IP Camera (camera in de stal via wifi)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

IP Camera (camera in de stal via wifi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 20:24

Ik heb een vraagje, wie heeft er een camera op stal hangen en kan via bijv iphone de beelden bekijken? Ik was wat aan het speuren op internet. Er is voldoende aanbod maar vaak is het zo dat ze pretenderen dat het makkelijk te installeren is en dat je vervolgens het niet aan de praat krijgt. Ik ben namelijk een nitwit. :)

Wie heeft zo'n camera en heeft tips?

De camera is puur voor op stal dat ik naar een drachtige merrie kan kijken. Ik woon namelijk niet bij de stal.

Kim14

Re: IP Camera (camera in de stal via wifi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:28

Hoi!

Wij zijn ook opzoek naar een camera maar dan voor in het stro hok bij de koeien.
Hebben deze besteld van deze website: http://www.stalzicht.nl.

Lezen er erg veel goede reacties over en is ook draaibaar op afstand. Hebben m alleen nog niet hangen hier, vandaag besteld..

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:05

Ik heb de Horsecam, gekoppeld via wifi en ook via een app op je mobiele telefoon te bekijken. De app is bij aanschaf van de Horsecam een maand lang gratis, daarna behoorlijk prijzig. Ik heb dit systeem bij mijn nieuwe afrastering gekregen die ik afgelopen zomer heb aangeschaft. Ik vind de beeldkwaliteit slecht, met name in het donker, veel ruis en strepen. Bij daglicht is dit niet het geval, maar dan gebruik ik de camera niet, omdat mijn paarden overdag buiten lopen. Als je dit systeem moet kopen is het vrij prijzig, geloof zo'n 500 euro. Zou het zelf nooit kopen, maar zoeken naar een betere kwaliteit. Heb ook een Trailercam van hetzelfde merk in mijn trailer en dat functioneert wel perfect.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:17

Ik heb deze camera's in/rondom stal hangen en heb er ook een gebruikt om mijn drachtige merrie vorig jaar in de gaten te kunnen houden:
http://www.bewakingscamera.nl/pro-nacht ... erasysteem
Via een app op mijn telefoon kon ik ook 's nachts regelmatig kijken zonder echt je bed uit te moeten.
Installeren (tot en met via internet kunnen kijken) ging vrij soepel, had maar 1x hulp nodig omdat de gebruiksaanwijzing vrij duidelijk was.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:52

Maar je hebt sowieso wifi nodig in je stal, toch? Of op z'n minst moet er een kabel van je router naar de stal lopen...
Is ook al niet vanzelfsprekend...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:54

Als je Wifi hebt dan kun je een hoop. Ik heb vorig jaar de camera van Alecto gekocht. Kan ik op mijn Iphone of tablet kijken (via app) en daarnaast een code geven zodat nog 7 andere mee kunnen kijken. Zo konden mijn bijrijdster en zusje etc ook meekijken. Sterker nog, mijn bijrijdster was daardoor op tijd voor de bevalling :D Echt super goed voor in de stal, kon de camera ook bedienen vanaf mijn telefoon en prima beeld.

Ik vind het ideaal en heb er veel baat bij gehad en ook meer rust bij de merrie.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 08:58

Ik moet alleen kijken of het wifi bereik bij de stal sterk genoeg is.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:02

Je zou er evt. een Wifi versterker tussen kunnen zetten, maar is niet altijd stabieler dan rechtstreeks. Ik heb het ook gedaan, bij mij ging het goed, maar soms viel signaal weg waardoor camera ook moest resetten.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:06

Ik heb deze laatst gekocht: http://www.supra-electronics.com/produk ... on-IPC20C/
Bij de aldi, was 60 euro. Ik heb de camera nog niet geïnstalleerd omdat mijn merrie nog niet onder de cam hoeft dus daar kan ik je niks over zeggen. Bij deze zit wel een duidelijke uitleg!

naomipepsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:10

hou je er rekening mee dat er wel een netwerk moet zijn op stal waar je gebruik van maken maken?
je hebt namelijk een IP adres nodig om dit in orde te maken.
merk kan ik je niet aan helpen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 13:44

Ja de stal is bij het huis van mijn ouders :)

StalZicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:23

Om een moderne camera (ip camera) in de stal aan te sluiten heb je internet in de stal nodig. Het meest gemakkelijke is dan om dat via wifi in de stal te krijgen. Wifi heeft echter zijn beperkingen de afstand die het kan afleggen, dit op een erf bijvoorbeeld beperkt door:
muren, water, bomen en/of machines

Mocht je bereik hebben in de stal, kijk dan of je nog steeds een filmpje via youtube kunt kijken om te testen of je verbinding snel genoeg is. Mocht dit zo zijn is de kans groot dat je wifi kunt gebruiken.
Mocht dit niet zo zijn, dan zijn er 2 altenatieven. Je kunt een kabel vanuit huis aanleggen, dit is echter niet altijd even eenvoudig.
Je kunt daarnaast ook 2 antennes tussen stal en huis plaatsen die specifiek het signaal 1 kant op sturen en zo de energie van de antennes niet over 360 graden maar max 30 graden hoeft te verspreiden waardoor je een stuk verder komt.

Mocht je vragen hebben kun je ze hier stellen of mij een PB sturen. Daarnaast sta ik met een klein standje op de KWPN hengestenkeuring in de brabanthallen begin februari.