Dekens waar voor? Zomer? Winter? Regen? Stal? Wintervacht? Geschoren? Om deze vraag te beantwoorden is heel wat meer informatie nodig.
Nico_lette
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-15 18:32
__Lauraa schreef:
Dekens waar voor? Zomer? Winter? Regen? Stal? Wintervacht? Geschoren? Om deze vraag te beantwoorden is heel wat meer informatie nodig.
Alles, niet geschoren denk ik..
Kaus
Geplaatst: 06-01-15 18:33
Een paard hoeft in principe geen deken om. Wil je toch dat je paard een niet al te dikke vacht krijgt in de winter kun je een winterdeken kopen. In de herfst is een regendeken wel fijn. Deze kunnen verschillende diktes hebben. Zelf heb ik een 0 grams deken. Deze heeft dus geen vulling maar beschermt wel tegen de regen.
Verder kan een zweetdeken erg fijn zijn wanneer je paard hard gewerkt heeft en het koud is.
Een uitrijdeken en inrijdeken zijn geen must, maar vooral wanneer je paard geschoren is wel handig.
LiannePuthzy
Geplaatst: 06-01-15 18:33
in princiepe zijn er egen dekens nodig voor ongeschoren, tenzij t paard al vanaf t begin van t herfst/winter seizoen al een deken op heeft dan gwn 100 200 en 300 gram en nog een 0 grams deken kom je al een eind en eventueel als t paard t koud heeft nog een 400 gram kopen of de 100+300 combineren
Snorlex
Geplaatst: 06-01-15 18:34
In principe heb je natuurlijk geen dekens nodig...
Maar als je, je paard in het zweet traint is het wel fijn om in ieder geval een zweetdeken, regendeken en onderdeken te hebben.
Een staldeken bestaat ook nog trouwens. Dit is een deken die niet tegen regen beschermd. Voor op stal dus. Een onderdeken kan onder je regendeken. Dat is eigenlijk hetzelfde idee als een staldeken, maar deze heeft geen singels. Minder handig dus.
Die had ik eerst voor mijn paard, maar die vond dat een minder leuk idee. Die ligt dus bij het vuilnis
Moos99
Geplaatst: 06-01-15 18:36
Je vraag is niet heel concreet, maar als je volledig met dekens wilt werken en je niet gaat voor dekens van Bucas voor hele uiteenlopende temperaturen zul je nodig hebben:
- Een ongevoerde regendeken - Onderdekens of winterdekens varierend van 100 gram - 400 gram (afhankelijk van je paard) - zweetdekens (voor na het rijden) - Een staldeken (als je paard op stal staat) - Een vliegendeken (voor als je paard veel last krijgt van dazen en vliegen) - evt een uitrijdeken (als je de achterhand van je paard wilt beschermen na werken gedurende de winter) - Sommige mensen gaan nog voor een zomerdeken maar dit vind ik onzin