Stoppen met paardrijden ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_Elisa

Stoppen met paardrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 23:26

Heyy bokkers,

Sinds afgelopen jaar mei lease ik een pony waar ik 3/4 keer in de week op rijd van een hele aardige vrouw die mij altijd helpt met rijden als ik dit vraag. Maar sinds een tijdje twijfel ik of ik nog wel door wil gaan.

Nou is het namelijk zo dat ik behoorlijk lange schooldagen en veel huiswerk heb en afgelopen halfjaar is al gebleken dat ik het icm de pony niet super goed red.
Ook betalen mijn ouders 150 voor de pony maar met hoefkosten/ponyclub/wedstrijden komt dit wel ruim op 200 euro uit, wat ze eigenlijk wel te veel vinden en dit begrijp ik zeker ook, want dit is natuurlijk ook een enorm bedrag!
Maar doordat ze dit veel vinden voel ik me nogal bezwaard om voor andere dingen geld te vragen, vandaar dat ik binnenkort begin met een baantje.
Ook zou ik naar de sportschool willen, zodat ik mezelf lichamelijk weer klaar kan stomen voor de zomer.

Maar ik zit nu een beetje met m'n handen in het haar, want doordat ik zoveel wil ga ik twijfelen of ik paardrijden nog wel zo leuk vind en daardoor gaat het de laatste tijd met rijden ook weer wat minder...

Alles tegelijk kan natuurlijk niet, dat is mij ook wel duidelijk.

Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

_Dracarys

Re: Stoppen met paardrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:29

Ik zou, als je het paardrijden wel nog leuk vind, het rijden halveren, dus gewoon 1 of 2 dagen per week gaan rijden, en even geen wedstrijden meer. weet niet hoeveel geld je dan bespaard maar misschien kan je daarvan dan een abonnement nemen bij basic fit á €15.99 per maand?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:31

Misschien eens met je ouders en de eigenaresse overleggen? Misschien kan je met ze 2e de pony leasen en dat je dan ook de helft van de dagen komt?

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:40

Het ligt er een beetje aan, wil je persè rijden op dit paardje? Want je kunt natuurlijk ook iets goedkopers zoeken.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:43

Ik heb een beetje hetzelfde gehad, alleen was het paardje wat ik leaste niet zo duur. Dus ik ben gewoon minder vaak gekomen en dat ging goed :)
Met z'n 2e de pony leasen kan misschien wel een oplossing zijn?

edit: autocorrect

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 23:48

Met z'n tweeën leasenzou kunnen, maar het was voor de eigenaresse in eerste instantie al best moeilijk om mij te laten leasen, omdat ze zelf met de pony L2 tussen de paarden reed. Maar ze gunde het een ponyruiter wel om verder met deze pony te komen en dat is eigenlijk ook wel wat paardrijden voor mij zo leuk maakt: het wedstrijd rijden.. Vandaar dat ik ook niet weet of ik 1 à 2 keer in de week wel leuk/eerlijk tegenover de pony vind.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:34

Veel jonge mensen stoppen een periode in hun leven. Ik heb het zelf gehad toen ik naar een interne opleiding ging en een paar jaar erna. Het is geen schande om jezelf even tijd te geven voor andere dingen. Je kunt natuurlijk altijd nog 1 x per maand op eeen leuke manege privelessen nemen om er toch nog een beetje in te blijven. Succes met je beslisssing!