Wat zijn jullie ideeen hierover? Zie ik teveel bezwaren?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RedRoses schreef:Kleed je warm aan! Wij kunnen prima rijden als het winter is! En afgelopen winter was zo streng toch niet?
Lis_Ol schreef:Ik sta op een stal ook alleen met een buitenbak.
Deze wordt in de winter een aantal keer per dag getrokken als het vriest.
Zo heb ik de laatste strenge winter (2012-2013) maar 3 dagen niet kunnen rijden en de rest van de tijd wel. Goed dik in pakken en gaan
Wesco schreef:Ik sta op een stal met alleen een buitenbak. Deze is altijd te rijden en nooit zwaar. En als het echt slecht weer is rijd ik niet. Die enkele keer niet rijden vind ik niet zo erg omdat er tegen over staat dat de paarden veel buiten staan met hooi in de paddock. En in de zomer op het land. Ik vind het welzijn voor het paard belangrijker zoals veel buiten staan, niet te lang zonder hooi en schone stallen met een goede bodembedekking dan luxe voor de ruiter.
senna21 schreef:Staat je paard op ijzers of is het een paard dat wat 'wiebelig op de benen' staat? (snel uitglijden etc.) Dan is het 's winters meestal wel een stukje lastiger bij vorst.
Ik zou (a.s.) stalgenoten vragen hoe hun ervaringen zijn met de bak.
Buitenritten rijden kun je alleen overdag tussen 9 en 4.
Trouwens... paarden lijden er meestal niet aan als je een tijdje wat minder/niet rijdt.
friesiszwart schreef:Ik zou dan in ieder geval in de wintermaanden op je huidige stalling blijven staan, indien je paard niet of moeilijk bij de andere paarden zou kunnen beperk je het paard wellicht in de beweging. Vooral ook als het een strenge winter zou worden waardoor de buitenbak niet te rijden zou zijn.
Nu op zoek gaan naar een stalling met een goede bak en andere goede voorzieningen qua voeding, stallling en paddock etc. En in het voorjaar verhuizen.
LizzyO schreef:Of alleen een buitenbak voldoet hangt erg af van je wensen en training. Ik sta de laatste paar jaar met alleen een buitenbak en dat gaat prima. Het helpt als je paard blootvoets loopt, je paard (alleen) buiten kan rijden, het in je training niet erg is als je een keer een paar dagen stil staat en de bak goed onderhouden wordt. Ik ben ook niet een bijzonder gemotiveerde slechtweerruiter, maar ik heb inmiddels door de regen en de sneeuw gereden en in een zwembad/bak. Het is een kwestie van bereid zijn je training af en toe aan te passen en warme kleding en een goede uitrijdeken aanschaffen.
salamaleque schreef:Ik ben geen ambitieuze wedstrijdruiter maar ik merk wel dat ik een blijer paard heb als hij gewoon lekker aan het werk is. Heb jaren verzorgpaarden gehad die ik alleen in het bos en de duinen reed, softshellbroeken, lange regenjassen en waterdichte uitrijdekens zijn aanwezig