van wei naar stal -> wat veranderen in voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

van wei naar stal -> wat veranderen in voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 12:34

Ik ga misschien mijn verzorgshettie overkopen, en ben nu al goed aan het kijken en alles aan het regelen, en ben nu aanbeland bij het voer

nu staat ze volop op het weiland, dag en nacht (volle wei), daarbij krijgt ze af en toe hooi als wij er zijn en ze krijgt slobber.

Op dr nieuwe stal staat ze op stal en in de paddock, en is ze dus helemaal van het gras af, moet ik dr nou ook helemaal ander voer gaan geven?

ze heeft aanleg om dik te worden, maar is nu niet zo heel dik en is drachtig.

ik zat zelf te denken aan elke dag 1 plak hooi, dat is al meer dan ze nu krijgt maar nu staat ze natuurlijk ook op het land, en verder om de dag of elke dag slobber eventueel mueslie hebben we ook nog...

verder doet ze niks. ze is maandenlang hoefbevangen geweest, kan nu amper lopen.. heeft veel last van dr hoeven maar het moet slijten volgens de dierenarts. Verward dus ze krijgt geen beweging op het moment...

alle adviezen zijn welkom


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:57

meusli zou ik niet geven als ze hoefbevangen is geweest,zitten heel veel suikers in.
ik zou het houden op veeeel hooi,en 2 handjes brok.(= eventueel vitamine brokjes ofzo)

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:29

Laat het grootste deel van haar rantsoen bestaan uit ruwvoer en een beetje bix erbij voor de vitaminen. Maar niemand zal een advies kunnen geven hoeveel je precies moet voeren. Dat is per dier verschillend, je moet gewoon op het oog voeren. Dus wat minder als ze te dik wordt en andersom.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Fudge, Indy75 en 35 bezoekers