Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:35

Jups... :D

Weet je wat ook handig is...een vriend met verschrikkelijke hooikoorts :\ Heeft hij net de baan gesleept,was mooi vochtig.Komt binnen en stopt niet meer met niezen :(:)

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 16:53

*steekt hand omhoog*
Ik loop deze dagen ook met 5 zakdoeken en een doosje hooikoortspillen rond...

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:54

Dan heb ik non stop hooikoorts...zomer en winter snotneus :D

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:58

:+ "knijpt handen dicht" fijn dat ik ook eens iets niet heb *\o/*

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:09

Echt niet leuk hoor...snotter standaard een zakdoek kleddernat als ik een uur rij...moet er een x mee heen maar ga niet zo snel naar de dokter ;)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:54

Citaat:
Moet je jouw paarden toch mijn paarden eens laten vertellen hoe ze dat doen, want hier ben ik toch dagelijks weer de pineut om het ingelopen zand er uit te vegen :D

En ervaring leert dat ze op de rubber matten niets (of zeer zelden) iets laten vallen, maar zodra er een laagje zand ligt gebeurt dat beduidend vaker :)


Ik heb voor de stal een verharde paddock waar ze eerst overheen moeten. Het inlopen van zand is daardoor nihil. ;-)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:53

Ja maar dan moet je weer regelmatig je straatje vegen. :P
Vegen en harken... Vegen en harken...

Ik had met trouwens helemaal vergist in de oppervlakte van 't stuk, het was 2500 m2. Maar dat is dan wel echt allemaal voor de paarden, dus exlusief mesthoop etc.
Maar meer dan genoeg voor mijn 2 sobere paarden. De wei waar ze nu op lopen krijgen ze ook al niet kaalgevroten, lopen met graasmasker op. :=
We mogen ook de paddock nog wat vergroten, dat ze een stuk van comfortabele afmetingen hebben voor als het gras te nat is etc.

In principe ga ik gewoon van een fijne paddock uit, en alle uren die ze op de wei kunnen zijn mooi meegenomen. In de zomer zullen dat halve dagen zijn hoop ik, maar in de winter reken ik er niet op.

Pffff spannend hoor. Maar wel leuk, het is op 1,7 km van ons huis. :D

Vlinder2009

Berichten: 180
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:58

Wat een luxeprobleem Gypsy, zoveel ruimte!

Enne voor de hooikoortspatiënten: houd moed, misschien kom je er ooit nog vanaf, ik spreek uit ervaring

Jadybabe

Berichten: 655
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:46

Tip voor hooikoorts patiënten , al vroeg beginnen met eten van honing van een imker bij jou in de buurt. Dus wel een lokale imker. Het drinken van rooibosthee wil ook een beetje helpen. Dit zijn natuurlijke dingen waar je geen extra moeite voor hoeft te doen.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:03

Vanmorgen besloten om de insectenbanden toch maar gewoon te proberen. Ervaringen die je leest op internet zijn zo verschillend dat ik het zelf maar ga bekijken. Ben benieuwd.
Afbeelding

Vivat

Berichten: 1278
Geregistreerd: 18-11-08
Woonplaats: Someren Eind

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:50

Klinkt als een mooi plekje Gypsy!
Ik ben erg benieuwd of het werkt Palousa Boy, zou het ook helpen tegen muggen en teken?

Baal een beetje Elsa heeft gisteren een ijzer afgetrapt, dat is dan wel weer handig op een grote(re) stal er is vaker een hoefsmid in de buurt :o

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:53

Ze zouden moeten werken tegen alle insecten volgens de verpakking. Alleen jammer dat ze maar 5 a 6 weken werkzaam zijn.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:05

@palousa: buiten de goede werking ben ik ook benieuwd of ze er geen kale plekken van krijgen.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:08

Dat beweren sommige mensen idd ook.

We zullen zien, als het niet bevalt zijn ze zo weer af.

Heb er nu 2 met en 2 zonder lopen, hoop toch wel duidelijk verschil te kunnen zien. De 2 zonder die krijgen wel een vliegenmasker tot ik er uit ben of de banden werken of niet.

Ik zal jullie op de hoogte houden :)

Deze zijn trouwens van de decathlon.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:51

gypsy: heb je foto's van je nieuwe stuk? Klinkt echt goed!

Ik zou eerlijk niet weten hoe ik alles rond moest krijgen als wij ook nog kinderen hadden, dus kan je gevoel goed begrijpen jocye!

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:06


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:38

Hier een plaatje van mijn nieuwe adres. Ik ben niet zo heel goed met paint maar heb de indeling grofweg getekend. Waar de bestrating is, daar is ook de ingang naar de stal en water voorziening. In diezelfde schuur opslag hooi en zadelkamer. Naast de bestrating ligt ook de mestput, lekker dichtbij. Ligt wel in de schaduw gelukkig anders ga je hem ruiken denk ik.


Afbeelding


Ik wil dus het stuk zand vergroten, mag nog wel 280 m2 bij van mij. Ik zit alleen te twijfelen, ga ik in de lengte werken zodat ze een sprint kunnen trekken of in een vierkant zodat je er kunt longeren en met de pony rijden.

Bij de buren is een bak die je kunt huren, dat wel. Maar ik mag ook graag grondwerken en rijden gaat meestal voor.

Moet er nog even over denken, net als karev zie ik. :D

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:59

Leuk stuk om een PP van te maken :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:32

Haha dat vond ik ook wel, maar aangezien we 't gewoon gaan huren niet zo verstandig. Beetje zonde van je centen, en ik weet ook niet of de verhuurder er op zit te wachten.

Maar als ik ooit de gouden tip vind om nagenoeg gratis te verharden dan zou ik 't doen hihi.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:44

Wij huren ook en hebben (uiteraard in overleg met de verhuurder) een PP aangelegd... Maar wel op zandgrond, ik weet niet waar jij op zit Gypsy.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:46

@gypsy: je kunt de PP zo maken dat ze bij regen of slechte ondergrond even niet op de PP komen. Dan hoef je niets aan de paden te doen dan kort laten eten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:50

Klei, zonder een dikke laag zand ben je hier nergens.

Kort laten eten ben ik niet zo'n voorstander van, die van mij doen het 't best met een graasmasker op lang stengelig gras. Terwijl op de stal waar ik nu sta ook een aantal op kort gras staan omdat de eigenaren daar nog in geloven. Mijn ex-hb'er gaat als een speer en die paarden zijn in dezelfde periode al eerder HB geweest of hebben weer op 't randje gezeten.

Wie weet komt 't ooit nog wel, maar ik denk als ik ze echt op mijn eigen grond heb staan. Het doet me nu eigenlijk ook best zeer om ons huidige plekje te verlaten, we hebben er zo veel werk in gestoken. En dat kun je niet meenemen.

Een goedkope oplossing die mee te nemen is zou nog in aanmerking komen, maar dat moet nog uitgevonden worden geloof ik. :P

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:07

Hooi zag er super goed uit! Man die vorig jaar gekocht had was ook super tevreden.
Normaal steken we ze woensdag binnen.
We kunnen mss een hectare wei huren op wandelafstand van het huis. Nog wat discussie over de prijs.

We beginnen ook eindelijk te vorderen in huis.
Hopelijk deze week alle schilderwerk klaar. Zaterdag laminaat halen en zondag leggen.
Weekend erna kunnen we onze keuken gaan uitbreken en terug plaatsen bij ons natuurlijk.

Dan begint het oneindig lijstje voor buiten. :list:

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 06:20

Het vervelende van oneindige lijstjes vind ik altijd dat ze alleen nog maar langer worden :)

Ik ben een groot voorstander van strook-begrazing,maakt niet uit of het lang of kort is...je geeft gewoon meer of minder afhankelijk van de lengte van het gras.

Kirr...fijn dat het mooi hooi is,nu snel naar binnen.Want binnen is binnen :D Zou fijn zijn als je een stuk kunt huren,luxe.Hopelijk snel klaar met de prijs.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:05

Goed weekend gehad allemaal?

Kirr ik ben dus niet de enige met een oneindig lange lijst met wat allemaal moet gebeuren :D

Ik ben afgelopen weekend aan het schuren en verven geweest in huis (zolder). De schilder doet gelukkig buiten alles verven. Hoop dat ik komend weekend kan beginnen met het pvc laminaat leggen. En tussendoor aan het vuilrapen geweest. Wij hebben een stuk boomkwekerij achter ons huis en het vuil staat daar HOOG. Geloof dat ik deze week ook maar de avonden ga rapen voor alles staat te zaaien...

Heel leuk zo veel grond maar wat een werk om het bij te houden! Maar mij hoor je niet klagen :D