Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoyCiej007 schreef:Ik maak geen gebruik van plaatjes of ankers, maar van isolatoren. Poortgrepen bevestig ik direct met de haak op een ander stuk lint of koord, of ik doe de poortgreep in een ronde isolator waar schrikdraad doorheen loopt.
JoyCiej007 schreef:Vreemd dat men het hier duidelijk niet eens is met elkaarDubbelDun; als ik 'gewone kabel' zoals die van Happinez (en zoals meerderen het hier aanraden) gebruik, beschermd met tuinslang of pvc, waarom zou dat dan niet goed gaan?
Ik kan kijken of ik hem wat dieper kan krijgen. Vrees wel dat ik 'm bij het ene hek niet zo diep ga krijgen ivm. worteldoek wat onder het zand ligt.
Scheelt overigens ook dat mijn paarden niet op ijzers lopen.
palousa_boy schreef:En een gewoon stroomdraad, daar zijn uiteraard 2 variaties is.
De snoeren/kabels die aan apparaten zitten, die bestaan uit meerdere kleine draadjes.
En de installatie draden die van je meterkast naar de stopcontacten bijvoorbeeld lopen, deze hebben 1 dik draad en geleiden beter en zijn makkelijker vast te maken.
JoyCiej007 schreef:Ikke, bedankt voor je uitleg, op een ditmaal wat vriendelijkere toon.
Ik heb straks toch een stuk te overbruggen van stroomapparaat in/op de stal, naar het stroomlint. Dat zal gaan om hoogstens een meter of 5, schat ik zo even. Ik denk dat het handig is om die aansluitkabel het grootste gedeelte (4 meter ong.) bovengronds te laten lopen, verwerkt in de houten tussenomheining (soort schutting idee, daar tussenin leggen, kunnen paarden niet bij), en dan de laatste meter schuin in de grond (daar loopt namelijk een hek) naar het stroomlint.
JoyCiej007 schreef:60 cm. diep weet ik niet of dat haalbaar is, dat is meer dan een halve meter, er ligt worteldoek en dat wil ik niet kapot maken. Paddock is net weer bijgevuld met duur geel/wit zand, dat ga ik niet helemaal overhoop trekken omdat er volgens bepaalde regeltjes een kabel op bepaalde diepte moet zitten, terwijl het minder diep ook werkt.
JoyCiej007 schreef:Die aansluiting zal op dat moment zo netjes mogelijk gemaakt worden, maar het moet wel haalbaar zijn. Als dat betekent dat ik iets meer weerstand heb en daardoor wat stroom verlies, so be it. Ik heb toch altijd een heel krachtig apparaat, terwijl mijn weide maar zon 2400 m2 is en zonder veel begroeiing.
De kleine stukjes onder de grond waar ik het nu over heb zullen slechts tijdelijk zijn en hoeven geen jáaaren mee te gaan, dan leg ik hem gewoon weer opnieuw een keer aan.