Advies voor weideklok op accu / batterij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

Advies voor weideklok op accu / batterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 21:30

Ik ben op zoek naar een goede weideklok Helaas is m'n weide niet in de buurt van stroom. Ik zoek dus n klok op accu/ batterij. Ik heb in de wei ongeveer 2210 m draad. Nu zeggen ze dat je dat dan x 6 moet doen omdat er 6 stroomdraadjes in de draad zitten. Er is redelijk wat begroeiing, maar die valt bij te houden. Welke klok adviseren jullie? En waar te bestellen? Mag best wat kosten als t maar echt n goede met behoorlijke tik is.

Gr kim
Laatst bijgewerkt door kim1207 op 12-12-14 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kim1207

Re: Advies voor weidehooi op accu / batterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 21:31

Grrr ik zie dat de auto correctie er weidehooi van heeft gemaakt. Kan dat aangepast?

karuna
Drukke kabouter

Re: Advies voor weidehooi op accu / batterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:32

Dat kun je zelf, op het orginele bericht gaan staan en dan wijzig aanklikken. Ik vond het al vreemd weidehooi op accu.

kim1207

Re: Advies voor weideklok op accu / batterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 21:35

Dank je!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:37

Ik vond het al bijzonder dat je oplaadbaar weidehooi wilt :+ Wat voor klok je nodig hebt hangt af van wat voor draad je hebt (kwaliteit) en hoeveel storing/verlies je hebt. Meeste klokken kun je instellen hoeveel stroom er loopt. Je kan op de website van agradi kijken wat past bij jouw situatie, hun hebben geweldige overzichten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:43

Weideklokken gaan op aantal km's en hoeveel begroeiing er tegen aan staat. Daarnaast heb ik zelf de voorkeur voor een koeienapparaat, want die voor de paarden geven weinig tik. Voor mij is 1J tik het minimum.

Klok instellen op hoeveel tik ben ik nog niet tegen gekomen, wel varianten op hoe vol de accu is en dag en nacht standen.

Als je een plekje uit het zicht hebt is een zonnepaneel + (semi-tractie) accu het fijnst. Accu wil je ong. 80ah hebben, kleintjes zijn rap leeg nl. Zonnepaneel scheelt je sjouwen en zoveel mogelijk bijladen spaart je accu. Koop dat paneel trouwens los, want van die van de schrikdraad fabrikanten zijn makkelijk 3-4x zo duur.

Berekenen afstand gaat per aantal draden, niet per draadje in elk draad. Heb je 3 rijen lint/koord dan doe je de afstand dus x3. Als je het schrikdraad nieuw koopt let dan op de weerstand, hoe lager die is hoe beter.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:13

Vooral met koud weer hebben die dingen het moeilijk een goede tik stroom uit te delen. Denk aan een zeer goede aarding. Die aardpennen van 40cm die erbij worden geleverd zijn veel te klein. Stalen pijp van 2 meter de grond in slaan. Daarnaast kun je ervoor kiezen om maar stroom op een van de rijen te zetten. Bijvoorbeeld de bovenste.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:13

Ik gebruik deze van Gallagher.
http://www.gallaghereurope.com/nederlan ... tnr=055326
Niet met 2 accu's maar een 1 autobatterij.Gaat veel langer mee en geeft een fikse stroomstoot.Ben er heel tevreden mee.Thuis heb ik altijd een 2de opgeladen batterij klaar staan om te wisselen.Het apparaat geeft tijdig aan wanneer dit nodig is.
Voorheen had ik een kleiner model met 1 niet oplaadbare accu.Ik betaalde me blauw aan die dingen.
Ze zijn heel snel leeg en het schokje dat ze gaf was niet krachtig genoeg.

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:28

Ik heb zelf al ruim 10 jaar een 12volt apparaat gewoon op een auto accu, werkt super.
ik zou geen apparaat nemen met speciale niet oplaadbare batterijen want je bliijft betalen.
qua sterkte, neem altijd wat zwaarder dan nodig, heb ik ook gedaan en ik hou zelfs shetlanders achter een 1 draadje van ik dacht 3mm.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:57

Excuseme schreef:
Vooral met koud weer hebben die dingen het moeilijk een goede tik stroom uit te delen. Denk aan een zeer goede aarding. Die aardpennen van 40cm die erbij worden geleverd zijn veel te klein. Stalen pijp van 2 meter de grond in slaan. Daarnaast kun je ervoor kiezen om maar stroom op een van de rijen te zetten. Bijvoorbeeld de bovenste.

Ligt ook een beetje aan je ondergrond. In de vette klei van het Westland voldoen ze best aardig tot goed, op de hoge zandgronden van de Veluwe heb je geen schijn van kans.

Loodaccu's en dan met name de standaard auto-accu's hebben een bloedhekel aan ontladen. Die zou je bij voorkeur om de dag wisselen. (semi)tractie-accu's zijn bijna twee keer zo duur, maar vele malen beter bestand tegen diepontlading.
Hoe groter de capaciteit, hoe groter de kans dat ze het ook in de winter overleven. Met name dan is het heel belangrijk om je accu goed op lading te houden!! Accu's zijn niet zo dol op vorst......

Correcte, goed onderhouden accu's moeten gewoon 10 jaar mee kunnen gaan! Ter illustratie: op mijn werk hebben we accu-sets uit 1995 staan die nog gewoon hun capaciteit halen!!