Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
betadine schreef:Hallo,
Ik kwam op bokt verschillende topics tegen over dit onderwerp, maar geen enkel waar je het echte kostenplaatje kunt berekenen of waar ik echt in vond wat ik zocht.
Ik huur momenteel voor de winter een weide met buitenbak aan. Alleen is er geen stroom en kan ik momenteel dus niet rijden hierdoor omdat het er echt pikdonker is.
Ik dacht meteen aan een generator, maar als ik dan een iets of wat stille variant zoek kom al snel op de 350-400€ uit voor 1000W.
Daarna qua lampen en masten zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik dacht aan 2 à 3 gasontladingslampen van 400W. Enig idee hoe hoog de masten hiervoor moeten zijn ? Wat kost zo een mast ?
Maar eigenlijk ga ik denk ik sowieso al richting 700-1000€ als je de masten+lampen+generator samentelt.
Dit is mij eigenlijk te veel aangezien ik vanaf april terug naar mijn eigen weide verhuis en ik daar geen verlichting nodig heb (piste op verplaatsing en langer klaar).
Hebben jullie nog ideen of aanbiedingen die interessant kunnen zijn voor dit doel ? Wat heeft jullie installatie gekost en zijn jullie er blij mee ?
Alvast bedankt voor het meedenken
friesiszwart schreef:vergeet niet dat niet alles mogelijk is, en vergunningen ook veel kosten als het dan al mag.
betadine schreef:Rintah; Wat voor iets is dat die ledlooplamp ? Is dat iets voor op je cap te bevestigen ofzo ? Ik heb hier kleine ledlichtjes, maar dat geeft toch maar heel erg weinig licht eigenlijk. Ga ze eens meenemene naar daar, maar denk dat ze niet zo veel doen
edit: heb het even opgezocht en ben wel benieuwd nu. Heb je geen contact meer met hen om te vragen hoe het bevalt ?
ikke schreef:friesiszwart schreef:vergeet niet dat niet alles mogelijk is, en vergunningen ook veel kosten als het dan al mag.
Voor een mobiele opstelling is geen vergunning nodig Bovendien is TS van België, daar wordt altijd al veel simpeler omgegaan met dit soort dingen.
Kan regeltjesziek Nederland nog wat van leren........