De prijs van ons stalling is nogal onverwacht en veel gestegen... dus we willen er niet echt lang blijven.
Maar daar zit het probleem...
We hebben reeds een weide paard-klaar gemaakt met de volgende opdeling:

Er staat echter nog geen schuilhok op , nu dat is niet het ergste probleem want ze staat 24/7 buiten met deken en waar ze nu staat heeft ze ook geen schuilhok. De wei waar ze naar toe gaat heeft wel een boom alsook beschutting langs een zijde (langs een hangaar). Ook een weidemaatje heeft ze momenteel nog niet, maar ik ben aan het uitkijken naar een ponytje om gezelschap te houden.
Ik maak me echter zorgen over het gras. Het doel is ze 24/7 in de paddock te zetten en ze 6uren per dag op een van de weides te laten (het is vrij klein, dus we moeten goed verdelen). Op de wei stond al hoog gras, we hebben er in september speciale paardenmengeling tussen gestrooid en sindsdien niet meer gemaaid. Het gras staat nu dus vrij hoog (gemiddeld 20 cm). Ook in de paddock staat er gras, we verwachten wel dat ze dat zelf kapot zal lopen :p
De weide waar ze nu op staat is volledig afgegeten, er zijn nog wel groene plekken, maar gras kan je het niet echt noemen... Ze krijgt daar 2x per dag bietenpulp en krachtvoer + hooi savonds en een beetje sochtends. We zouden sowieso nog hooi en stro bijgeven (2x per dag) en krachtvoer, bietenpulp valt nog te overwegen of ze het nodig zou hebben...
Hopelijk ben ik niets vergeten neerschrijven. Mijn vraag is eigenlijk: kan het kwaad om ons merrie nu te verzetten naar een grasweide, met echt hoog/vol gras.
Alvast bedankt!
Groetjes
Fauve