verveling op de wei..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stormceline

verveling op de wei..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 19:25

bij ons op stal hebben we 4 pony's, 1 staat apart en de rest staat samen ( 2 ruinen en 1 merrie ) dit gaat samen goed alleen gaan de 2 ruinen altijd elkaar irriteren omdat er nu weinig gras op de wei staat..
Er is nogal een verschil tussen de 2 ruinen, de een is namelijk 1,70 en de ander 1 meter ongeveer. Als we gaan borstelen zitten er af en toe bulten in de nek en af en toe een snee op het hoofd. Ook de spullen zijn de dupe van hun gedrag.. Kapote halsters, dekens. Heeft iemand ideeien voor verveling op de wei?

karuna
Drukke kabouter

Re: verveling op de wei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:27

Irriteren ze elkaar of zijn ze heerlijk als mannen onder elkaar ruw aan het ravotten? Als het dat laatste is valt er weinig aan te doen behalve uit elkaar houden, maar dat is ook sneu.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:42

Bijvoeren op de wei?

ikheetsannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:25

Lik steen een optie? Of een skippybal +:)+

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:36

idd bijvoeren op de wei!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:42

Is het niet gewoon spelen. In mijn mannengroep werd dagelijks wat af gestoeid namelijk en ja, daar vielen ook wel eens rake klappen bij. (Gelukkig nooit ernstig) Ik vind het zelf juist wel leuk dat ze wat anders doen dan de hele dag maar eten of suffen. Hier hadden ze echt elke ochtend en middag een uur dikke keet onderling.

stormceline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 18:56

Jessix schreef:
Is het niet gewoon spelen. In mijn mannengroep werd dagelijks wat af gestoeid namelijk en ja, daar vielen ook wel eens rake klappen bij. (Gelukkig nooit ernstig) Ik vind het zelf juist wel leuk dat ze wat anders doen dan de hele dag maar eten of suffen. Hier hadden ze echt elke ochtend en middag een uur dikke keet onderling.

Zit inderdaad wel wat in, ze vermoorden elkaar niet bij wijze van spreken maar af en toe echt rake klappen, de kleine pony had laatst zelf een hersenschudding.. Maar goed ik denk dat het toch meer spelen is en daar kan ik niks aan doen hihi :) bedankt voor alle reactie's

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:00

Dat ruinen spelen is te verwachten en ze zijn soms ronduit lomp, maar 2 ruinen met 1 merrie kan ook ruzie geven over van wie de merrie is.

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:41

Het kan ook zijn dat ze gewoon aan het spelen zijn, hebben wij ook. Tja het blijven toch paarden, verder niks aan te doen. Wat Tamary zegt kan ook, het kan door allemaal dingen komen.

-Voor het gras; misschien is daarvoor een hooi ruif handig, paarden kunnen er lekker hun hooi uiteten. Weet niet of dit zal helpen. Hoopjes hooi door de wei gooien etc.
-voor de verveling; een jolly ball? liksteen? een oude jerrycan met een kort touw? Je hebt zo vele dingen om het vervelen tegen te gaan. Verzin iets origineels!

Bij ons vandaag nog, paarden waren weer enorm aan het spelen.. Wij mensen denken dan dat dat geen spelen meer is, maar ja het blijven paarden haha! Vielen ook wat klappen, schrok toch wel maar ze gingen daarna weer vrolijk door. Is leuk om te zien dat ze elkaar telkens opzoeken, en dan weer even gras gaan eten. En wij denken dan maar hoe krijgen die dat nou weer voor elkaar. Soms komen de dekens gewoon helemaal kapot de wei uit haha! In elk geval veel succes verder, hoop dat je er wat aan hebt gehad.