Ik ben aan het rondkijken naar een camera voor in de stal van onze drachtige merrie, die ik straks graag goed in de gaten wil kunnen houden, ook wanneer ik op mijn werk ben. Daarom lijkt mij een camera die aangesloten kan worden op het internet wel een goede optie, mits het een beetje betaalbaar is.
Nu heb ik totaal geen verstand van dit soort dingen, dus zou ik graag wat advies willen. Ik heb wat rondgelezen en je kunt zulke camera's via je eigen netwerk aansluiten op het internet en dan moet je op de router een poort openzetten zodat je ook op andere plekken het beeld kunt zien of zo iets? Of moet je daar apart internet-ruimte voor kopen? Wie kan me hier meer over vertellen?
Mist
Geplaatst: 13-12-14 20:57
Ik heb een aparte I-net aansluiting hiervoor omdat ik 7 camera's wil aansluiten en dat is best wel heftig. Bel anders de mensen van http://www.bewakingscamera.nl/?gclid=Cj ... AlKE8P8HAQ eventjes, die kunnen je goed advies geven.
Probeer eerst voor jezelf op een rijtje te krijgen wat je precies wil; nachtzicht ? kan op 2 manieren, camera met nachtzicht of, lamp aan in de stal of IR lamp ophangen in de stal, zicht op de wei, (ook in het donker ?) wat moet het bereik zijn, overdag of in het donker. Heel puzzelwerk!
draadloos is qua camera's duurder en onbetrouwbaarder in bepaalde omstandigheden. Met draad....installatie meer omvangrijk maar wel goedkopere camera's
Ik had/heb pan/zoom camera's die je op afstand kunt draaien en inzoomen, hebben in het verleden hun geld dubbel en dwars opgebracht. Ze geven je zoveel rust !
Is er al internet op stal? Hier hadden we een extra router op stal neergezet die het signaal van in het huis versterkte, en daar dan een bestuurbare ipcam op.
loulou
Geplaatst: 13-12-14 21:07
Wij hebben 8 camera's gewoon op onze Internet verbinding. Werkt perfect, daar heb je echt geen extra Internet verbinding voor nodig. Of heb jij het draadloos?
Via een app kan ik ze ook gewoon zien via 4G op mijn telefoon.
We hebben de stallen achter aan het huis zeg maar. Ik denk dat de afstand vanaf de router in huis een meter of 20 (weet ik niet zeker) is? Ik zou het liefst draadloos willen ja. Ik hoef maar 1 camera die de stal kan overzien, met nachtzicht (infrarood denk ik dus?). Buiten hoeven geen cams.
Hier ook maar 20 meter, maar op mn telefoon heb ik op stal geen vol wifi bereik 1 of 2 streepjes, vandaar toch maar een kabeltje gekozen. Daarnaast zijn bekabelde Cams vaak toch wat goedkoper. In ieder geval toen in de Cam kocht, zo'n 5-6 jaar geleden
Ik wil graag een tweedehands opzoeken via marktplaats, geen nieuwe camera. Zo kan ik het ook wat betaalbaar houden. Maar ik wil graag weten wat ik het beste kan doen en hoe het werkt. Een kabel door mijn hele huis heen vind ik niet zo'n heel fijne gedachte.
manie
Geplaatst: 13-12-14 21:32
Ik heb de kabel via de meterkast naar stal getrokken, door een bestaande leiding. Maar goed ik kan je niet helpen met een Wifi cam, omdat ik die dus niet heb. Maar een Cam op stal ik werkelijk heerlijk! Wanneer je van huis bent, kun je altijd ff kijken.