Wat te doen met oud en nieuw???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Wat te doen met oud en nieuw???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 13:42

De fjord die we huren en de shetlander staan dag en nacht buiten.
Ze staan wel tussen de weilanden en de boerderijen dus niet midden in de stad ofzo.
Er zijn wel stallen beschikbaar, maar die staan helemaal vol met rotzooi en moeten dan dus eerst leegeruimd worden door de eigenaren.

Ik weet niet hoe de pony's gaan reageren met het vuurwerk. Maar ze hebben ook nog nooit op stal gestaan, dus dat zijn ze ook niet gewend.

Wat zouden jullie doen?


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:51

Ik denk dat ze op stal gaan slaan en in paniek gaan raken als ze dat niet gewend zijn.
Zou ze lekker laten staam waar ze staan. Misschien een beetje sedalin als je echt bang bent dat ze gek worden.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:55


Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:57

gewoon buiten laten staan. in de wei waar ze staan dat is hun stekkie ze zijn daar gewend en ze voelen zich daar lekkerder dan op stal waar ze nooit of bijna nooit komen. als je ze op stal zet kunnen ze niet "weg vluchten" als ze bang zijn.
op stal kunnen ze nergens heen als je snap wat ik bedoel.

Profiel update!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:19

Ik heb mijn Fjord destijds (die net als die van jou dus ook niet gewend was op stal te staan) toch voor een nachtje op een manege gestald, niet omdat ik bang was dat ze bang zou zijn voor het vuurwerk, maar omdat ik dat zelf veiliger vond ivm jongeren die langs het weiland zouden moeten als ze uit de stad kwamen.
Fjord was wel wat onwennig op stal, maar met een flinke bult hooi is zo'n nachtje gauw voorbij, zorg dat ze iig niet alleen op stal komt te staan.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:30

zorg maar dat ze voldoende eten hebben(hooi/kuil) en lekker in de wei laten, dan komt het vast goed.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:13

Starlight staat ook altijd op de wei en daar loop ik (staat dan wel aan huis) om 5 voor 12 heen om dr een berg hooi met wat lekkers te geven.
Dan is ze even bang, maar wel snel weer rustig. Als ik na 12 uur pas kom (1x gedaan) wasz e als een gek door de wei aan het rennen Scheve mond

Dus iig zorgen dat ze genoeg hooi hebben en mss een keer gaan kijken hoe het gaat als de mogelijkheid er is.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:30

Wij laten ze ook gewoon lopen (alle jaren gedaan), het is natuurlijk elk jaar weer spannend.
Het allereerste jaar dat we ze hadden zijn we om 23.45 naar het weiland gegaan omdat we bij ze wilde zijn omdat we het zo eng vonden (ze stonden toen aan de rand van een woonwijk) Tong uitsteken
Nou ze werden helemaal zenuwachtig van ons, ze snapte dat er niet iets pluis was omdat ze ineens heel laat op de avond hooi kregen hahahaha, het vuurwerk was nog geeneens begonnen en ze begonnen al als idioten door de wei te racen hihihi. Verward
De jaren daarop zijn we vroeg in de avond gaan voeren zodat ze flink veel hooi hadden en rijden we rond 0.30 langs (we gaan niet aan) en dan staan ze rustig aan hun hooi te knabbelen. OK dan!
Maar hoe dan ook........ik ben blij als het allemaal weer achter de rug is Scheve mond

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:51

tja mijn paarden staan ook buiten met oud op nieuw en die staan pal tussen het vuurwerk. Dus ik weet wat mij weer te doen staat om 00.00 sta ik op de wei met mijn vriend tussen de paarden. Lekker romantisch Lachen je kan vanop de wei al het vuurwerk zien. En dan houden we de paardjes in het oog want de jongste doet noal hevog bij vuurwerk. Maar wij maken het dus wat romantisch Whahaha zo kan het dus ook Knipoog

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:27

Die van mij heeft een box met uitloop die in principe altijd open staat zodat hij ook 's nachts buiten kan staan, maar alhoewel hij buiten het dorp gestald staat en ver weg van een doorgaande route zet ik hem oudjaarsnacht toch vast in de box. Voor het zelfde geldt raakt hij toch in paniek door een knal en schiet hij door de omheining heen, ik wil het risico gewoon niet lopen . Het is open veld en schrikt hij zich soms al een ongeluk als er weer een strijker oid wordt afgeschoten.
Ik moet zeggen ze hebben een keer rotjes achter aan gegooid toen ik een buiten ritje aan het maken was Frusty en sprong hij wel weg, maar na 20 meter was het weer goed , maar er was toen ook een paard bij hem die rustig bleef. Naast hem op stal staat een piet paniek die al in de stress is als zijn eigenaar een andere kleur jas aan heeft dus daar heeft hij ook geen steun aan.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 12:24

Als je wei aan de weg is, heb je nog wel eens van die grappenmakers die vuurwerk in de wei gooien, dan zou ik hem binnen doen. Anders gewoon buiten laten.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, Glossy2009, mabellean, posje en 115 bezoekers