muilkorf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunny

muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:21

Voor een zieke pony welke wel op de wei moet maar absoluut geen gras mag zoek ik een muilkorf. Ik heb nu een graasmasker dicht gemaakt, maar dit is niet ideaal en ik durf hem zo niet in de wei te laten. Heeft iemand een idee waar ik een flexibele volledig dichte muilkorf zou kunnen krijgen? (die harde kunststoffen ken ik, maar dat gaat m niet worden). Of ideetjes om zelf iets te fabriceren?
Ik heb wel gekeken naar de maskers van Ekkia, maar om deze via Divoza te bestellen duurt 4 tot 6 weken.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:24

Is er geen optie voor een paddock? Ik vind een paard op de wei compleet muilkorven best sneu.

Sunny

Re: muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:30

Hij staat momenteel de hele dag met vriendje in een stal met uitloop, maar moet toch ook eens de benen strekken? Ik vind het ook sneu, maar dood is erger..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:54

Hoe moet ie dan drinken? En eten? Want ik weet niet hoe lang die op de weide staat, maar als dat langer is dan 4 uur dan kan hij maagzweren krijgen.

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 21:01

Pfff, zoals ik hierboven al zei, het is om even de benen te strekken. Een uurtje ofzo. De overige 23 uur staat hij in de uitloop te vreten en te drinken.Maar dat was mijn vraag ook niet. Ik wil graag weten waar ik zo'n muilkorf kan halen, en hoef niet te weten wat mensen ervan vinden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:29

Stond er (voor mij) niet duidelijk in Sunny. Ik heb geen ervaringen met muilkorven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:31

Is het geen idee om de benen te laten strekken in een bak, waar geen gras is? Want volledig korven zal ook stress opleveren.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:36

Sunny schreef:
Pfff, zoals ik hierboven al zei, het is om even de benen te strekken. Een uurtje ofzo. De overige 23 uur staat hij in de uitloop te vreten en te drinken.Maar dat was mijn vraag ook niet. Ik wil graag weten waar ik zo'n muilkorf kan halen, en hoef niet te weten wat mensen ervan vinden.

Als je zo weinig informatie geeft is het logisch dat mensen vragen stellen. Alleen maar goed bedoeld hoor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:38

xApple schreef:
Sunny schreef:

Als je zo weinig informatie geeft is het logisch dat mensen vragen stellen. Alleen maar goed bedoeld hoor.

TS is inderdaad snel op de teentjes getrapt...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:39

Een greenguard graasmasker dichtmaken met duct tape aan de onderkant? Dan blijven er nog wel gaten aan de zijkant over voor de ademhaling en als hij zijn neus in een waterbak stopt kan er nog wel water in en uit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:43

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 12:56

Ik ga het maar eens proberen met een voerzak. Greenguard dichtmaken lukt niet helemaal, hij veegt met het masker overal langs en tussen zodat alles verschuift en onder het zand komt te zitten. Een harde kunststof korf vind ik niet vriendelijk, ben bang dat hij zich eraan bezeert.

KimD ik snap dat je mee wilt denken maar het dier mag van de kliniek niets anders dan hooi. Dus geen gras, geen blaadjes, geen takjes, eikeltjes of ander groeiend iets. Op ons hele terrein is er, buiten de uitloop welke ik schoongemaakt heb, geen plek waar momenteel geen blaadjes liggen. Dus de enige oplossing is volgens mij het dier te muilkorven, hoe vervelend dat ook is. Het frustreert mij ook, maar het is nu even niet anders. En ik ga het dier niet verplaatsen om een ander met de intensieve zorg voor een ziek dier op te zadelen. Ik heb hem een keer verplaatst en dat heeft ons gebracht op het punt waar we nu zijn.