ik ga me shet in rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

ik ga me shet in rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 21:54

hoihoi

ik ga me shet in rijden Haha! spannend hij is 4 jaar ik weet er wel het een of ander over maar als ik em in rij wil ik dad ook 100% goed doen Pling dus darom dacht ik heeeeeeeee bokt daar kan ik denk wel wat info kan krijgen
dus vandaag dit bericht wie kan mij wat tips aan bidden voor het inrijden van een shet en een bij passend schema

alvast heel erg bedankt priscilla OK dan!
en likjes Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken aan jullie allemaal en aan jullie paarden van oscar

priscilla Lovers oscar

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:55

Rustig de tijd nemen voor alles is heel belangrijk. En niet te snel opgeven en boos worden.

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 21:56

oke thnx

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:58

Zoek iemand die ervaring met het inrijden van paarden heeft en doe het samen met hem of haar.

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 18:49

ja oke maar dat doe ik al maar ik zou het leuk vinden om wat info er over tekrijgen over het in rijden zelf maar toch bedankt

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:13

ikzelf heb het ook alleen gedaan, nadat ik met een ervaren iemand mijn andere pony heb ingereden. ik ben begonnen met haar zadelmakj te maken. dus gewoon op je gemak aan het zadel snuffelen en ermee langs haar aaien zegmaar. toen ze dat allemaal oke vond heb ik het er voorzichtig opgelegt. nog niet de singel om doen. dit doe je een ander x. toen ze dit allemaal kon ben ik gaan longeren. eerst gewoon aan haar halster. na een paar dagen had ze de stemhupen door en heb ik haar helemaal opgetuigt en weer het zelfde.ikzelf ben te groot voor haar dus ik heb aan de lange teugel gewerkt. vooral goed je stem gebruiken en veel belonen. nu is ze zover dat er iemand op kan en dit ging erg goed.

het is wel slim om als je niet zo ervaren bent een volwassene met ervaring te laten helpen. wat ik hier vertel kan natuurlijk per pony verschillen. als je ergens over twijfelt doe het dan niet. veel succes.