verharden. .. modder. ... ellende

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

verharden. .. modder. ... ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:31

Ik heb van familie betonklinkers gekregen om te verharden voor de stallen. De buitenstallen gebruik ik nu niet eens omdat het zo'n megablub wordt.

Het was eigenlijk de bedoeling om van de zomer te gaan straten (zelf, kunnen geen loonkosten betalen) maar financieel kwam het niet uit en het is ook van de zomer nooit echt mooi droog geworden.

Nu las ik op internet mensen die een tijdelijke oprit hadden gemaakt door over modder rond hun nieuwbouw eerst gronddoek te leggen en daarop 10 cm kiezel.

Wat mij weer bracht op het idee: kan ik geen gronddoek leggen op de modder, kiezel erop, dan zand met stabilise en dan de klinkers? Het geheel moet nl nog een 30 cm hoger dan nu en met een trilplaat zal het ook nog wat zakken.

joyce B

Re: verharden. .. modder. ... ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:19

als je gaat trillen tril je het water naar boven. Volgend mij moet je echt de natte laag eerst weg laten halen of op laten drogen voor je een stabiele ondergrond kunt creeeren om op te straten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 07:24

Ook bij zo'n dikke laag nog? Ik kan niets meer afgraven anders zit ik te kort op de leidingen -O-

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:32

Wij hadden een halve meter modder.
Daarop klinkers gelegd en klaar, is super!
Maar als het zo nat is zou ik bang zijn dat het gaat verschuiven...
Wij hebben het in de droge zomer gedaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:45

Brl anders met een grondbedrijf voor advies. Hier slechte ervaringen met natte ondergrond. Omzetten in natte periode gaf drijfzand. Trillen van nat zand geeft drilpudding. Water komt omhoog. Belasten diepe natte grond met zware laag er op kan volgens mij dus al helemaal niet goed gaan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:50

Ik zal het mijn vriend eens vragen, die is vrij handig.

wat je altijd nog kan doen ik gewoon heel veel grof zand storten, hou je het toch even droog voor ze.