stal slaagt per 25€ op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

stal slaagt per 25€ op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:01

Hoi allemaal

Ik sta op een kleine pesionstal, paarden hebben hun eigen weitje, paddock om te longeren, ruime binnenpiste en buitenpiste...

Het is wel een eindje rijden voor mij maar nog te doen. Ik ben er altijd zeer tevreden geweest maar vind het nu wel duur worden... vorig jaar zijn de lessen ook met 5 euro opgeslagen en nu stal met 25... bovendien moeten we zelf de weide proper houden en uitmesten. In de zomer is dit wel best veel werk omdat de paarden dan altijd buiten blijven en dus moeten we zelf alles scheppen en blijven de stallen proper maar het stalgeld blijft wel hetzelfde... nu dus ook 25 euro duurder...

toen ik naar deze stal verhuisde had ik nog een stal op t oog maar deze had geen binnenpiste, wel gedraineerde buitenpiste... dit is ook een beetje korter en daar hadden we toch ook een goed gevoel...

ik heb terug contact gehad met deze stal ivm training en toen kwam het stalgeld ter sprake, het verschil is 40 euro per maand en 10 euro per les...

wat zouden jullie doen?

Groetjes

xAnthea

Re: stal slaagt per 25€ op

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:04

Ik vind een binnenbak persoonlijk niet nodig, als het echt vriest/sneeuwt dan laad ik mijn paard op en ga ik naar een binnenbak tegen betaling.

Ik zou dus gewoon gaan voor die stal met enkel een buitenbak :j Ik vind het toch behoorlijk duur, zeker als de prijs in de zomer hetzelfde blijft ook al moet de eigenaar dan enkel de paarden eten geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:05

Scheelt dan al snel €50 als je ervan uit gaat dat je maar 1 les in de maand neemt. Langs de andere kant hebben we vaak wel hele natte maanden en moet je dan wel in de regen rijden.

Ik zou verhuizen en het zonder binnenbak doen :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:05

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als het financieel gezien echt te duur wordt zou ik verhuizen. Maar wel pas na het winterseizoen, nog fijn een paar maandjes gebruik maken van de binnenbak zou het mij wel waard zijn.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:08

Ja het scheelt al snel 80 euro per maand want ik neem elke week les als er niks bijzonder is

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:12

Binnenbak vind ik persoonlijk overbodig.
Goede buitenbak is wel noodzakelijk.

Vind een opslag van € 25 op een bedrag van ? € 200-250 wel enorm.

En als het je zoveel scheelt, de andere locatie goede voorzieningen heeft voor je paard en jezelf, dan zou ik lekker verhuizen ;)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:14

Ja gaat van 265 naar 290... ik vind het echt niet makkelijk maar we zijn een jong koppel met eigen huisje en willen ook graag wat gaan verbouwen...

ik vertrouw de plaats waar ze nu staat voor de volle 100% ook als ik eens een dagje niet kan gaan maar de mensen worden ook al wat ouder (60) en hoelang gaan ze dit nog doen? Deze vraag steekt ook vaker de kop op de laatste tijd...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:18

Ik ben ook van stal verhuisd van 3 grote binnenbakken en grote springtuin (wel zelf mesten) naar kleine stal met 1 buitenbak en longeerbak, wel heel goed gedraineerd. Paard wordt buiten en binnen gezet en er wordt voor me gemest, scheelt me dik 100 euro elke maand. Geen tel spijt van gehad, geen binnenbak wen je wel aan hoor. :j

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:21

Buiten het feit dat ie duurder is dan die andere, is die andere ook nog eens dichterbij. Ik neem aan dat je met de auto gaat?? Dan bespaar je nog een beetje meer. Ik zou de gok gewoon wagen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:22

Kay_Kim schreef:
Ja gaat van 265 naar 290... ik vind het echt niet makkelijk maar we zijn een jong koppel met eigen huisje en willen ook graag wat gaan verbouwen...

en je zegt dat de andere dichterbij is , dan scheelt het je ook weer in brandstof kosten ...

ik zou lekker voor de buitenbak gaan dichterbij en goedkoper!

hier precies andersom trouwens haha, ik stond eerst heel luxe en duur, met binnenbak alles erop en eraan , betaalde ruim 300 euro .. en dan je eigen paard binnen of buiten halen anders per dag een euro extra ...buitenluik was geloof ik 10 euro extra per maand, en je trailer stalling nog 15 euro extra ... enkel in de zomer als het weer het toeliet weidegang ..

toen iets goedkoper gaan staan ,230 euro in de maand alleen een buitenbak , de weidegang was daar helaas ineens weg door ehm verhuur domeinen wat niet meer mocht ofzo , dus zandpaddocks.. zelf uitmesten en zelf binnen en buiten zetten ...en extra kosten trailer en vaak de bak delen als je daarin reed ik meestal in het bos, maar met kinderfeestjes enzovoorts ..

ik wou toch graag weidegang voor sparky dus ben verder gaan klijken kwam 16km verderop terecht , betaal nu 170 euro, trailer staat er gratis het hele jaar door weidegang, paarden worden binnen en buiten gezet, prachtige stallen , een buitenbak , een landgoed achter stal waar je rijden kan en vlakbij epe kortom ik ga niet meer weg waar ik nu sta veel te gezellig en leuk ! benzine geld tja dat heb je er dan wel bij , maar is het dubbel en dwars waard! ik zie sparky gewoon gelukkig zijn en als hij het is ben ik het ook

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:32

Kwa weidegang is het ongeveer hetzelfde want dat vind ik ook zeer belangrijk! K ben wel zeer tevreden van de lessen nu maar ben recreatief dressuurruiter dus geen wedstrijden... en dan is 30 euro toch ook wel duur of zie k dit verkeerd?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:36

jeetje ik vind het sowieso een heel hoog bedrag en dan moet je ook nog eens die hele wei uitdoen

Je moet goed kijken of er geen bijkomende kosten dan nog zijn bij die andere stal. Of is er misschien nog een andere stal in de buurt wel met binnenbak?

Is de andere stal waar je heen wil groter en daardoor ook drukker in de bak enz enz
Ik zou even goed alle voors en tegens tegen elkaar zetten

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:40

Nee ze is niet groter ongeveer hetzelfde... hebben een piste van 20 60 en een kleinere bak van 20 35 ofzo dus er is wel ruimte genoeg...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 13:20

pppff k weet het toch niet zo goed mee... het is 25 euro meer maar ben over het algemeen wel tevreden en over de andere stal vind ik niet zo'n goed recenties, ook wel niet veel over terug te vinden...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:27

Ik vind het niet veel geld maar hier is alles veel duurder. Ik zou lekker blijven staan als je het naar je zin hebt.
En laten we eerlijk zijn , een binnenbak is heel fijn in de winter.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:37

Ik stond ook op een stal, exact zoals je de joue omschrijft.
Opgeslagen met 25euro van 290 naar 315. "Om dat het stro en hooi duurder is geworden".
Wou ik dan ipv voordroog hooi omdat mijn paard er absoluut niet tegen kan, was dat niet mogelijk.
Sta nu op een kleinschalige stal, kleine buitenpiste, paddock's, bar/tuinhuisje met verwarming, Zadelkamer/tuinhuis en dan weides op wandel afstand. Vind het er heerlijk.
Moest ik het eerder geweten hebben was ik meteen verhuisd!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:46

Dat is inderdaad wel een hoop geld. Misschien ook even je eigen principes en voorwaarden opzij zetten en wat betekent het voor je paard als je gaat verhuizen? Meer buiten, beter geregeld? Dat zou als een pluspunt zijn bv :j

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 14:20

ja op eerste zicht lijkt dit allemaal ongeveer overeen te komen... weidegang, voeder, accomodatie (enkel de binnenpiste)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:23

Ga eens langs de andere lokatie als het flink geregend heeft en kijk hoe de bak er bij ligt? Tevens even kletsen met meerdere mensen die er staan als je de mogelijkheid hebt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:27

Ste je daar onder getekend contract getekend op stal?

Daar behoord ook in te staan met hoeveel procent ze per jaar de stalling mogen verhogen.

25€ is veel te veel! Ik zou daar eerst eens achteraan gaan of ze dat wel mogen en anders verhuizen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:28

Rijd je er iedere dag met de auto heen?
Dan kan je het verschil in afstand ook nog berekenen qua benzinekosten..

Ik vind bijna 300 euro veel geld voor het vele werk wat je zelf ook nog erbij krijgt.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 15:06

ja ik rij er met de wagen naartoe... wij hebben wel een contract maar daar staat volgens mij niet iets in ivm opslaan... wel ivm opzegtermijn van 1 maand enz

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:16

Ik heb misschien een vermoeden over welke potentiele nieuwe stalling je het hebt.

Is het daar zo dat je verplicht les van de pensioneigenaresse moet nemen of kan je je eigen instructeur die je nu hebt meenemen? Dat zou voor mij wel een punt zijn om mee te nemen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 15:48

dat weet ik niet, je mag me altijd pb'en... maar waar ik nu gestald ben komen er ook geen lesgevers van buitenaf dus ik denk ook niet dat ik de lesgever kan meenemen als ik verhuis...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:20

Ik begrijp je frustratie, bij mij op stal zijn we ook al 2 keer omhoog gegaan met de prijs, dit was "maar" 5 euro, maar toch...

Ik vind opeens 25 euro omhoog best wel schandalig.. zeker voor de hoeveelheid werk die je moet verrichten.