Toegang weigeren tot stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eeftj

Toegang weigeren tot stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 00:19

Hallo iedereen,

Mijn paard staat gestald in een privéstal.
De eigenares heeft op maandag haar sluitingsdag, nu heb ik dit altijd genegeerd. Ik ga ervan uit dat een eigenaar ten alle tijde bij zijn paard moet kunnen.
Nu is de eigenares van plan om een slot op de poort te plaatsen, zodat ik de maandag niet meer binnen kan.
Heeft zij het recht om mij te weigeren? Want ik wil iedere dag langs gaan bij mijn paard ter controle of hij wel ok is.

Alvast bedankt voor de reacties.

Billy

Re: Toegang weigeren tot stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:21

Ja, je hebt ingestemd met de regels van het bedrijf door daar te komen staan. Behoorlijk onbeschoft om dan toch gewoon te komen lijkt me...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:21

Als jullie dit zijn overeen gekomen toen jij je paard bracht kan ze je weigeren. Zoals je schrijft was je gewoon op de hoogte dus als je het er niet mee eens bent dan heb je enorm veel tijd gehad om te vertrekken.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:23

het zijn voorwaarden waarmee je waarschijnlijk akkoord bent gegaan, aangezien ze er al waren voordat je daar kwam.

Buiten dit om snap ik dat je elke dag bij je paard wilt kijken, maar ik neem aan dat ook de eigenares alle paarden controleert en dat je het echt wel hoort wanneer er iets niet goed is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:23

Billy schreef:
Ja, je hebt ingestemd met de regels van het bedrijf door daar te komen staan. Behoorlijk onbeschoft om dan toch gewoon te komen lijkt me...

Dat dus.
Ik ga er vanuit dat de staleigenaresse de paarden die dag wel ziet en dus zelf wel controleert of het goed gaat met jouw paard.

Donna1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:24

Ik snap dat het niet leuk is, maar je moet je toch echt aan haar regels houden. Hoe vervelend ook!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:28

Ik vind het eigenlijk behoorlijk asociaal van jou om dat zomaar te negeren.... ik kan best begrijpen dat ze graag een dag 'rust' wilt. Buiten dat ze de zorg draagt voor een hoop paarden, heeft ze waarschijnlijk dagelijks te maken met pensionklanten die iets van haar moeten.

Imo heeft ze gelijk, ik zou het zelf ook doen. En een groot bord op het hek met 'Gesloten'. ;)

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:33

Door je paard daar te stallen ga je accoord met de leveringsvoorwaarden dus ja, er mag jou de toegang geweigerd worden.

Maar wie zorgt er voor de nodige beweging van je paard dan? Of staat ie de hele dag buiten en niet in een box?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:36

KimD schreef:
Ik vind het eigenlijk behoorlijk asociaal van jou om dat zomaar te negeren.... ik kan best begrijpen dat ze graag een dag 'rust' wilt. Buiten dat ze de zorg draagt voor een hoop paarden, heeft ze waarschijnlijk dagelijks te maken met pensionklanten die iets van haar moeten.

Imo heeft ze gelijk, ik zou het zelf ook doen. En een groot bord op het hek met 'Gesloten'. ;)

Er staat op een privestal.

Ik deel trouwens de mening van de TS wel, altijd bij je paard kunnen. De pensionklanten hier hebben in contract staan als ze voor 08:00 of na 22:00 komen dat dan even te melden, voor de rest altijd welkom. En de paarden lopen ook nog eens altijd buiten en altijd eten, verwende nesten :+

Maargoed, regels zijn regels, daar ben je mee akkoord gegaan door je paard daar neer te zetten, dus nu gewoon aan houden en anders een andere plek opzoeken. Vind al netjes van eigenaresse dat ze kiest voor de maandag en niet voor een weekenddag.

Eeftj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 00:40

Een maand geleden heeft mijn paard een bacteriële infectie opgelopen met 4 dikke benen tot gevolg. Ik kon die dag enkel savonds komen en heb het toen pas gezien. Terwijl zij al een paar keer voorbij de weide was gepasseerd en dit niet had gezien. Ze had mijn paard ook al 2 x gevoederd en bij het voederen staat mijn paard altijd aan het hekken.
Nu ben ik dus ongerust dat ze terug iets zal missen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:41

Billy schreef:

Eens met Billy.
En draai de rollen eens om , jij hebt die regel op je eigen stal gelden om wat voor reden dan ook en er komt iemand die ja zegt en nee doet, blijf je dan ook vriendelijk?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:43

Eeftj schreef:
Een maand geleden heeft mijn paard een bacteriële infectie opgelopen met 4 dikke benen tot gevolg. Ik kon die dag enkel savonds komen en heb het toen pas gezien. Terwijl zij al een paar keer voorbij de weide was gepasseerd en dit niet had gezien. Ze had mijn paard ook al 2 x gevoederd en bij het voederen staat mijn paard altijd aan het hekken.
Nu ben ik dus ongerust dat ze terug iets zal missen.

Dan kan je beter gelijk andere stalling zoeken , want als jij je vertrouwen in de stalhouder kwijt bent ,komt dat niet meer terug.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:44

Als je haar niet vertrouwd lijkt me dat je van stal verandert. Als stalhouder zou ik ook niet gealarmeerd worden door enkel dikke benen, maar goed, wie ben ik.

Qimm

Eeftj schreef:
Heeft zij het recht om mij te weigeren?

Ja, wil jij ten alle tijde bij je paard kunnen zul je naar een stal moeten verhuizen die dat accomodeert of anders paard in je voortuin parkeren.

KimD

Caily schreef:
KimD schreef:

Er staat op een privestal.

Ik deel trouwens de mening van de TS wel, altijd bij je paard kunnen. De pensionklanten hier hebben in contract staan als ze voor 08:00 of na 22:00 komen dat dan even te melden, voor de rest altijd welkom. En de paarden lopen ook nog eens altijd buiten en altijd eten, verwende nesten :+

Maargoed, regels zijn regels, daar ben je mee akkoord gegaan door je paard daar neer te zetten, dus nu gewoon aan houden en anders een andere plek opzoeken. Vind al netjes van eigenaresse dat ze kiest voor de maandag en niet voor een weekenddag.

Je eerste zin kan ik niet helemaal plaatsen, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik zou het zelf ook niet willen, maar daarom heb ik mijn paarden zo staan dat ik er altijd bij kan en het niet hoef te melden. Een eigen stuk dus. Als TS graag altijd bij haar paard wilt moet ze verhuizen.
Dit wist ze uiteraard toen ze daar een stal heeft geaccepteerd.

Mocht het paard medisch iets hebben vind ik het een ander verhaal.

Echter 'gewoon negeren' vind ik asociaal. Had op zijn minst in overleg gekund. Als dit voor TS bijvoorbeeld maar één van de drie dagen zou zijn wat ze naar haar paard kan zou zijn, dan zou ik daar als stalhouder heel anders tegenover staan als iemand die 'gewoon negeerd'.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:54

Ik mag dag en nacht bij mijn paard alle dagen van de week maar, ik voel me er juist niet goed bij zou ik alle dagen komen omdat ik mensen ook wel eens een dag rust gun. Alleen in geval van medicatie of ziekte waarbij dagelijks bijvoorbeeld met een paard gestapt moet worden snap ik het wel dat je dagelijks bij je paard wilt. Ja als je paard mok heeft moet je natuurlijk al dagelijks smeren maar, dan zou daar iets in overleg met eigenaresse iets op te vinden moeten zijn als ze graag 1 dag dicht wil.
Als je geen vertrouwen hebt of beslist graag alle dagen bij je paard wilt, dan zou je gewoon naar een stal moeten verhuizen waar dit mag. Als ze hun erf 1 dag in de week willen sluiten en dit is vanaf het begin bekend geweest, dan heb jij je daar aan te houden. Misschien word het wel zo duidelijk nu afgesloten op maandag omdat er mensen zijn die de rustdag negeren in plaats van alleen te komen in geval van het toe moeten dienen van bijvoorbeeld medicatie. Regels zijn gewoon regels.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:02

Ja ze mag je weigeren. Als je het daar niet mee eens bent zou je een andere stal moeten zoeken :)

Ik heb het geluk dat ik samen met 2 andere een stuk huur, kan dus alle dagen van de week 24 uur per dag er heen en doen wat ik wil.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:08

Ik ging toch heel snel een andere stalling zoeken!
Ik snap heel goed dat er openings-en sluitingstijden zijn maar een volledige dag de toegang tot je eigen paard geweigerd krijgen vind ik niet oké.

Niet erg klantvriendelijk vind ik dat. :n

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:29

Ik heb ooit op een stal gestaan waar je op zondag niet mocht komen.
Behalve als er iets met je paard aan de hand was, dan mocht het wel.
Iedereen hield zich er ook aan, dat was iets wat je wist als je daar je paard ging stallen.

Je kan 3 dingen doen:
Of de maandagen niet meer komen zoals afgesproken.
Overleggen met de staleigenaar dat je bij ziekte van je paard de maandagen mag komen.
Andere stalling zoeken waar je wel elke dag mag komen.

Kimtje_Loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:52

Ik snap niet dat je als eigenaar 1 dag in de week niet bij je eigen paard mag. Dat de piste(s) en dergelijke niet gebruikt mogen worden omdat ze die bijv willen slepen de maandag heb ik daar alle begrip voor. Maar ik vind het maar normaal dat je elke dag naar je paard gaat gaan kijken, al dan niet om te rijden. Ik zou alsk jou was een andere stalling zoeken. *D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 02:18

Ik snap heel goed dat als mensen een paard bij huis hebben en als gezelschap een pensionplek aanbieden, dat ze dan af en toe een dagje privé willen en dus een dag in de week vragen om niet te komen. Het gaat hier niet om een grote pensionstal, zoals TS vermeldt staat ze op een privestal.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 02:44

Ik kan en mag gelukkig altijd bij mijn paard, elke dag. Sta ook op een privé stal. Maar kom er niet elke dag, door studie en werk red ik dat niet. Toch zou het wel mogen. Hier gaat alles gewoon in goed overleg, word er met elkaar meegedacht en is er wederzijds respect. Soms gebeurd het dat stalhouder de bak zelf nodig is of thuis een feestje geeft of wat dan ook, word dit gewoon netjes gemeld en gevraagd of ik dat betreffende moment even rekening wil houden met hun en dan kom ik gewoon een ander dagdeel of andere dag. Prima toch? Heb vertrouwen in de stalhouder en als ze iets opvalt aan mijn paard (als er iets anders is als anders) word ik daarvan ook netjes op de hoogte gesteld wat ik waardeer en waardoor ik hen mijn paard ook toe vertrouw.

Ik kan me voorstellen dat je zo'n sluitingsdag maar niks vind. Helemaal gezien het eerdere voorval. Toch is die sluitingsdag wel een regel waar je akkoord mee bent gegaan.

Kun je niet met je stalhouder om de tafel om dit te bespreken en om tot een oplossing te komen waar jullie allebei tevreden mee zijn? Zeker bij een privé stalling moet dit toch geen probleem zijn? :-)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 06:23

Tijd voor een gesprek samen, denk ik zo.
Leg uit, waarom het voor jou belangrijk is, dat je elke dag even langs komt. Misschien kan je samen tot een oplossing komen: dat je bijv. een kwartiertje komt op maandag om alleen te checken en jou gerust te stellen.
Lukt het niet om tot overeenstemming te komen en blijf jij je ongerust voelen: tijd om een andere stal te zoeken.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:16

Ja ze kan het weigeren maar ook bij mij zou dat reden zijn om te vertrekken. Je hebt niet voor niks een eigen paard en dat is duur zat om daar elke dag lol van te hebben. Zolang je die dag niks van je stal eigenaresse vraagt zie ik het probleem ook niet. Dat hek met gesloten vind ik dan ook onzin.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:24

Misschien eens overleggen en afspreken dat je bijvoorbeeld tussen 18-20 uur even langs mag komen je paard gedag te zeggen.