Vinden onze pony's het ook fijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

parador

Vinden onze pony's het ook fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 13:11

Onze pony's ( 2 wehls 1 fjord ) staan overdag in een paddock en in de nacht op stal.
Ivm werktijden gaan ze in de ochtend al om 6.30 naar buiten met een flinke portie kuil /hooi. Dekentje om ivm scheren. Tussen de middag ga ik voeren. Wederom portie kuil /hooi. Eventueel water bijvullen en paddock mest uit halen. Vervolgens staan ze tot ong 18 uur buiten , dan hebben wij thuis gegeten en gaan we weer naar stal. Dochterlief gaat rijden met haar fjord en wij longeren oid de anderen of wat er ook nog te doen is. Ondertussen zijn de pony's naar binnen en knabbelen uit hun hooinet ( zeer goed gevuld) lekker kuil of hooi. Om ongeveer 19.30 krijgen zij dan hun krachtvoer . Dan gaan wij weer naar huis om dan pas de volgende ochtend te komen.
Nou is mijn vraag aan jullie : Onze pony,s gaan dus met donker naar buiten en komen met donker naar binnen. Ik heb hier op zich geen probleem mee, zouden de pony's dat wel hebben?

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:16

parador schreef:
Onze pony's ( 2 wehls 1 fjord ) staan overdag in een paddock en in de nacht op stal.
Ivm werktijden gaan ze in de ochtend al om 6.30 naar buiten met een flinke portie kuil /hooi. Dekentje om ivm scheren. Tussen de middag ga ik voeren. Wederom portie kuil /hooi. Eventueel water bijvullen en paddock mest uit halen. Vervolgens staan ze tot ong 18 uur buiten , dan hebben wij thuis gegeten en gaan we weer naar stal. Dochterlief gaat rijden met haar fjord en wij longeren oid de anderen of wat er ook nog te doen is. Ondertussen zijn de pony's naar binnen en knabbelen uit hun hooinet ( zeer goed gevuld) lekker kuil of hooi. Om ongeveer 19.30 krijgen zij dan hun krachtvoer . Dan gaan wij weer naar huis om dan pas de volgende ochtend te komen.
Nou is mijn vraag aan jullie : Onze pony,s gaan dus met donker naar buiten en komen met donker naar binnen. Ik heb hier op zich geen probleem mee, zouden de pony's dat wel hebben?

Hi! Paarden hebben geen ritme zoals ons, zij zullen nacht/donker niet direct associëren met slapen. Dus je hoeft niet bang te zijn dat ze het erg vinden om in het donker naar binnen en naar buiten te gaan :j

denice

Re: Vinden onze pony's het ook fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:18

Zoals jij het doet, doe ik het ook. Heerlijk toch, zo lang lekker buiten. Ze zien veel zonlicht, nodig om ze o.a. gelukkig mee te houden. Ga zo door!

DeEnigeEchte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:22

Het is lang genoeg buiten voor de gezondheid van de pony's, en zeker met vrieskou is het 's nachts op stal staan prima. Ga vooral zo door.

manou_diabloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:14

Vind het super klinken! Paardjes lekker buiten rond laten lopen! Ik denk dat de paarden het prima vinden, als je dit al een tijd doet zal het voor hun normaal zijn. Bij kleine kinderen hoed je je ook niet af te vragen of ze misschien liever snachts zouden spelen en eten. :o

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:20

Je pony's zullen inderdaad totaal geen problemen met dit ritme hebben. Juist heel fijn dat ze zo lang (met voldoende ruwvoer) buiten staan.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:30

Super juist ! Als paarden konden lezen zouden er heel veel paarden jaloers zijn !!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:43

is goed toch. :) die van ons komen smorgens ook vroeg buiten,en nog eerder zelfs.om kwart over 5.
de kou hebben ze toch geen last van met het dikke haar.ik wel :brr:

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 16:56

Ik vind het ook helemaal top zo! Niks aan veranderen zou ik zeggen:-)

Anoukloves_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:03

Waarom denk je dat de pony's hier problemen mee zullen hebben? Ik denk dat veel paarden jaloers zullen zijn. Het is toch fijn dat ze zolang buiten kunnen staan!

x_zoetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:07

Hier gaan ze om 6.00u naar buiten, en afhankelijk van het weer tussen 20.00u - 22.00u naar binnen. Heerlijk toch!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:07

Paarden hebben geen dag en nachtritme zoals wij, dus super dat ze lekker buiten staan :D

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:14

Hoeft geen probleem te zijn zolang het geschoren paard maar warm genoeg ingepakt is.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:16

Ik merk dat paarden op het land het heerlijk vinden, maar op een paddock na enkele uren ondanks ruwvoer erbij het echt zat zijn. Helemaal als het de hele dag regent.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:24

Tuurlijk vinden je pony's dit fijn! Lekker buiten en met dit weer s'nachts lekker opdrogen en warm kunnen liggen.
Goed geregeld.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:26

Hier gaan ze ook in t donker naar buiten.
Er is er nog niet eentje weer terug de stal in gerend.

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:08

Klinkt prima ! Ze zijn het ritme ook gewend waarschijnlijk. Ze staan lekker de hele dag buiten en dag/nacht is niet iets dat ze op dezelfde manier kennen als mensen.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:16

Niks mis mee hoor :) ik denk dat de paarden liever wat vroeger naar buiten gaan, en wat later naar binnen, dan maar een paar uurtjes(en soms niet eens! ) naar buiten mogen! :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:34

R12312 schreef:
Ik merk dat paarden op het land het heerlijk vinden, maar op een paddock na enkele uren ondanks ruwvoer erbij het echt zat zijn. Helemaal als het de hele dag regent.

Denk je echt?!.. Hoe moet dat dan met paarden die niet op het gras mogen of stallen waar geen wei beschikbaar is in de winter? Moeten de paarden dan maar 20 uur per dag op stal staan?

TS; ik denk dat jouw paardjes het wel super vinden zo! Merk je iets aan ze dat ze het vervelend zouden vinden? Het klinkt ideaal! (Behalve voor jezelf dat je er bijna de hele dag mee bezig moet? Hoop werk zo!)

parador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 23:50

Dank jullie wel voor de reacties. We hebben inderdaad niet het idee dat ze het niet prettig vinden om buiten te staan in het donker, ook al gaan ze wel graag weer mee maar binnen, want ja die biks........is natuurlijk niet te versmaden. En ja het is wel veel werk, waar veel tijd in gaat. Maar dat hebben we er graag voor over. Onze pony,s blij , wij ook blij.