Hoe hout boxwanden erin plaatsen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmysan

Hoe hout boxwanden erin plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 11:48

*\o/* Nu ben ik bevoorrecht om vanaf nu de paarden bij huis te mogen stallen, dus stal aan het bouwen. Die staat inmiddels :) Nu hebben we boxwanden gekocht. En ja hoor, daar is het probleem...

Het frame van die boxwanden zit los van de houten plankjes die erin horen zitten. Nu kun je eerste die houten plankjes er wel in doen: plankje iets meer horizontaal houden, dan er tussen, weer verticaal en hup hij zit in de 'rails'.

Maar... op een gegeven moment heb je nog de drie laatste plankjes :') Je kunt ze niet verticaal genoeg meer krijgen om ze erin te krijgen, omdat die andere planken er al zitten. Hoe moet dat?

Heerlijk duidelijk verhaal, maar ik heb geen flauw idee hoe ik het anders uit moet leggen. Help mij! Ik zou nog zo graag de paardjes voor O&N in hun nieuwe stalletje willen hebben!

(Boxwanden die ik bedoel: http://boktimg.nl/sites/default/files/c7/12/c712075bc3f7644ee7552375d0e2d6c7.jpg )

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:54

Normaal gesproken zit er aan een van de uiteinden een schuin stuk. Hier moet je alle planken door schuiven en van de laatste gaat een klein hoekje af en die maak je iets minder breed. Vervolgens sla je er een metalen strip in en het geheel zit.

Maak anders eens een duidelijke foto van de onderkant en dan het liefst van beide zijden.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:56

Bij onze boxen kon je op 1 plek een plankbreedte ijzer van de rails losschroeven, heb je dat niet?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:58

Bij ons zit het u profiel (waar je de planken tussen stopt) in een hoek open zodat je een L krijgt, daar kan je de planken tussen de profielen schuiven. De laatste kan je geloof ik vastzetten aan het profiel.

Anders even de fabrikant bellen?