drama; levering voordroog particulieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

drama; levering voordroog particulieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:39

ja, onderhand word ik er een beetje gek van. ik ben fan van mijn paarden 24/7 voer geven en ik jaag mijn gewone baaltjes er door heen ( die in mijn zadelkamer staan , 30 stuks ongeveer passen daar die in een maand op zijn ) dus ik wil de grote balen die ik in het verleden ook wel heb gehad.
nu is het zo dat ik eerst gewoon thuis woonde bij mijn ouders, vlak bij mijn oom die dus handelt in al dat voer. even op de vrachtwagen een baal en afleveren.
nu komen mijn ouders dus steeds met een kar vol vanuit friesland naar wageningen rijden omdat dat nog steeds goedkoper is dan hier halen ( en niemand wil leveren voor die aantallen ) maar ik wil ook niet dat zij steeds iedere 3 weken op moeten komen draven.
ik heb meerdere mensen benaderd en dan is het ja we leveren heb jij een aanhangwagen dan wil ik ze er wel op zetten , geen probleem ( ik heb wel een gewoon rijbewijs maar hier geen auto en be moet ik nog halen.. ) heb ik dus niets aan.
ik denk, ik doe redelijk. 3 -5 pakken a 500 kilo ( heel de winter genoeg... ) misschien leveren ze dat dan wel krijg ik antwoorden terug als "daar begin ik niet eens aan"
wat moet ik dr nou mee? om mijn ouders helemaal vanuit friesland te laten komen kost al zoveel aan brandstof dat ze net zo goed gewone hooi pakjes mee kunnen nemen..

hoe doen jullie bokkers het als je ze op een eigen stuk land hebt staan? zijn er leveranciers die zo lief zijn om het te leveren ( ofcourse tegen een vergoeding ) of ben ik nou zo uitzonderlijk dat ik als student met mijn 2 paarden op kamers zit en dus eigenlijk geen vervoer voor de paarden of hun voer heb?

Shirley

Re: drama; levering voordroog particulieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:42

Hier is het ook vanzelsprekend dat je het gaat halen.
Afleveren kan ook wel, maar dan inderdaad met grote hoeveelheden of tegen een torenhoog tarief!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:43

Ik heb een hele lieve leverancier gevonden die mij elke maand 2 van die grote balen brengt. Ik heb niet zoveel ruimte voor opslag dus dit is ideaal. Kost me 40 euro per baal incl bezorgen (hij moet 25 km rijden om hier te komen). Ik ben er echt heel erg blij mee maar het heeft ook wel wat voeten in aarde gehad en ik heb een poos gezocht voordat ik bij hem terecht kwam. Misschien toch gewoon doorzoeken, rondvragen, marktplaats in de gaten houden enz. Zo is het bij mij uiteindelijk ook gelukt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:43

Is er niemand in de buurt die een auto met aanhanger heeft en je wil helpen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:47

Dat is een heel mooie prijs, zeker inclusief bezorgen, Murosch!
Hoe zwaar zijn ze dan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:48

Ik haal het zelf, 30 kleine baaltjes graszaadhooi of 4 ronde baaltjes voordroog op de aanhanger en gaan met die banaan.

De 100 kilo balen komen ze niet brengen, de grotere 300/400 kilo balen wel, maar pas vanaf 10 stuks dus liet voor de hele winter komen eerder. Nu ik 2 soorten hooi voer lukt dat niet meer.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:48

Murosch schreef:
Ik heb een hele lieve leverancier gevonden die mij elke maand 2 van die grote balen brengt. Ik heb niet zoveel ruimte voor opslag dus dit is ideaal. Kost me 40 euro per baal incl bezorgen (hij moet 25 km rijden om hier te komen). Ik ben er echt heel erg blij mee maar het heeft ook wel wat voeten in aarde gehad en ik heb een poos gezocht voordat ik bij hem terecht kwam. Misschien toch gewoon doorzoeken, rondvragen, marktplaats in de gaten houden enz. Zo is het bij mij uiteindelijk ook gelukt.

en jij woont niet toevallig in de buurt bij mij ? O:) klinkt als een fijne leverancier ( hier zijn die balen al duurder zonder bezorgen )

Kaitlyn schreef:
Is er niemand in de buurt die een auto met aanhanger heeft en je wil helpen?

iedereen die ik ken is ook student :(

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:51

Ik heb hooi van eigen land dus dat gaat na het hooien meteen mn container in, had er van de eerste ronde 64 balen en toen was de ene helft vol.
Voorheen liet ik hooi bezorgen maar dan betaal je je echt groen en geel, hier in de buurt hadden we een boer die kleine ronde baaltjes had maar die moest ik ook echt zelf ophalen zelfde geld voor grote balen. Bij mijn zwager komen ze wel brengen maar die heeft 2 platte wagens vol.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:52

Shirley schreef:
Dat is een heel mooie prijs, zeker inclusief bezorgen, Murosch!
Hoe zwaar zijn ze dan?

Dat zijn echt de grootste balen (500 kg volgens mij). Ik doe 2 weken met een baal voor 3 paarden, die vrijwel onbeperkt kunnen eten dan.

Ik heb echt geluk gehad ermee (knijpt handjes dicht), als je nagaat dat ik daarvoor de kleine gesealde pakken had a 7,50 per stuk en dat ik 1 dag met een pak deed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:53

Goed rondvragen (even loonbedrijven polsen of zij mensen kennen); bleek dat er bij ons ook een man zat die gewoon voordroog ook bracht en ze op het land keurig op de plek zette; wij betalen 50 euro per pak van 450 kilo

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:54

Heerlijk!
Ik betaal hier voor die kleintjes 6 euro, gaat inderdaad belachelijk hard...

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:54

Zit er niet een boertje of iets in de buurt? Bij ons.(oosten) komt de leverancier gewoon 1 of twee balen hooi brengen van 400 kilo. Doet helemaal niet moeilijk.

Alleen een tip: als je 5 balen van 400 kilo wil zou ik ze niet binnen leggen. Binnen gaat alles heel snel broeien en schimmelen. Daarom nemen wij er steeds maar twee.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:55

en je hebt alle boeren en loonwerkbedrijven in de buurt al gevraagd? kan me niet voorstellen dat niemand je even wilt helpen (tegen vergoeding), lastig probleem hoor

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:57

De jaren dat ik mijn paarden aan huis had, leverde de boer (die wel buurman was van mijn weide) gewoon telkens een grote pak aan huis met zijn pick-up of tractor, was heel makkelijk!
Heb jij geen boeren in de buurt die eventueel zouden kunnen/willen leveren?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:58

Koekeroekus schreef:
Zit er niet een boertje of iets in de buurt? Bij ons.(oosten) komt de leverancier gewoon 1 of twee balen hooi brengen van 400 kilo. Doet helemaal niet moeilijk.

Alleen een tip: als je 5 balen van 400 kilo wil zou ik ze niet binnen leggen. Binnen gaat alles heel snel broeien en schimmelen. Daarom nemen wij er steeds maar twee.

ik heb alle marktplaats mensen gehad en de boeren waar ik langs fiets. eigenlijk wil ik inderdaad maar 2 ( en buiten ) maar ik denk misschien komen ze 5 tegelijk wel brengen.

juval schreef:
en je hebt alle boeren en loonwerkbedrijven in de buurt al gevraagd? kan me niet voorstellen dat niemand je even wilt helpen (tegen vergoeding), lastig probleem hoor

ik weet niet of ik ze allemaal al heb gehad. die die ik ken.

Shirley schreef:
Heerlijk!
Ik betaal hier voor die kleintjes 6 euro, gaat inderdaad belachelijk hard...

gelukkig dus betaal ik daar maar 2,50 voor... dus voor financiele kosten hoef ik het niet te laten maar al die moeite van mijn ouders steeds..

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:59

Ik laat ook altijd een volle wagen met 32 balen komen, maar er zijn in mijn omgeving genoeg mensen zonder opslag en eigen transport, die laten door een boer dan een of twee balen brengen, ik zou gewoon nog wat boeren langsgaan in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Delphi2 op 18-12-14 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Ben je al geslaagd? Heb denk ik wel een adresje die wil komen brengen, moet je alleen samen even kijken wat de bezorgkosten zijn.

Elegance_

Ik stuur je even een pb, ik woon bij je in de buurt. :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:00

Iedere boer hier in de buurt komt het even brengen, ongeacht de hoeveelheid die ik afneem. De ene doet het voor niks. Ander vraagt een biertje en de duurste vraagt 10 euro dus dan neem ik er altijd minimaal 3.
Zou gewoon even rond gaan vragen bij iedere boer in de buurt en dan ook vragen naar paardenkuil... anders krijg je die natte koeienzooi.

Nu hooi van eigen land maar volgende winter bestel ik het ook weer. Vind het opslaan zo tricky.. vogels, ratten... paar gaatjes erin en je baal is niet meer te voeren als je het te laat opmerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 13:01

meggiemeg schreef:
Ben je al geslaagd? Heb denk ik wel een adresje die wil komen brengen, moet je alleen samen even kijken wat de bezorgkosten zijn.

nee nog niet ( ik heb gelukkig wel net nieuwe lading hooi dus weer even tijd om rond te kijken )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:03

Wij hebben voordroog altijd onder dik landbouw zeil én maken het pak in 1 keer open en leggen het los in de stal dus echt ideaal :j wij voeren een maand met 1 pak en blijft tot aan het laatste beetje hooi goed.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:05

Wij kregen het eerst via een boer in de buurt, maar die pakken waren altijd smerig. Toen zijn we over gegaan op de fouragehandelaar, maar de kwaliteit van de kuilbalen vallen nog steeds tegen. Uiteindelijk via via bij een hobby boer terrecht gekomen die geweldig spul leveren en ook nog eens komen zodra we wat nodig hebben :)

Maar mijn vraag is eigenlijk, waarom moet het particulier? Wij konden gewoon een klein aantal pakjes hooi of maar 3 pakken kuil bestellen, kwamen ze altijd brengen zonder extra kosten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:18

unihorses schreef:
meggiemeg schreef:

nee nog niet ( ik heb gelukkig wel net nieuwe lading hooi dus weer even tijd om rond te kijken )

Je hebt een pb van mij.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 13:25

RianneH schreef:
Wij kregen het eerst via een boer in de buurt, maar die pakken waren altijd smerig. Toen zijn we over gegaan op de fouragehandelaar, maar de kwaliteit van de kuilbalen vallen nog steeds tegen. Uiteindelijk via via bij een hobby boer terrecht gekomen die geweldig spul leveren en ook nog eens komen zodra we wat nodig hebben :)

Maar mijn vraag is eigenlijk, waarom moet het particulier? Wij konden gewoon een klein aantal pakjes hooi of maar 3 pakken kuil bestellen, kwamen ze altijd brengen zonder extra kosten.

o niet bij particulieren weg zeg maar maar dat ze komen leveren bij mij ( de particulier ) omdat ik geen grote hoeveelheden afneem

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:39

Aha, nouja, heb je al eens met een echte fouragehandel gebeld? Hier is het namelijk geen probleem, ze leveren bij meerdere mensen kleine hoeveelheden.