Mijn pony staat 24/7 buiten. Ze is geschoren op hals en buik (vorig jaar ook). In de zomer staat ze zonder deken nu met deken en als het een beetje droog is laat ik haar rollen.
Dit jaar heeft mevrouw extreem veel last van huidvet. Ik men met haar en zeker de broek is na 1 keer rijden helemaal wit. Maar ook mijn jas als ik tegen haar aan sta, borstels zitten onder.
Nu is huidvet niet slecht, maar zo veel? Iemand een idee waar het door komt en hoe het een beetje in toom te krijgen is?
Paarden maken huidvet aan om zich te beschermen tegen kou en regen Dus zou het nu nog lekker laten zitten En van de zomer kun je hem dan eens goed wassen
dorientjuh
Geplaatst: 20-11-14 10:24
Mijn Tinker heeft het ook veel. Maar het is me niet opgevallen dat het dit jaar meer is of zo. Ik maak me er niet druk om hoor.
Lees even mee mijn minishet zit er helemaal onder en is er grijs van. Ik denk er ook over hem te wassen, het is zo erg dat je gewoon wit bent als je aan hem zit en zijn mooie kleurtje word er dof van.
Mijn pony heeft het altijd al veel gehad. Tja kan me er niet druk om maken, maak ik mijn jas en tuig wel een keer extra schoon
Tancreda4
Geplaatst: 22-11-14 18:30
Wiet heeft het ook!! Mijn tuig is nog nooit zo wit geweest, zelfs mijn teugels door de hals, en ik rij helemaal niet lang/veel/tot zweten. Ik nog nooit zo blij met die viezigheid Normaal had ze te weinig huidvet, dus ik ben er alleen maar blij mee
Il heb eem beetjr het idee dat het doorslaat bij mijm pony. Huidvet is goed. Ik zou het zeker niet wegwassen. Maar het is nu zo veel. Nog nooit zi erg gezien bij haar