tiwi1969 schreef:Wij hebben ook een graver op stal gehad, een ellende als ze de rijbak ook als paddock gebruiken. Ik zou maar 1 oplossing weten: extra paddock erbij maken met een eenvoudige zandbodem. Zo laten ze in ieder geval je kostbare rijbakbodem met rust.
Dat is geen optie. We hebben al de luxe van twee rijbakken op 3 paarden. Ze staan de wintermaanden in deze bak (okt tot half maart) en gaan dan weer naar buiten in de zandbak. Waar ze niet graven, maar wellicht ook meer kunnen knabbelen aan de grasjes rond en over de draadjes.
amie1965 schreef:Probeer eens je hooi in een slowfeeder of netten te geven. Dan zijn ze veel langer bezig met eten en hebben ze minder tijd om zich te vervelen.
Ze krijgen hun voordroog al uit een slowfeeder. Ik wil niet meer gaan slowen want ze zitten alle drie keurig op gewicht en we hebben er eentje tussen zitten die slechte tanden heeft (dus voldoende moet eten om aan haar portie te komen) en ook nog voernijd heeft, dus de rest bij de bakken weg jaagt.
Een speeltje in de bak vinden ze helemaal niets, die merries kijken me aan alsof ik gel ben.Zo'n ton die snoepjes los laat is misschien nog wel wat, maar we hebben geen hoge schotten tegen de wanden dus verwacht het altijd buiten de bak te vinden..