Hee, Wat zijn jullie tips? Ik heb een paardje die veel van modderbaden houd en dan zit haar hele vacht onder! En als ik dan bijv. een wedstrijd met vrienden doe wie het mooiste paard heeft moet ik haar eigelijk eerst wassen waardoor ze helemaal niet zo mooi is dus hebben jullie ook glans tips?
Als het er eentje is die echt in de modderplassen gaat liggen, is dit geen optie, dan wordt de deken ook aan de binnenkant nat. En zo'n nat vod op een paardenlijf is pas echt naar.....
Hier nog zo'n varken die graag een modderbad neemt. Nu hoeft hij er niet mooi uit te zien en wil ik hem met zijn 7 maanden lekker kind laten zijn, maar ik kom er gewoon niet onder uit om hem elke dag (of in ieder geval om de dag) te poetsen. Als ik het laat zitten klontert het zo vast in zijn vrij lange wintervacht. Dus ik poets hem vooral met de reden dat het uiteindelijk geen ongemakkelijke klitten gaan worden. Op sommige plekken krijg ik de klontjes al niet meer weg. Wassen wil ik nu niet, wil hem daar rustig aan laten wennen als de tijd daar is. Deken is dus ook geen optie. Ik wacht voor de klontjes die echt niet meer weg te krijgen zijn tot het voorjaar en dan komt het er vanzelf met zijn wintervacht er af.
Ik lees graag even mee. Wellicht heeft iemand nog tips om de modder er in ieder geval wat makkelijker weg te krijgen, zodat er niet teveel geprutst hoeft te worden.