maar ik heb al een week een eigen paardje en een vraag die mij eigenlijk al veel langer bezig houd! namelijk wat is nou de juiste winterdeken!
Ik wil namelijk niet met 3 dekens ofzo lopen slepen als dat ook niet nodig is, maar als ik op de site van bijvoorbeeld Epplejack kijk zie ik allemaal verschillende maken en gewichten van dekens

Ik heb een draver merrie van ongeveer 1.58 hoog! ze heeft bij de vorige eigenaar 24/7 op het land gestaan en daar volgens mij geen deken op gehad, hoe het bij de eigenaar daarvoor ging weet ik niet maar gezien ze daar ook nog koerste neem ik aan dat ze daar wel op stal stond of een deken op had. Bij mij staat ze ook 24/7 buiten maar omdat ik haar swinters ook nog rij en er niet altijd plek is in stal leek het mij misschien verstandig (is mij overigens ook aangeraden door iemand anders die daar zijn paard heeft staan) om een winterdeken aanteschaffen zodat haar wintervacht niet echt komt en ze na het rijden wat sneller weer naar buiten kan!
Maar welke maat en welk gewicht heb ik dan precies nodig? Want zoals ik al zei loop ik liever niet de hele winter met een aantal dekens te zeulen