dat ze zich gepasseerd voelt ... dan heeft ze pensionstal niet zakelijk genoeg... maar heeft ze hele andere onderliggende redenen.. (die ze misschien zelf niet eens kent) ... ze kan dus slecht zien dat het gewoon een zakelijke overeenkomst is en dat je daar gewoon aan bepaalde afspraken moet houden... ipv het maar op haar gevoel te doen.
Ik zou opzoek naar andere stalling. In deze tijd kan je goed paar keer kijken of de paarden wel buiten komen... want in de zomer is natuurlijk alles mooi en leuk.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:57

sandrabmg schreef:
Alleen bijgezet longeren? Que passa? Dat kan een ander toch niet voor je bepalen?

Blijkbaar wel dus, voor mij een van de redenen om morgen van stal te verhuizen na een aantal jaar ben ik er klaar mee.
Helaas want verder wordt er goed voor de paarden gezorgd.
Nou ja nieuwe stal nieuwe kansen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:58

Geen les van buitenaf hoor ik wel op meer pensionstallen. Als ze zelf lesgeven is het natuurlijk concurrentie wat ze "binnen" halen, dat begrijp ik ook wel. Je mag van iedereen les krijgen, maar niet op hun terrein...
Vind dan wel dat dit soort afspraken van te voren besproken moeten zijn, en niet halverwege genoemd moeten worden.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:02

Ik snap wel dat pensionhouders ergens een grens trekken, maar dit lijkt nergens naar. Lijkt bijna alsof pensionhoudster aandelen heeft bij osteo of zo, want paarden mogen blijkbaar in geen enkele omstandigheid los bewegen. Groot gelijk dat je verhuist!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:07

Snap de regels (al zal ik zelf NOOIT op zo'n stal gaan staan).
Maar er moet dan wel 1 lijn in getrokken worden.

Dat je wel betaald, maar je paard niet buiten komt is onacceptabel.

Ik zou echt op mijn strepen gaan staan, en evt. opzoek naar een ander plekje.

Vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:14

Ik vind het belachelijke regels. Als ik jou was zal ik uitkijken naar een andere stal.
Bij ons mag je wel je eigen instructeur meenemen maar je moet dan wel 4 euro voor de bak betalen (die je dan wel helemaal voor je eigen krijgt) ik vind dat een prima oplossing.
Longeren in die paddock is naar mijn idee dan wel weer prima. Is groot zat toch?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:18

sandrabmg schreef:
Op hun website stond zelfs dat er ook weidegang was in de winter.... daarom ben ik al mijn enthousiasme van stal veranderd.

Dat is wel vaker zo ja. Eerst is het "weidegang in de winter! " dan is het later "als het weer het toelaat" tot gewoon never nooit dus.

Als je nu bij stallen gaat kijken, het is nu winter en nat. kijk dan ook goed hoevaak ze daadwerkelijk buiten komen. Ook on aangekondigd gaan kijken.