Weiland huren en weer verhuren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ellenenemien

Weiland huren en weer verhuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 22:48

Hoi ik had een vraag.
Ik ben op zoek in het Gooi naar een weiland (stuk grond) wat ik kan gaan huren.
En dat ik dan hier mijn toekomstige paard op kan gaan zetten.
Mijn vraag kan ik zelf een weide huren van iemand en dan zelf de wei ook weer verhuren aan een ander.
Dus dat een ander zijn paard ook bij mij op het stuk grond kan zetten tegen een vergoeding?
Dan staat mijn paard niet alleen en heb ik een mooi extra zakcentje.

Wie weten hier goede site's waar ik stukken grond waar je dus paarden op kan houden ergens kan vinden? Ben druk aan het zoeken geweest al.
Maar kan alleen maar pensionstallen vinden en anders andere mensen die weilanden zelf verhuren aan anderen.
Maar ik zoek echt een eigen stuk grond wat ik dan kan huren.

Zijn hier ook mensen die een weiland huren en zelf weer verhuren?
Vertel ervaringen hier over ben erg benieuwd!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:52

Goh, een aantal jaar terug mochten wij bij iemand op de wei komen staan en zij huurden deze wei ook. Zij vroegen ons niks, maar we deelden gewoon alles. Delen van het huurgeld, delen van het eten enz. :) Werkt eigenlijk prima en zo heb je ook een extra zakcentje omdat je zelf minder moet betalen :)

Ik denk trouwens wel dat je zelf geld mag vragen aan iemand (de echte eigenaar van de wei zal er niet achter komen gok ik), maar ik vind dat delen veel handiger...

troi

Re: Weiland huren en weer verhuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:54

De meeste verhuurders zullen hier niet op zitten te wachten, immers die kunnen ook zelf het weiland aan meerdere mensen verhuren en zo meer verdienen. Maar misschien heb je geluk. Wees dan heel zorgvuldig met wat er in je huurcontract staat.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:58

troi schreef:
De meeste verhuurders zullen hier niet op zitten te wachten, immers die kunnen ook zelf het weiland aan meerdere mensen verhuren en zo meer verdienen. Maar misschien heb je geluk. Wees dan heel zorgvuldig met wat er in je huurcontract staat.

Nouja als je een weiland verhuurt dan wil je er verder geen werk aan hebben neem ik aan?
Dus als TS bv gewoon voert en mest en alles regelt, dan neem ik aan dat het redelijk is als ze hiervoor betaald krijgt? En wat meer ook dan de verhuurder van de wei?

Of het mag is weer een ander verhaal, dat weet ik niet..

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:02

Je kunt bij boeren gaan vragen (gewoon aanbellen) en marktplaats.
Als het groot genoeg is, is dat vaak geen probleem. Als iemand het verhuurt, mag je er vaak wel meerdere paarden neerzetten zolang je het maar netjes houdt en niet te gek maakt. Als het er goed uit ziet, maakt het de meeste verhuurders niet uit. ( bij ons in de buurt)

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:09

Geloof dat 't officieel niet mag tenzij je natuurlijk goeie afspraken maakt met de verhuurder maar dan wel zorgen dat je alles goed op papier hebt.

Natuurlijk kan je t ook 'achter de rug' vd verhuurder om doen maar dan ook zorgen dat degene die zijn/haar paard bij jou zet ook weet dat de verhuurder het niet mag weten. Zo heb ik ook een tijdje mijn paardjes op een wei gehad.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:12

Als er meerdere paarden op het land staan, dan heeft de eigenaar hier ook meer onderhoud aan. Ik kan me dus voorstellen dat hij hier ook naar betaald wil krijgen.

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:30

Hallo, ben sinds sept in bezit van een eigen wei voor mijn 2 paarden. Heb heel veel vrijheid hoe ik de wei in deel e.d. Mag er zelfs meer paarden opzetten omdat mijn kinderen ook paardrijden.
Met uitzondering van vreemden omdat hij in het verleden problemen heeft gehad bij het verhuren van de wei. Of je moet al meteen met 2 personen zijn.