Half november is mijn 15 jarige fjord voor het eerst geschoren. Ik rijd deze winter fanatieker, ze stond nog buiten, ik wilde haar niet bezweet op het land hebben en ik kon nog geen 3 minuten stappen voordat het zweet over haar hals droop, echte teddybeer.
Ze staat inmiddels zo ongeveer tussen 08.00u en 17.00u op het land, daarnaast op stal. Met rijden zweet ze amper, wat heel prettig is. Ze staat onder een Harry's horse highliner 300g met daaroverheen een amigo regendeken.
Nu echter de laatste twee/ drie weken krijgt ze allemaal gekke plekken, op haar borst, achter haar zadel (ik heb gekeken op de rug, zadel komt lang niet waar de schuurplekken zitten, vermoeden is het schuiven van het shabrak), op haar schouder, achter haar been). Sinds twee weken heb ik een borstbeschermer om, maar ik heb tot nu toe nog niet echt het idee dat dit helpt, de plekken op haar borst lijken met name de laatste 3/4 dagen erger en kaler te worden. Zie foto:

Mijn grote vraag is dus: HELP, wat moet ik doen.....
Andere deken? Ander zadel (bareback pad?)? Adviezen misschien om de plekken in te smeren? Ervaringen voor anderen?
Alvast heel erg bedankt!!