Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
parador schreef:Onze pony's ( 2 wehls 1 fjord ) staan overdag in een paddock en in de nacht op stal.
Ivm werktijden gaan ze in de ochtend al om 6.30 naar buiten met een flinke portie kuil /hooi. Dekentje om ivm scheren. Tussen de middag ga ik voeren. Wederom portie kuil /hooi. Eventueel water bijvullen en paddock mest uit halen. Vervolgens staan ze tot ong 18 uur buiten , dan hebben wij thuis gegeten en gaan we weer naar stal. Dochterlief gaat rijden met haar fjord en wij longeren oid de anderen of wat er ook nog te doen is. Ondertussen zijn de pony's naar binnen en knabbelen uit hun hooinet ( zeer goed gevuld) lekker kuil of hooi. Om ongeveer 19.30 krijgen zij dan hun krachtvoer . Dan gaan wij weer naar huis om dan pas de volgende ochtend te komen.
Nou is mijn vraag aan jullie : Onze pony,s gaan dus met donker naar buiten en komen met donker naar binnen. Ik heb hier op zich geen probleem mee, zouden de pony's dat wel hebben?
R12312 schreef:Ik merk dat paarden op het land het heerlijk vinden, maar op een paddock na enkele uren ondanks ruwvoer erbij het echt zat zijn. Helemaal als het de hele dag regent.