stal verhuren, hoe berekenen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

stal verhuren, hoe berekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 12:10

Ik heb een kleinschalige eigen stalling en op het moment een box vrij.
Nu wil ik deze graag verhuren,maar hoe te berekenen wat ik voor stalgeld moet vragen.
De nieuwe huurder is een bekende. Haar paard zou bij mijn 2 paarden komen te staan.
faciliteiten;
- verlichte goed begaanbare rijbak
- paarden staan 24/7 buiten in de paddock en kunnen schuilen in de boxen of onder het afdak.
- eigen box in begrepen van 5x5 eigenaar kan zelf bepalen of deze haar paard s nachts binnenzet. (eventueel wel meerprijs voor stro)
- er word 2x dgs gemest
- 2x per dag een vol slowfeedernet hooi
- s nachts een slowfeeder met stro extra
- losse hooi voerbeurt voor krachtvoer
- vit korrel
- was/poetsplaat met zadelruimte
- kantine/ waterkoker.
- In de zomer weidegang dmv strookbegrazing.

bosrijke omgeving/ rustig gelegen.

eigenaar kennende zal deze weleens bij springen met bv een avond voerbeurt.

Vind het erg lastig, hoe bepalen jullie de prijs?
Laatst bijgewerkt door timokyana op 17-12-14 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:16

wat zijn je vaste lasten?
Deze zou je kunnen delen door het aantal paarden dat er kan staan. Dan heb je een basisprijs.
Daar bovenop kun je berekenen hoeveel je ongeveer kwijt bent aan ruwvoer en strooisel per paard per maand en dat komt er bovenop. Tenslotte moet je bedenken of en zo ja hoeveel je wilt krijgen voor de verzorging die je overneemt.

Dat kun je vergelijken met prijzen in je omgeving en beplen of je duur, gemiddeld of goedkoop stalling aan biedt en eventueel je prijs bijstellen.

Amaris

Re: stal verhuren, hoe berekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:19

Wij betalen voor ongeveer hetzelfde 200,-

Alleen staan de paarden zoveel mogelijk buiten, ze hebben geen schuilmogelijkheid dus met echt vies weer komen de broers die de stal hebben naar stal om de paarden binnen/buiten te zetten.

Verder wordt voer en hooi ook allemaal geregeld. Ook in een bosrijke omgeving.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:01

Huurprijs vaak regio gebonden, ga eens bij pensionstallen (eventueel undercover) polsen.
In de buurt van de Randstad betaal je misschien wel 3 keer zoveel als in Noord Groningen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:53

eerst kijken wat het je kost aan bodembedekking en hooi. Het verbruik dat is je basisprijs tel daarbij de overige kosten bij op, denk ook aan water en stroomverbruik maar ook de kosten van afvoer van de mest etc. etc. dit zijn toch kosten die je voor het extra paard moet maken.

Dan een bedrag voor jezelf voor de verzorging lijkt mij niet meer dan normaal.
Daarbij zal er heus wel eens iets gesloopt worden door het paard. Zul je misschien ook meer bij moeten voeren in de zomermaanden etc.

Maar vergis je niet enkele paarden kosten soms meer dan dat je een paard elders in pension zet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:56

Ik wilde hetzelfde typen als friesiszwart. Zo bleek bij ons dat wij nooit een pensionklant zouden kunnen nemen, omdat wij de paarden duurder hebben staan dan redelijk is om te vragen voor pension. :)