Welke prijs geven jullie voor dit stuk grond?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mukkietje

Welke prijs geven jullie voor dit stuk grond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:44

Hallo mensen!

De titel zegt het al, en ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat. Anders alvast mijn excuses :D.
Ik krijg de mogelijkheid om een wei van iemand over te kopen, echter krijg ik pas over 2 weken de prijs te horen.

Ik ben erg nieuwsgierig hoeveel jullie voor het volgende over zouden hebben:

- Stuk grond van 6.500 m2, nauwelijks omheind (zal helemaal overnieuw moeten gebeuren).
- Er staan bomen op de wei
- Er ligt een "rijbak" op het stuk grond en een "roundpenn", echter is het hout op veel plaatsen afgebroken en zal dit dus allemaal vernieuwd moeten worden. Verder zit er geen speciale rijbodem in de bak of round penn, dit is dus gewoon gras.
- Er staat enorm veel onkruid op bepaalde plaatsen, soms wel tot 2 meter hoog.
- Er is een stromend watervoorziening
- Er is een stroom voorziening maar deze doet het nu niet en hier zal flink aan gesleuteld moeten worden.
- Er zijn 4 binnenstallen aanwezig, waarvan bij één de schuifdeur kapot is. Verder is het glas van de raampjes van deze stallen allemaal kapot.
- Er ligt een enorme berg aan afval op het stuk grond, wat waarschijnlijk niet zal worden weggehaald.

Zoals jullie lezen zal hier ook nog flink wat in geïnvesteerd moeten worden voordat er uberhaubt een paard op kan staan. Ik zou graag van jullie willen horen wat jullie een redelijke prijs hiervoor vinden. Het stuk grond ligt in Limburg.

Ik weet zelf wat de richtprijs is per Hectare voor Limburg, echter ben ik gewoon benieuwd naar jullie mening qua prijs. Bedankt alvast! :)

Patsab

Re: Welke prijs geven jullie voor dit stuk grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:47

Het is maar net wat de gek er voor geven wil en vraagt, prijzen hier op develuwe voor weidegrond variëren van €4 tot €25 euro per m2.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:48

Patsab schreef:
Het is maar net wat de gek er voor geven wil en vraagt, prijzen hier op develuwe voor weidegrond variëren van €4 tot €25 euro per m2.

Klopt, daarom ben ik benieuwd naar jullie mening. Wat zou jij hiervoor geven :)!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:50

Tja, de 1 zal er minder dan een halve ton voor willen geven, terwijl de ander het makkelijk een ton waard vind vanwege de bebouwing en voorzieningen die er toch (in principe) zijn. Is het stalgebouw wel legaal?

Voor iemand die vlakbij of er zelfs tegenaam woont zal het ook al meer waard zijn dan voor iemand voor wie het gewoon een los stuk land is. En dan is het nog maar de vraag in hoeverre er land beschikaar is daar in de buurt, en in hoeverre andere stukken land geschikt zijn voor het houden van dieren.

Dat maakt een enorm verschil in de prijs, vraag & aanbod bepalen de waarde :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 20-11-14 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:50

wat IK ervoor zou willen geven zou denk ik rond de 300-350 euro per maand zijn. (zodat je met 4 paarden aan € 75-85,= kale huur per paard zit) Indien je veel investeert, en deze spullen wilt laten zitten ook al zou je weggaan met je paarden, dan zou ik rond de 200 euro /maand willen geven.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:51

oww sorry, verkeerd gelezen, ik dacht dat het over huren ging, nieuw antwoord komt zo...

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:52

Sky_As schreef:
oww sorry, verkeerd gelezen, ik dacht dat het over huren ging, nieuw antwoord komt zo...

Toch bedankt:) huur of pacht is helaas geen optie bij hun..

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:53

pmarena schreef:
Tja, de 1 zal er minder dan een halve ton voor willen geven, terwijl de ander het makkelijk een ton waard vind vanwege de bebouwing en voorzieningen die er toch (in principe) zijn. Is het stalgebouw wel legaal?

Voor iemand die vlakbij of er zelfs tegenaam woont zal het ook al meer waard zijn dan voor iemand voor wie het gewoon een los stuk land is. En dan is het nog maar de vraag in hoeverre er land beschikaar is daar in de buurt, en in hoeverre andere stukken land geschikt zijn voor het houden van dieren.

Dat maakt een enorm verschil in de prijs, vraag & aanbod bepalen de waarde :j

Inderdaad, klopt ook. Ik ben gewoon nieuwsgierig wat iedereen ervoor over zou hebben. of wat de meeste mensen een redelijke prijs vinden. De stallen mogen hier hoogstwaarschijnlijk blijven staan, dit ga ik uiteraard nog even goed uitzoeken als ik de prijs weet :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:58

Ik denk dat het voor een ander moeilijk te zeggen is :=

Ik heb er 0 euro voor over want heb er niks aan, te ver van huis :P

Zou het aan mijn huis vast zitten en zou het een buitenkans zijn om überhaupt op die locatie een stuk grond te kunnen kopen dan zou ik er in theorie met bebouwing en alles best 10 euro de m2 voor over hebben....als ik het geld zou hebben want dat komt er dan ook nog eens bij kijken natuurlijk :j

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:58

Als toevoeging op mijn post, denk ik dat er zeker €5,000 geïnvesteerd moet worden om alles een beetje werkbaar en netjes te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:01

Zouden de voorzieningen wel netjes geweest zijn dan zou ik er meer voor over gehad hebben :j

Maar alleen al het feit dat de basis er is en dat je dus veel meer mogelijkheden hebt dan kaal land waar niks op kan en mag, je geen bebouwing neer mag zetten, geen stroom hebt, geen water.... maakt het veel meer waard :)

Kaal land dat je puur als weiland mag gebruiken daarvoor zou ik in principe niet meer dan 7 euro de meter betalen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:04

is de bebouwing legaal?

Is de stroom en water ook afkomstig van het normale netwerk?

En misschien het belangrijkst wat staat er in het bestemmingsplan voor functie?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:04

ik heb proberen te rekenen, maar met de grondprijs kom ik er niet uit. De stallen zouden voor mij rond de 4000 euro waard zijn, grond heb ik geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:05

Ik heb geen idee wat grond bij jullie in de buurt kost. Je zou eens kunnen informeren bij de gemeente of even Googlen wat de waarde per vierkante meter is. Dan moet je kijken wat je eraan uit wil geven. Dat is zoals pmarena schrijft totaal afhankelijk van een heleboel persoonlijke voorkeuren.

http://www.boerderij.nl/Home/grondmarkt ... ebied=3101

Heb de grondprijzen in Noord Limburg even voor je opgezocht. Op deze site kun je per provincie een beetje een beeld krijgen van de prijzen.

l_iesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:10

Houd je ook rekening met notariskosten? Je moet de grond ook op naam zetten

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:31

butengeweun schreef:
is de bebouwing legaal?

Is de stroom en water ook afkomstig van het normale netwerk?

En misschien het belangrijkst wat staat er in het bestemmingsplan voor functie?

Goeie punten, totaal niet aan gedacht, de bebouwing was ooit legaal, maar het is de vraag of dat nog steeds zo is. Ik weet dat hier niet meer op gebouwd mag worden en je mag hier max 5 paarden houden als hobby (volgens mij).

Dankjewel in ieder geval!

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:31

Sky_As schreef:
ik heb proberen te rekenen, maar met de grondprijs kom ik er niet uit. De stallen zouden voor mij rond de 4000 euro waard zijn, grond heb ik geen idee.

Dankjewel! :)

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:33

[***] schreef:
Ik heb geen idee wat grond bij jullie in de buurt kost. Je zou eens kunnen informeren bij de gemeente of even Googlen wat de waarde per vierkante meter is. Dan moet je kijken wat je eraan uit wil geven. Dat is zoals pmarena schrijft totaal afhankelijk van een heleboel persoonlijke voorkeuren.

http://www.boerderij.nl/Home/grondmarkt ... ebied=3101

Heb de grondprijzen in Noord Limburg even voor je opgezocht. Op deze site kun je per provincie een beetje een beeld krijgen van de prijzen.

dankje, had ik al op gekeken :)!

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:33

l_iesje schreef:
Houd je ook rekening met notariskosten? Je moet de grond ook op naam zetten

Goed punt, ben blij met jullie punten hier had ik ook niet aan gedacht! Ik heb altijd gehuurd, dus heb niet heel veel verstand van een stuk grond kopen en wat er allemaal bij komt kijken ;)!

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:43

Er staat trouwens nog een ander stuk land te koop, echter is dit wel kleiner. Dit stuk is 3600 m2 met 3 nieuwe stallen en een houten afrastering, super netjes onderhouden. Dit kost €17000.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:51

Zo da's ook niet duur zeg :)

l_iesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:53

Sorry nog meer, kosten leveringsakte wordt in rekening gebracht. Daarnaast zijn er nog "overige werkzaamheden", namelijk "opstellen koopovereenkomst en "inschrijven koopovereenkomst, kadastrale kosten"
Ten slotte komt daar nog bovenop 6% overdrachtsbelasting.
Heb ik niet bedacht hoor |(

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:54

Mukkietje schreef:
Er staat trouwens nog een ander stuk land te koop, echter is dit wel kleiner. Dit stuk is 3600 m2 met 3 nieuwe stallen en een houten afrastering, super netjes onderhouden. Dit kost €17000.

hierop gebaseerd zou ik zeggen dat het stukje wat jij zou willen hebben maximaal € 23.000,-- zou mogen kosten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:59

Ik begrijp wel dat de staat van de opstallen voor jou interessant zijn maar voor de grondprijs maakt het weinig uit; de locatie en de grondprijs maken de prijs. Ik denk dat het tweede stuk land voor jou interessanter is als ik jou zo hoor. 17.000 is echt geen geld Voor het grotere stuk gok ik op het dubbele.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:59

pmarena schreef:
Zo da's ook niet duur zeg :)

nee he :)!! vond ik ook!