Ik vroeg me af of er animo is voor een weidegang met kuddes (of per 2, wat de meeste willen..) van verschillende leeftijden (misschien ook met een paar jaarlingen/twenters?) die je met meerdere mensen regelt/verzorgd.
Het idee is zeg maar dat je een groep mensen met paarden hebt en qua locatie een weiland in de buurt van allemaal vindt en huurt*. Op dat weiland staan dan (pak hem beet) 10 paarden met misschien 7 verschillende eigenaren. Elke eigenaar komt dan een afgesproken dag in de week om de paarden te controleren, schuilstal uit te mesten en te voeren (in de winter misschien 2* per dag), de andere eigenaren zijn natuurlijk dan ook vrij om te komen. We denken dat je zo een heleboel kosten en tijd bespaart, want niemand hoeft er winst uit te maken. is dit heel onrealistisch? of is er gelijk animo voor?
De punten waar ik wel vragen bij stel:
* Een locatie bij iedereen in de buurt is er niet, en dicht bij de stad is gelijk een stuk duurder. dus waar huren we?
* Wat als iemand ziek is/niet kan komen?
* Hoe zit het dan met verzekeringen? mocht er een paard door het draad lopen ect.
* Iemand die meerdere paarden heeft, moet die ook vaker 'verplicht' komen?
* Ook de basis dingen, mestafvoer, verschillende brokken, wel/geen bak (of alleen afgezet grasveld), maar mocht ik bij deze vraag komen zijn we al heel ver

* Het liefst zou ik mijn paard 's nachts op stal zetten, ik weet niet of dit mogelijk is? (ook qua locatie/fiets afstand?)
Zelf woon ik trouwens in omgeving Breda, mocht iemand daarmee een betere schatting kunnen maken?
Alvast bedankt voor het lezen en proberen te begrijpen van mijn belabberde uitleg