manen laten groeien en verstevigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

manen laten groeien en verstevigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 22:15

Nu zag ik laatst op bokt (of was het nou facebook) dat iemand mirakels spul had om de manen snel te laten groeien
Nu had een paard op stal t voorzien op de manen van mn pony
Ze schuurde wel, maar waar ze schuurde zat hoger en was duidelijk afgebeten die plek
Maar nu ze een halsdeken op heeft zie ik toch wel dat de manen wat meer uitdunnen, vooral op de scheiding van de halsdeken
Ze heeft hele mooie dikke manen en op de helft richting de rug dunt t heel erg uit
Wie o wie weet wat voor spul ik in de manen kan doen dat ze zowieso wat sterker worden en snel weer groeien
Want heb op wedstrijd 4 dikke knotten en 4 ielige zielige knotjes
Zou graag 8 mooie knotten willen hebben, want uitdunnen is geen doen... Uiteraard wel wat maar lang niet zoveel zoals ze aan t eind vd manenkam zijn...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:20

Er bestaat geen groei middel dat je erop kan smeren, waardoor haren sneller groeien, helaas..
Als het bestond gebruikten kale mannen en vrouwen het ook wel.

Het is heel simpel.. haar is dood spul dat van uit een worteltje groeit, dat worteltje leeft wel.
Ruk je dat eruit, dan ben je haar kwijt (denk aan epileren versus scheren van je benen :+ :D ) :D
Wat je wel kan proberen is schade aan haren zo min mogelijk te laten worden.
Wat daar de beste weg voor is, daarover verschillen de meningen.

Ik hou het op, zo min mogelijk aan de haren prutsen, maar wel zo glad mogelijk houden en bij mij komt er dus geen halsdeken op (op mijn zwarte, want die heeft genetisch gezien heel breekbaar haar
in tegenstelling tot mijn fjord, waar een hele bezembak op zit die onverwoestbaar is met een deken).

Andere mensen zweren bij invlechten.

Oh.. en afknippen is nog nooit een haar sneller van gaan groeien, de wortel weet namelijk echt niet dat er aan de andere kant stuk is afgeknipt. (Is maar goed ook, anders zou haren knippen pijn doen :){ )

Dus tja.. ik zou zeggen, gladhouden, niet met een borstel aan prutsen, geen halsdeken.
En duimen maar en geduld.

corientjuhh

Re: manen laten groeien en verstevigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 22:24

Nou de manen groeiden wel een stuk beter
Halsdeken moet ze wel omdat ze geschoren is... Of kan ik beter 500grams zonder hals op doen?
Haal er eigenlijk altijd wel een borstel doorheen omdat t helemaal plat op de manenkam ligt
Lijkt dan echt kaal haha, gewoon ff schade bekijken, manen zitten nooit in de knoop en komen ook geen haren mee uit met het borstelen
Maar invlechten dat maakt toch niet uit, t blijft toch wel afbreken toch?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:28

Staat ze echt buiten, of op stal?
Hier paard al 2 x geschoren, heeft geen hals deken op en 300 grams, staat overdag buiten met vriendin, 's nachts binnen.
(kan overdag ook schuilen, maar staat graag in de stromende regen, zijn feestje..).

Sommigen zweren bij invlechten heb dat heel kort gedaan, was diezelfde week nog hele vlecht kwijt.
Zie je nu nog. sinds dien niet meer gevlochten.

Wou dat bij die van mij zijn staart eens wat groeide, maar helaas genetisch gezien heeft hij niet de beste pluimage mee gekregen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 00:24

Ja met die vlechten ben ik ook bang voor
Overdag buiten snachts binnen
Soms staat ze ook wel hele dag binnen vooral met die koude snijdende wind
Maar is dat niet te koud voor (de spieren in) de nek zonder deken wel geschoren?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:33

Sjolvir schreef:
Er bestaat geen groei middel dat je erop kan smeren, waardoor haren sneller groeien, helaas..

Zeker wel! Bij mijn haflinger had ik hetzelfde probleem, kaal stuk door de halsdeken. Na 2 jaar zaten er 3 sprieten haar maar sinds September begonnen met smeren met Shapley's MTG en het is in 3 maand ruim 17 cm gegroeid :j Daarvoor in 2 jaar tijd dus niks, nu zit er een hele pluk die bijna weer hangt!

Ik had er een heel hard hoofd in dat het werkte, maar binnen een week zag ik al verschil. Het stinkt wel als de hel, maar ik vind het zeker de moeite waard! :)

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:10

CoronaLime schreef:
Sjolvir schreef:

Zeker wel! Bij mijn haflinger had ik hetzelfde probleem, kaal stuk door de halsdeken. Na 2 jaar zaten er 3 sprieten haar maar sinds September begonnen met smeren met Shapley's MTG en het is in 3 maand ruim 17 cm gegroeid :j Daarvoor in 2 jaar tijd dus niks, nu zit er een hele pluk die bijna weer hangt!

Ik had er een heel hard hoofd in dat het werkte, maar binnen een week zag ik al verschil. Het stinkt wel als de hel, maar ik vind het zeker de moeite waard! :)

mooi dat dat werkt! maar is het niet schadelijk voor je paardje dan? ken er namelijk nog wel eentje die dat kan gebruiken... /3

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:38

Nee, het is gewoon veilig! Het zorgt er zeemaat voor dat de huid in een topconditie komt waardoor het haar sneller kan groeien. Volgens de verpakking helpt het ook tegen regenschimmel, zomerezceem en allerlei andere dingen.

En op YouTube zijn ook wel filmpjes te vinden van mensen die het gebruiken, ondanks dat er op de verpakking staat dat het niet voor mensen geschikt is ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 00:45

Dat zocht ik inderdaad!
Krijg hij ook dikkere manen? Want mijne heeft kwa dikte ook redelijk ongelijke manen
Halsdeken is inmiddels af
Waar kan je dat spul kopen? Mijne heeft ook zomerexceem dus dat zou heel goed helpen :)
Met een vliegendeken of exceemdeken heb ik trouwens (of nou ja het paard) geen last van afgeschuurde manen)

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:17

corientjuhh schreef:
Dat zocht ik inderdaad!
Krijg hij ook dikkere manen? Want mijne heeft kwa dikte ook redelijk ongelijke manen
Halsdeken is inmiddels af
Waar kan je dat spul kopen? Mijne heeft ook zomerexceem dus dat zou heel goed helpen :)
Met een vliegendeken of exceemdeken heb ik trouwens (of nou ja het paard) geen last van afgeschuurde manen)

http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=2019

op deze siti mun het kopen, maar je kan het vast ook nog wel ergens anders vinden ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:22

Ik gebruik ook mtg, stinkende vettige troep maar het werkt en daar gaat het om

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 08:38

Hoelang gaat zon fles mee?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:40

een halsdeken is funest voor je manen! Als je wilt dat je manen heel blijven moet je die afhalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:43

corientjuhh schreef:
Hoelang gaat zon fles mee?

Ik doe wekelijks staart en manen helemaal (dus niet alleen het deel wat ik wil verbeteren) en ik denk dat ik er een maand of drie, vier mee ga toekomen.